Podlaski oddział NFZ znowu otwarty. Klienci mogą już załatwiać tutaj sprawy osobiście. Ale jeszcze nie wszystkie!

luk
Sala obsługi klientów w białostockiej siedzibie podlaskiego NFZ Podlaski oddział NFZ
Podlaski oddział NFZ po kilkutygodniowej przerwie otworzył w poniedziałek, 25 maja sale obsługi klientów w siedzibie w Białymstoku oraz delegaturach w Łomży, Suwałkach i Siemiatyczach. To pierwszy etap wracania do normalnej działalności Funduszu.

Od 25 maja działają sale obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia.

Będzie można osobiście m.in. potwierdzić profil zaufany, załatwić sprawę dotyczącą wyrobów medycznych lub uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ. Mimo otwarcia sal, nadal możliwy jest zdalny kontakt z oddziałem, np. przez internet.
Powrót do pełnej obsługi pacjentów będzie przywracany etapami.

  • W pierwszym etapie pacjenci:
  • potwierdzą zlecenia na wyroby medyczne
  • założą profil zaufany
  • dobrowolnie się ubezpieczą
  • otrzymają podstawowe informacje związane z działalnością NFZ.

- Nadal nie załatwimy osobiście np. spraw związanych z wyjazdem do sanatorium czy kartą EKUZ - mówi Rafał Tomaszczuk, rzecznik podlaskiego NFZ.

Limit osób, które będą mogły przebywać jednocześnie na sali, będzie uzależniony od liczby czynnych stanowisk. Jeśli sala ma trzy stanowiska do obsługi, wówczas maksymalnie tyle samo osób będzie mogło załatwić swoją sprawę w okienku.
W podlaskim NFZ uruchomione są obecnie trzy stanowiska.

Zarówno klientów i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne. Na salę zostaną wpuszczone wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos oraz zdezynfekują ręce. Stanowiska do obsługi klientów będą oddalone od siebie o minimum 2 metry. Po każdym pacjencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.

Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny na sali.

Ze względów bezpieczeństwa, przed każdą salą znajdują się specjalne skrzynki, w których pacjenci będą mogli zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do siedziby oddziału lub sali.

12 mobilnych punktów do badań na koronawirusa. Są przy szpitalach w całym województwie podlaskim. Sprawdź gdzie jest najbliższy. LISTA

Mimo wznowienia obsługi klientów na miejscu w oddziałach, nadal rekomendujemy kontakt telefoniczny lub e-mailowy. Każdy oddział przygotował praktyczną listę numerów telefonów i adresów e-mail, za pośrednictwem których można załatwić sprawę. Ponadto do dyspozycji są elektroniczne skrzynki podawcze ePUAP (dla posiadaczy profilu zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości).

Podlaski OW NFZ – siedziba Białystok ul. Pałacowa 3
telefon dla pacjentów: 85 745 95 00
adres ePUAP: /prud1d099x/Skrytka_ESP
adres e-mail: kancelaria@nfz-bialystok.pl

Delegatura POW w Łomży, Aleja Józefa Piłsudskiego 11a
telefon: 86 216 88 45
adres e-mail: lomza@nfz-bialystok.pl

Delegatura POW w Suwałkach, ul. Michała Kleofasa Ogińskiego 5c
telefon: 87 562 02 50
adres e-mail: suwalki@nfz-bialystok.pl

Delegatura POW w Siemiatyczach, ul. 11 Listopada 26
telefon: 85 655 20 71
adres e-mail: siemiatycze@nfz-bialystok.pl

Usługi przeniesione do obsługi elektronicznej, telefonicznej i korespondencyjnej:
Karty EKUZ:
Wypełniony formularz wyślij elektronicznie: e-mailem ekuz@nfz.gov.pl, poprzez ePUAP lub tradycyjną pocztą: ul. Pałacowa 3, 15-042 Białystok. EKUZ zostanie przesłany na adres wskazany we wniosku.
W przypadkach pilnych można wnioskować o Certyfikat Tymczasowo Zastępujący Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (wf10@nfz.gov.pl) - certyfikat może zostać odesłany e-mailem.

Skierowanie na leczenie uzdrowiskowe
Sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe nie wymagają osobistego zaangażowania pacjenta są załatwiane korespondencyjnie. Dokumentację dotyczącą leczenia uzdrowiskowego można dostarczyć do oddziału za pośrednictwem poczty na adres: 15-042 Białystok, ul. Pałacowa 3 lub wrzucić do skrzynki podawczej oznaczonej ,,SKŁADANIE DOKUMENTÓW, WNIOSKÓW i PISM’’ w siedzibie oddziału. Informacje dotyczące leczenia uzdrowiskowego można uzyskać pod numerami telefonów: 85 745 95 23, 85 745 95 24.

Ubezpieczenie w NFZ
Wniosek o weryfikację statusu ubezpieczenia zdrowotnego (EWUŚ) oraz wnioski i pytania dotyczące okresów i zasad ubezpieczenia zdrowotnego można wysłać pocztą tradycyjną, poprzez UAP lub e-mailem: kancelaria@nfz-bialystok.pl (skan pisma).

Osocze ozdrowieńców czeka na pacjentów z COVID-19. RCKiK w Białymstoku pobrało już materiał od 49 osób

Nowy podatek audiowizualny

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3