Współczesna technologia ułatwia i udoskonala życie w wielu dziedzinach. Niestety, wykorzystują ją również przestępcy. Dzwonią z numerów imitujących oficjalne połączenia bankowe. W rozmowie podszywają się pod konsultantów finansowych lub bankowców. Nakłaniają na przelanie swoich oszczędności na podane konta, proszą o zainstalowanie jakiegoś oprogramowania lub o kliknięcie w przesłany link i zalogowanie się na swoje konto.
Czytaj też:
Cyberprzestępcy, aby wyłudzić pieniądze, często wykorzystują też popularne portale społecznościowe oraz komunikatory. Tak było w przypadku 19-letniej mieszkanki powiatu bielskiego.
W poniedziałek (8.05) młoda kobieta zgłosiła się do policjantów. Poinformowała, że ktoś włamał się na jej konto w mediach społecznościowych. Następnie, podszywając się pod nią, wysłał do znajomych informację o tym, że ma chwilowe problemy z bankiem i prosi, aby zapłacić blikiem za jej zakupy.
Zobacz także:
- Jak okazało się, kilka osób zareagowało na tę prośbę i przekazało kody blik. W ten sposób cztery osoby straciły łącznie blisko 1600 złotych - podaje kom. Agnieszka Dąbrowska z Komendy Powiatowej Policji w Bielsku Podlaskim.
Apeluje:
- Jeśli otrzymujesz prośbę o pożyczkę, nie działaj pochopnie.
- Sprawdź czy osoba, która do Ciebie pisze, rzeczywiście potrzebuje pomocy.
- Pamiętaj o prawidłowym zabezpieczeniu swoich danych osobowych, loginów i haseł do serwisów społecznościowych.
Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?