Podlaski Fundusz Kapitałowy inwestuje w kosmetyczny e-commerce

opr. (AM)
La Rose
Do grona partnerów Podlaskiego Funduszu Kapitałowego dołączyła internetowa drogeria La Rose. Spółka otrzymała finansowanie w kwocie 0,5 mln złotych, które przeznaczy, przede wszystkim na rozwój oferty asortymentowej. Umowę podpisano w styczniu 2020 roku na okres 3 lat. Warunki transakcji zostały wynegocjowane indywidualnie, a za podstawę przyjęto formułę finansowania private debt, które fundusz, jako jeden z niewielu, oferuje małym i średnim przedsiębiorstwom.

Rynek kosmetyków w Polsce od lat odnotowuje regularne wzrosty, a prognozy zapowiadają jego dalszy rozwój. Dla firm działających w tym obszarze, coraz bardziej istotny staje się kanał sprzedaży on-line, w którym kosmetyki są jedną z najważniejszych linii asortymentowych. Potencjał e-sprzedaży dostrzegły znane marki kosmetyczne, które inwestują w rozwój swoich sklepów internetowych i poszerzanie asortymentu sprzedawanego w tym kanale.
Z trendu korzystają także mniejsze drogerie internetowe, jak La Rose. Aby utrzymać odpowiednią dynamikę wzrostów, potrzebują jednak dodatkowego finansowania, głównie na rozwój oferty. Z pomocą przychodzą instytucje pozabankowe, które coraz częściej oferują rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb.

Przepis na sukces: doświadczenie i specjalizacja
La Rose zajmuje się w sprzedażą on-line kosmetyków naturalnych, koncentrując się przede wszystkim na tych pochodzących z Korei Południowej. Spółka jest autoryzowanym dystrybutorem kilkunastu koreańskich marek m.in.: Pyunkang Yul, iUNIK, Heimish, COSRX, Yadah. Drogeria specjalizuje się w segmencie kosmetyków pielęgnacyjnych (twarz, ciało, włosy), który według raportu KPMG odnotowuje największe wzrosty w kategorii kosmetyków luksusowych.

Spółkę La Rose utworzyły w 2016 roku osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży kosmetycznej i logistycznej. Jej model biznesowy opiera się na budowie wysokiej jakości, wyselekcjonowanych kosmetyków do wieloetapowej pielęgnacji skóry oraz szybka obsługa wysyłek (do 48 godz.).

- Polska jest jednym z największych rynków kosmetyków w Europie, obecni są tutaj wszyscy światowi giganci kosmetyczni (Coty, L’oreal, Colgate, P&G, Unilever, Beiersdorf, Henkel). W związku z opanowaniem rynku drogerii stacjonarnych przez koncerny międzynarodowe, jedyną szansą na szybki debiut nowych marek stał się rynek e-commerce. Dotyczy to zwłaszcza kosmetyków naturalnych. Zakupy kosmetyków w Internecie wbrew pozorom są bardziej przemyślane, bo klient kupuje w wielu e-sklepach, na podstawie informacji o składach, różnych korzyści i oczywiście rekomendacji - głównie ze strony influencerów działających w social mediach - mówi Monika Nowakowska, współwłaścicielka drogerii La Rose i podkreśla: - Największym wyzwaniem przy rozwijaniu sklepu internetowego jest budowa odpowiedniego portfolio kosmetyków, systematyczne wprowadzanie nowości oraz nieustające śledzenie trendów na rynku kosmetycznym. Trzeba cały czas być na bieżąco z modnymi składnikami aktywnymi. Strategia asortymentowa i dobry serwis logistyczny to podstawa.

Czym pachnie finansowanie firmy kosmetycznej?
Ostatnie miesiące były dla La Rose okresem dynamicznego zwiększania przychodów ze sprzedaży. Przyspieszony rozwój wpływa jednak na zwiększone zapotrzebowanie na środki obrotowe, które umożliwią realizację strategii asortymentowej, marketingowej oraz sprawną logistykę.

Największą barierą w rozwoju La Rose stała się kwestia finansowania zapasu, który w 95-proc. przypadków wymaga przedpłaty. Potrzebom finansowym spółki nie była w stanie sprostać propozycja banków. Przeszkodą dla uzyskania kredytu w odpowiedniej wysokości była zbyt krótka historia kredytowa oraz brak wystarczających zabezpieczeń. Konkurencyjną ofertę finansowania zaproponował fundusz, który kieruje się mniej rygorystycznymi zasadami.

- Drogeria La Rose jest szybko rosnącą spółką. Zarząd posiada bogate doświadczenie oraz jasną i spójną strategię dalszego rozwoju. Dla nas to podstawowe warunki, na jakich opieramy współpracę, a zarazem kryteria, jakie musi spełnić firma starająca się o finansowanie - mówi Krystyna Kalinowska, dyrektor inwestycyjny w Podlaskim Funduszu Kapitałowym.

Finansowanie dłużne typu private debt to ciekawa propozycja dla firm, które potrzebują kapitału na rozwój swojej działalności. Jest to forma pośrednia między długiem a kapitałem.
- Klient ma możliwość pozyskania dużo wyższej kwoty niż pozwala na to bieżąca zdolność kredytowa. Oferta jest tu każdorazowo „szyta na miarę” i bazuje na ocenie potencjału danej firmy. Największe zalety tej formy finansowania to elastyczność w kwestii warunków spłaty oraz zabezpieczeń, ale też zindywidualizowany charakter, przez co, jest to rozwiązanie atrakcyjne, niezależnie od branży - zauważa Krystyna Kalinowska.

Ostatni raport Gemius na temat e-commerce w Polsce podaje, że liczba Polaków kupujących on-line rośnie. W połowie roku 2019 było to 62 proc. badanych internautów, wobec 56 proc. rok wcześniej. Można więc spodziewać się, że ilość firm działających w e-commerce także będzie wzrastać.

* * *
Podlaski Fundusz Kapitałowy jest jednym z najstarszych funduszy venture capital w Polsce. Powstał w 1995 roku, w ramach Polsko-Brytyjskiego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości. Dotychczas zrealizował kilkadziesiąt inwestycji na ok. 45 mln zł. Fundusz oferuje przedsiębiorstwom finansowanie typu venture capital i private debt. Maksymalna kwota zaangażowania w jeden podmiot to 1,5 mln zł. Z finansowania mogą korzystać startupy generujące pierwsze przychody ze sprzedaży oraz firmy będące w fazie dalszego rozwoju i ekspansji.

Flesz: Firmy w dużych tarapatach z powodu epidemii

Wideo

Materiał oryginalny: Podlaski Fundusz Kapitałowy inwestuje w kosmetyczny e-commerce - Kurier Poranny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3