PKP. Zmiana organizacji ruchu Białystok - Warszawa

Archiwum/Anatol Chomicz
Ze względu na prowadzoną modernizację na linii Warszawa – Białystok PKP Intercity wprowadzi komunikację zastępczą
Ze względu na prowadzoną modernizację na linii Warszawa – Białystok PKP Intercity wprowadzi komunikację zastępczą Archiwum/Anatol Chomicz
Poprawa komfortu i skrócenie podróży do 2,5 godziny, to cele remontu linii Warszawa - Białystok realizowanego przez PKP. Przewoźnicy przygotowują komunikację zastępczą. PKP Intercity wprowadza także Bilet Relacyjny.

Od 12 października br. zarządca infrastruktury zamknie trasę Tłuszcz - Łochów. W styczniu zamknięcie obejmie kolejny odcinek, do Sadownego. Przewoźnicy przygotowują komunikację zastępczą. PKP Intercity wprowadza także Bilet Relacyjny.

- Celem remontu linii jest poprawa komfortu i skrócenie podróży do 2,5 godziny - informuje PKP Intercity S.A.

Modernizacja trasy Warszawa - Białystok obejmuje wymianę i budowę torów o długości 156 km, rozwieszenie sieci trakcyjnej o długości 183 km, przebudowę 4 stacji i 15 przystanków, a także budowę 4 wiaduktów drogowych, 7 wiaduktów kolejowych i 9 przejść pod torami. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pozwoli skrócić czas przejazdu ze stolicy do Białegostoku do 2,5 godziny.

Aktualnie prace trwają między stacjami Warszawa Rembertów - Zielonka oraz Wołomin - Tłuszcz. Inwestycja obejmuje kompleksową modernizację 66 km linii kolejowej, co pozwoli na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (obecna prędkość maksymalna nie przekracza 120 km/h). Ponadto między Zielonką a Wołominem Słoneczną zostaną wybudowane 2 dodatkowe tory, przeznaczone tylko dla połączeń aglomeracyjnych. Rozdzielenie pociągów dalekobieżnych i podmiejskich pozwoli zwiększyć przepustowość linii. Dodatkowo Warszawa zyska jeden nowy przystanek - Warszawa Mokry Ług. Modernizacja dotyczy także przebudowy wszystkich przystanków oraz przystosowanie ich do potrzeb niepełnosprawnych.

- Zamknięcie linii na odcinku Tłuszcz - Sadowne pozwoli skrócić czas potrzebny na wykonanie remontu o 10 miesięcy. Dzięki temu prace powinny zakończyć się pod koniec przyszłego roku. Gdyby ruch został utrzymany, utrudnienia związane z remontem potrwałyby do października 2016 roku - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, z Biura Prasowego Polskich Linii Kolejowych.

Szczegóły dotyczące komunikacji zastępczej na linii Warszawa - Białystok, PKP Intercity przedstawi na początku września.

- Ze względu na prowadzoną modernizację na linii Warszawa - Białystok PKP Intercity wprowadzi komunikację zastępczą. Aktualnie analizujemy cztery warianty, które pozwolą naszym klientom na komfortową podróż między miastami - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. Dodatkowo, 15 września w sprzedaży pojawi się Bilet Relacyjny, dzięki któremu cena przejazdu na tej trasie będzie atrakcyjniejsza - dodaje Zuzanna Szopowska.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
były podróżny pkp
W dniu 28.08.2014 o 20:05, kzyn napisał:

Powodem jest niezmodernizowany odcinek Sadowne-Białystok. 2-3 lata po zakończeniu modernizacji linii Warszawa-Sadowne rozpocznie się modernizacja tego odcinka, więc kolejne lata chaosu. Po zakończeniu modernizacji całej linii w 2021 roku rozpocznie się montaż sygnalizacji kabinowej i budowa wiaduktów celem podwyższenia prędkości na całej linii do 200 km/h. Czyli gdzieś za 10 lat będzie w końcu linia na europejskim poziomie. Tylko dlaczego musi to trwać tak długo!?

 


Powodem jest niezmodernizowany odcinek Sadowne-Białystok. 2-3 lata po zakończeniu modernizacji linii Warszawa-Sadowne rozpocznie się modernizacja tego odcinka, więc kolejne lata chaosu. Po zakończeniu modernizacji całej linii w 2021 roku rozpocznie się montaż sygnalizacji kabinowej i budowa wiaduktów celem podwyższenia prędkości na całej linii do 200 km/h. Czyli gdzieś za 10 lat będzie w końcu linia na europejskim poziomie. Tylko dlaczego musi to trwać tak długo!?

 Tak długo bo ma to swój cel.  Jak zmodernizują odcinek Sadowne Białystok to co ? Ano odcinek Sadowne Warszawa będzie nadawał się do modernizacji.

Przetargi, robota będzie, etc., etc. Nie myślicie ludzie ?

p
p

połowa materialu  pójdzie 'na bok'-to i lepiej sie nie da zrobić

G
Gość
W dniu 28.08.2014 o 20:07, Gość napisał:

200 km to pojedzie on przez minutę-2.

Praktycznie cała linia ma być dostosowana. Tylko, że pieniędzy z UE na kolej jest tyle, że w tym 2015 r. już powinniśmy mieć całą linię na 200 km/h gotową, a nie połowę na 160 km/h.

G
Gość

200 km to pojedzie on przez minutę-2.

k
kzyn
W dniu 28.08.2014 o 18:13, Gość napisał:

w 1939 r. najszybszemu pociągowi pokonanie relacji z Warszawy  do Białegostoku  zabierało 2 godz. 4 min. Najszybszy pociąg parowy docierał z Warszawy do Białegostoku w 2 godz. 22 mindziękuję za taki postęp, gdzie parowóz jeździł szybciej i to ponad 70 lat temu!

Powodem jest niezmodernizowany odcinek Sadowne-Białystok. 2-3 lata po zakończeniu modernizacji linii Warszawa-Sadowne rozpocznie się modernizacja tego odcinka, więc kolejne lata chaosu. Po zakończeniu modernizacji całej linii w 2021 roku rozpocznie się montaż sygnalizacji kabinowej i budowa wiaduktów celem podwyższenia prędkości na całej linii do 200 km/h. Czyli gdzieś za 10 lat będzie w końcu linia na europejskim poziomie. Tylko dlaczego musi to trwać tak długo!?

G
Gość

Czy to są jaja?     185 km w 2,5 godziny?  w xxI wieku ?

e
edek

byłoby szybko, gdyby ograniczyc liczbę przystanków a nie pociągi zatrzymują się w każdej dziurze

G
Gość

w 1939 r. najszybszemu pociągowi pokonanie relacji z Warszawy  do Białegostoku  zabierało 2 godz. 4 min. Najszybszy pociąg parowy docierał z Warszawy do Białegostoku w 2 godz. 22 min

dziękuję za taki postęp, gdzie parowóz jeździł szybciej i to ponad 70 lat temu!

 

d
driver

Co sie obrażacie, będzie tak samo szybko jak samochodem ( no prawie, bo samochodem w 2 godziny 20 minut dojeżdża sie do targówka, bez łamania przepisów)

b
były podróżny pkp

" Poprawa komfortu i skrócenie podróży do 2,5 godziny, to cele remontu linii Warszawa – Białystok realizowanego przez PKP.  "

 

 HALO HALO ! Ktoś zwariował ! ?

Przecież pociąg, najszybciej ( ex do Krakowa, oraz Balti ) jechał do wschodniej ciut mniej jak dwie godziny, a do centralnej jak mnie pamięć nie myli zajmowało 2:20. A teraz cel modernizacji jest taki by było dłużej ? ! ? !  Tu wstawić niecenzuralne słowo ... nie rozumiem !!

Kto tu zwariował ! ?

 

s
sondor

Toż to szok, taka szybkość, wprost nie do wiary.

Koń by się uśmiał, swego czasu z Krakowa do Warszawy pociąg Intersity jechał 2,5 godz./nie było jeszcze Pendolino/, ale to było "za komuny". Teraz chwalą się jak nigdy, tylko nie osiągają tych czasów co dawniej. Reasumując: całość jak było tak i będzie, tylko ktoś komuś przypnie medal, ktoś komuś przyklepie nagrodę i nadal pozostanie jak było.

Na ścianie wschodniej do Białegostoku docierać będziemy nadal wołami

G
Gość
W dniu 28.08.2014 o 15:03, Czytelnik. Spółka zoo napisał:

2,5 GODZINY! "Mallard" - zdobywca do dziś nie pobitego rekordu prędkości parowozu (202,8 km/h),Rekord pobity 3 lipca 1938 pobiła światowy rekord prędkości lokomotywy z napędem parowym, osiągając 203 km/h  186 kilometrowy w 2,5 godziny? Toć to szok!

a pendolino na zakretach się ne wyrabia , za wąskie perony  . to szok.

C
Czytelnik. Spółka zoo

2,5 GODZINY! "Mallard" - zdobywca do dziś nie pobitego rekordu prędkości parowozu (202,8 km/h),

Rekord pobity 3 lipca 1938 pobiła światowy rekord prędkości lokomotywy z napędem parowym, osiągając 203 km/h

 

186 kilometrowy w 2,5 godziny? Toć to szok!

 

J
Jeremy

Unia : trasa 110km : 40minut , dziekuje

J
Janek

Fajnie samochodem zajade w 1,5 godz. (normalnie według przepisów) tylko najppierw muszą wybudować droge hehe.

Dodaj ogłoszenie