Pokrzywdzony we wtorek zgłosił się na policję. Z relacji 76-letniego mieszkańca Augustowa wynikało, że skontaktował się z nim przedstawiciel firmy marketingowej i zaproponował inwestycję. Za jego namową augustowianin zainstalował na swoim telefonie aplikację, która jak się później okazało, posłużyła przestępcy do zdalnej obsługi urządzenia.
W czasie rozmowy 76-latek postępował zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta i zalogował się do swojego konta. Oszust, wykorzystując udostępnione dane, wypłacił z konta mężczyzny ponad 13 tysięcy złotych i dodatkowo zaciągnął kredyt na blisko 70 tysięcy.
Zobacz także: Seria oszustw w woj. podlaskim. Mieszkańcy naszego regionu stracili dziesiątki tysięcy złotych
Policja przypomina o kilku zasadach, o których warto pamiętać, by nie paść ofiarą oszusta.
- kieruj się zdrowym rozsądkiem przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych i bądź czujny szczególnie tam, gdzie w grę wchodzi obietnica szybkiego pomnożenia pieniędzy - tak najczęściej działają oszuści;
- jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzeń, możesz być pewien, że to oszustwo;
- pamiętaj, że tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
- jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku, w celu potwierdzenia jej wiarygodności.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?