Co roku Podlaska Marka stanowi przegląd najciekawszych rozwiązań, zjawisk i produktów, które powstają w regionie, a często są doceniane daleko poza granicami województwa podlaskiego.
konkursie mogą wziąć udział
W tegorocznym konkursie o zwycięstwo - w dziesięciu kategoriach - walczą produkty pochodzące z Podlaskiego, które mają znaczący wpływ na pozytywny wizerunek regionu:
- Produkt spożywczy,
- Produkt użytkowy,
- Inwestycja,
- Odkrycie,
- Wydarzenie,
- Kultura,
- Społeczeństwo,
- Biznes,
- Projekt 4.0
- oraz po raz pierwszy Marka bez barier, o którą ubiegać się mogą przedsiębiorstwa, instytucje i organizacje społeczne wychodzące w swoich działaniach naprzeciw problemom osób z niepełnosprawnościami.
W kapitule konkursu Podlaska Marka zasiada 17. członków. Są to związani z Podlaskiem przedsiębiorcy, przedstawiciele samorządu, ludzie kultury, a także dziennikarze podlaskich mediów, w tym Adam Jakuć, redaktor naczelny Gazety Współczesnej i Kuriera Porannego. Podczas kolejnego spotkania wybiorą zwycięzców tegorocznego konkursu.
W każdej z kategorii konkursu - do którego wpłynęło 145 zgłoszeń - komisja wskaże po trzech kandydatów do finału. Jak co roku najlepszy produkt w głosowaniu internetowym wskażą konsumenci (Podlaska Marka Konsumentów). Tradycyjnie też, podczas gali - która ma odbyć się w maju - poznamy Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego oraz Ambasadora Podlaskiej Gospodarki.
Czytaj również:
Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 2004 roku przez marszałka województwa podlaskiego. Konkurs ten niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów. Każdy z laureatów otrzymuje m.in. statuetkę i czek na 10 tys.
W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Mlekpol, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?