Marszałek stwierdził, że Chorten to świetny przykład dobrego biznesu, firma, która w ciągu kilku lat zawojowała polski rynek. Zaczynała w 2009 roku, zrzeszając 20 sklepów w Podlaskiem. Dzisiaj jest ich już 2150, a Grupa POlskich Sklepów Spożywczych Chorten ma sklepy w całej Polsce.
Podkreślił również, że firma w swojej działalności handlowej nie zapomina o prowadzeniu biznesu odpowiedzialnego społecznie. Angażuje się w życie lokalnej społeczności, wspierając inicjatywy o charakterze pomocowym, sportowym i edukacyjnym. – Chciałbym przypomnieć, że właśnie za taką działalność Grupa Chorten otrzymała nagrodę Podlaska Marka 2019 – dodał Artur Kosicki.
Czytaj również:
Jak poinformowała Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupy Chorten, obecnie pod szyldem Chortenu działa ponad 2,1 tys. sklepów w całej Polsce, a najwięcej w województwach podlaskim i mazowieckim.
– W samym Białymstoku mamy blisko 100 placówek partnerskich. Nasza firma powstała dwanaście lat temu w Podlaskiem, co zawsze podkreślamy, ale dziś możemy powiedzieć, że jest marką rozpoznawalną w całym kraju. Obecnie jesteśmy już we wszystkich województwach, a w 2020 roku zyskaliśmy zasięg ogólnopolski – mówiła Sylwia Olechno.
Natomiast Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten, zaznaczył, że ich misją jest wspieranie właścicieli sklepów z polskim kapitałem, tak by mogły one efektywnie konkurować o klientów.
Czytaj również:
– Jako grupa zbudowana nie przez dystrybutora, a przez samych właścicieli sklepów, oferujemy wszystkim naszym partnerom bezkonkurencyjne warunki handlowe, ponieważ większość korzyści uzyskiwanych od producentów przekazujemy właśnie sklepom. To zachęca wielu detalistów do współpracy z nami, cieszymy się dużym zaufaniem i co roku pod nasze skrzydła wchodzi około 150-200 nowych punktów – stwierdził prezes Chortenu i zapewnił, że w tym roku ekspansja ma być na tym samym poziomie.
W środowym spotkaniu uczestniczyła również dyrektor marketingu Grupy Chorten Monika Kosz-Koszewska i zastępca dyrektora gabinetu marszałka Krzysztof Szeweluk.