Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pierwszy tego typu polski samochód elektryczny do rallycrossu

AIP
Choć samochód jest jeszcze dopracowywany i na szybie widać naklejkę „prototyp”, E-RX1 jeździ i to już całkiem nieźle– twierdzi Kuzaj.
Choć samochód jest jeszcze dopracowywany i na szybie widać naklejkę „prototyp”, E-RX1 jeździ i to już całkiem nieźle– twierdzi Kuzaj. Elimen
Marka Elimen, zaprezentowała prototyp pierwszego polskiego elektrycznego auta wyczynowego. Elimen E-RX1 jest samochodem przeznaczonym do rallycrossu. Jego prototyp już jeździ.

Nad rozwojem E-XR1 czuwa zespół złożony z techników i technologów motoryzacji, specjalizujących się w konstruowaniu napędów elektrycznych i systemów szybkiego ładowania, a także utytułowany kierowca rajdowy – Leszek Kuzaj. Czterokrotny zwycięzca Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski jest czynnie zaangażowany w rozwój projektu. Jazdy testowe z jego udziałem odbyły się ostatnio na Torze Modlin.

Przeczytaj także:

- Choć samochód jest jeszcze dopracowywany i na szybie widać naklejkę „prototyp”, E-RX1 jeździ i to już całkiem nieźle. Oczywiście cały czas kalibrujemy jego ustawienia - od geometrii po balans. Niewątpliwie jednak będzie to pełnokrwisty, wyczynowy samochód – twierdzi Leszek Kuzaj, cytowany w materiale prasowym.

Auto zyskało też uznanie Johna Taylora – legendy światowego rallycrossu, pierwszego mistrza Europy w tej dyscyplinie, który na początku lipca przyleciał do Modlina na prezentację Elimena. Samochód został pokazany na tamtejszym torze wyścigowym.
 Projekty związane z elektrycznymi pojazdami są dla nas ważne i przyszłościowe. Mają też bardzo duży potencjał wzrostu – zauważa Łukasz Blichewicz, Prezes Zarządu. – Staramy się je czynnie wspierać, aby pokazać, że są nie tylko pożyteczne, lecz także bardzo opłacalne z biznesowego punktu widzenia – dodaje.

Dane techniczne prototypu Elimen E-RX1:

  • moc maksymalna >300 KM
  • przyspieszenie 0-100 km/h < 4 sek.
  • maks. moment obrotowy silnika = 350 Nm
  • maks. moment obrotowy przenoszony na koła – 3000 Nm
  • maks. prędkość > 160 km/h
  • masa własna – 1150 kg
  • zasięg pojazdu  dwa pełne wyścigi rallycross, ponad 150 km w jeździe miejskiej
  • czas ładowania baterii – ok. 30 min. (bez problemu można więc naładować ją między kolejnymi rundami wyścigów)

Obejrzyj wideo:

60 Sekund Biznesu: Odchodzimy od piw najtańszych. Stawiamy na piwa premium i super premium

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Pierwszy tego typu polski samochód elektryczny do rallycrossu - Strefa Biznesu

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna