Planowana trasa Ploski - Chlebczyn to blisko 69-kilometrowy odcinek S19 wraz z 6-kilometrową obwodnicą Bielska Podlaskiego, która miałaby powstać w ramach przebudowy dk 66. Teoretycznie powinna być już decyzja środowiskowa dla tej inwestycji. Ta jest niezbędna do ogłoszenia przetargu na projekt i budowę.
Podlaska S19. RDOŚ nie wydała decyzji środowiskowej
Pojawiły się jednak problemy. Na stronie RDOŚ ukazało się właśnie zawiadomienie o wydłużeniu terminu wydania decyzji środowiskowej dla tego odcinka. Zamiast 31 października 2019 roku jest 31 stycznia 2020 roku.
- Powodem wydłużenia postępowania jest skomplikowany charakter sprawy - czytamy w obwieszczeniu.
19 w końcu przyspieszyła. Ale nie u nas. W Podlaskiem zamiast wbijania łopat, mamy obietnice
Co w takim razie z planami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która chciała ogłaszać przetarg jeszcze w tym roku?
- Decyzja RDOŚ w sprawie odc. S19 Ploski – Chlebczyn oznacza jedynie nakreślenie ostatecznego terminu wydania tejże decyzji na 31.01.2020 roku. Nie wyklucza zatem, że decyzja zostanie wydana np. w II połowie połowie grudnia - komentuje Rafał Malinowski, rzecznik GDDKiA w Białymstoku.
S19. Ploski-Chlebczyn ciągle czekają na decyzję
Problemy nie omijają też drugiego południowego odcinka S19 Białystok Zachód (Choroszcz) - Ploski (39,6 kilometrów) wraz z budową odcinka dk 65 Kudrycze - Kuriany - Grabówka (13,6 km). Choć tutaj decyzja środowiskowa już jest, pojawiły się też protesty. Zajmuje się nimi Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie.
Jeszcze w tym miesiącu powinniśmy poznać stanowisko GDOŚ w sprawie odwołań od decyzji środowiskowej na odcinek Choroszcz – Ploski - podkreśla Rafał Malinowski. - Zakładając optymistyczny scenariusz i w oparciu o stan faktyczny znany nam dziś, nadal podtrzymujemy gotowość ogłoszenia obu przetargów do końca grudnia tego roku - dodaje rzecznik GDDKiA w Białymstoku.
Czy to się uda - będzie wiadomo w najbliższych tygodniach.
To nie koniec przetargowych planów. Zgodnie z zapowiedziami drogowców jeszcze w tym roku ma być poszukiwany wykonawca fragmentu: od węzła Dobrzyniewo (ale bez węzła) do węzła Białystok Zachód (z węzłem). Jest to o tyle ważne, że właśnie na węźle Białystok Zachód (Choroszcz) będą krzyżować się dwie drogi ekspresowe – istniejąca S8 z planowaną S19. I właśnie budowa tego odcinka miałaby się rozpocząć jako pierwsza. Mowa jest o IV kwartale 2021 roku.
Budowa odcinka Białystok Zachód - Ploski ma ruszyć na początku 2022 roku - koniec 2024 rok. W podobnym terminie przewidziana jest realizacja fragmentu Ploski - Chlebczyn.
Tu oglądasz: Białystok. Platforma Obywatelska chce od Prawa i Sprawiedliwości 50 milionów na S-19
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?