MKTG SR - pasek na kartach artykułów

PKN Orlen pochwalił się swoim zespołem z Robertem Kubicą na czele. Zobaczyliśmy też auto DTM

Tomasz Biliński
Kubica pokazał samochód, którym będzie się ścigał w DTM
Kubica pokazał samochód, którym będzie się ścigał w DTM materiał prasowy
W siedzibie PKN Orlen w Warszawie odbyła się duża konferencja, na której polski koncern naftowy pochwalił się swoim wsparciem dla zawodników i zespołów. Wśród uczestników byli m.in. Robert Kubica i Bartosz Zmarzlik, którzy prezentowali swoje maszyny prezydentowi Andrzejowi Dudzie.

Takiej konferencji w Orlenie jeszcze nie było. Na jednej scenie stanęli przedstawiciele wszystkich dyscyplin, w które angażuje się PKN Orlen. Wprawdzie nie wszystkie sporty zaprezentowali czołowi zawodnicy, ale w budynku Senator można było spotkać m.in. Roberta Kubicę, Bartosza Zmarzlika, Jakuba Przygońskiego, Macieja Giemzę, piłkarzy ręcznych Wisły Płock, koszykarzy Anwilu Włocławek czy lekkoatletów Rafała Omelkę i Karola Zalewskiego.

Były też wszystkie maszyny, którymi sportowcy startują w zawodach, i które na masce mają logotypy Orlenu. Pierwszy raz pokazane zostało BMW M4 DTM, czyli samochód Kubicy w nowej dla niego serii wyścigowej.

Auto odsłonił kierowca, a pomógł mu w tym Andrzej Duda.

– W tym sezonie będę łączył reprezentowanie Orlen Team w bardzo wymagającej serii DTM w Orlen Team ART z rolą kierowcy rezerwowego Alfa Romeo Racing Orlen. Wszystkie przygotowania idą zgodnie z harmonogramem, jesteśmy po testach Formuły 1 w Barcelonie, przed nami początek sezonu w Australii, a potem testy DTM. Moim celem zawsze była rywalizacja na najwyższym poziomie, a moja praca w obu zespołach daje mi taką możliwość – stwierdził Kubica.

Z kolei Szymon Szewczyk, kapitan Anwilu Włocławek, przekazał prezydentowi RP i prezesowi PKN Orlen Danielowi Obajtkowi medale za zdobycie w połowie lutego Pucharu Polski.

- Od dawna widzę tę niezwykłą rolę, jaką Orlen odgrywa dla polskiego sportu, gdyż jako uczestnik spotkań rodziny olimpijskiej, rodziny paraolimpijskiej zawsze byłem świadkiem, gdy PKN Orlen wymieniany był jako pierwszy, najważniejszy ze sponsorów - zwrócił uwagę Duda. - Ten charakterystyczny znak Orlenu zawsze widziałem na koszulkach polskich zawodników – olimpijczyków i paraolimpijczyków. Jest to więc dla mnie ogromna satysfakcja, że Orlen w ostatnim czasie tak bardzo mocno rozszerzył swój sponsoring sportowy; że Orlen Team – ten złożony ze sportów motorowych – w ostatnim czasie tak bardzo się rozrósł. Byłem tu obecny przy prezentacji bolidu teamu Alfa Romeo Racing Orlen. Muszę powiedzieć, że zrobiło to na mnie ogromne wrażenie. Jest to wejście na wielką areną światową – to moment, gdy polska firma staje w szeregu największych sponsorów sportu na świecie, nie waham się tego powiedzieć - nie miał wątpliwości prezydent i dodał:

- Jestem z tego bardzo dumny. Ogromnie się z tego cieszę, bo dla mnie to jest też świadectwo sytuacji naszego kraju. Dla mnie to także świadectwo stanu naszej gospodarki – z jednej strony, ale z drugiej – to przede wszystkim ogromna szansa dla polskiego sportu i promocji naszego kraju wszędzie tam na świecie, gdzie te najbardziej ekskluzywne, najbardziej elitarne dyscypliny są rozgrywane; tam, gdzie interesują się tym miliony kibiców.

Orlen Team wspiera 21 zawodników z Polski, Czech i Niemiec. Startują oni w kartingu, Formule 1, rajdach terenowych, wyścigach samochodowych, żużlu, zawodach motoparalotniarskich, pokazach lotniczych oraz F1 H2O. PKN ORLEN jest też sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych oraz wspiera 30 najbardziej utalentowanych zawodników tej dyscypliny w wieku od 6 do 18 lat.

– PKN Orlen jest niezmiennie postrzegany jako najaktywniejszy sponsor wydarzeń sportowych. To wynik naszych przemyślanych działań i umiejętnego łączenia biznesu ze wsparciem polskich sportowców. Dobra kondycja finansowa koncernu, również w segmencie detalicznym, pozwala nam inwestować w zwiększanie świadomości na temat marki Orlen, m.in. poprzez sponsoring sportu. Sport ma fundamentalny wpływ na wizerunek całego kraju – Formuła 1, DTM, igrzyska olimpijskie to wydarzenia oglądane przez miliardy ludzi na całym świecie. Produkty Grupy Orlen trafiają do ponad 100 krajów na 6 kontynentach, a 60 proc. przychodów jest generowanych poza granicami kraju. Dlatego dążymy do wzmacniania rozpoznawalności naszej marki na świecie – uzupełnił Daniel Obajtek.

ZOBACZ TEŻ:

Robert Kubica znów będzie jeździł w Barcelonie. "Auto zrobiło na mnie pozytywne wrażenie"

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Postawił na Rosję, teraz gra za darmo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna