Inicjatorami kampanii jest organizacja Młodzież Wszechpolska. We wtorek jej członkowie opowiadali o akcji przed CH Alfa, rozdając ulotki i plakaty. Uznali, że szał przedświątecznych zakupów to dobry moment na tego typu działania.
- Proponujemy postawę konsumenckiego patriotyzmu, co wpłynie na poprawę polskiej gospodarki - wyjaśniał Wojciech Niedzielko z Młodzieży Wszechpolskiej. - Jeśli będziemy kupować polskie produkty, damy pracę Polakom. Polscy producenci płacą tutaj podatki, a ich pieniądze zostają w kraju.
Przeczytaj też Adam Andruszkiewicz z Kukiz'15: Komuś zależy, aby ten Sejm był krótki
Taki patriotyzm jest dość prosty w przypadku produktów spożywczych. Można wybrać jogurt ze spółdzielni mleczarskiej w małym mieście zamiast produktu międzynarodowego potentata. Można też pójść na zakupy do polskiej sieci delikatesów, zamiast niemieckiego dyskontu. Gorzej jednak z odzieżą. Tutaj poważną przeszkodą bywa cena.
Zobacz też Gołdap-Gusiew. Tir staranował przejście graniczne. Dziewięć osób rannych (zdjęcia)
- Nawet ci, którzy robią zakupy w galeriach handlowych wiedzą, że jest wielu polskich producentów butów czy ubrań. Ci ostatni kryją się często za zachodnimi markami - przekonywał Wojciech Niedzielko. - Jakość ich produktów jest bywa lepsza od zagranicznych, a cena porównywalna albo nawet niższa.
Organizatorzy kampanii proponują korzystanie ze specjalnej aplikacji “Pola”, która pozwoli sprawdzić, czy dana rzecz jest polskiej produkcji. Można ją wgrać na telefon komórkowy. Potem wystarczy zeskanować kod kreskowy na produkcie, by uzyskać pełną informację o jego producencie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?