- Wiemy, że takie akcje przynoszą bardzo dużą korzyść, także i tym razem zachęcamy do badań, bo wczesne badania po prostu ratują nam życie – mówił dr Dorota Kazberuk, wicedyrektor Białostockiego Centrum Onkologii, na konferencji promującej akcję Męski Listopad. BCO bierze w niej udział już od kilku lat. Symbolem akcji są wąsy - dlatego konferencja zorganizowana była w jednym z barber shopów, a cel jest prosty: profilaktyka raka prostaty i jąder.
- Sukces nowoczesnej onkologii to profilaktyka. Z jednej strony daje to szanse na wcześniejsze wyleczenie choroby, z drugiej strony na skuteczne jej leczenie. Profilaktyka i jeszcze raz profilaktyka. Dajmy szanse sobie, bo jeżeli mamy do czynienia z wcześniejszym nowotworem, to szanse jego wyleczenia są zdecydowanie większe, a z drugiej strony jest to mniej okaleczające leczenie" – podkreślił dr Leszek Kozłowski, kierujący oddziałem chirurgii onkologicznej w BCO.
Do badań zachęcał także marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki: - Szanowni panowie – zwracam się do was – nie wstydźcie się, badajcie się, ja też już jestem po tym badaniu, naprawdę trzeba przełamać wszelkie lody, cały wstyd, z tego powodu, że sprawa jest bardzo poważna, a profilaktyka jest jak najbardziej konieczna" – mówił.
Ambasadorem akcji jest Jarosław Kazberuk, kierowca i pilot rajdowy: - To już kolejny rok, kiedy w listopadzie myślimy o tym, co jest najważniejsze dla mężczyzn. Biegamy szybko jako sportowcy, nie mamy czasu na nic, a te badania trzeba robić. Profilaktyka jest najważniejsza. Nasze hasło to #szybcyizdrowi. Szybcy, bo szybko reagujemy, a zdrowi, bo reagujemy – mówił.
W 2021 r. szpital wykonał u panów ok. 400 badań profilaktycznych, w 2022 r. 800.
Botoks 2.0? Naukowcy potwierdzają
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?