Podlaski Pakiet Gospodarczy. „Bezsprzecznie uratowało to wiele miejsc pracy w naszym hotelu”

Materiał informacyjny
Z początkiem marca br. wydawało się, że wiele firm skazanych jest na najczarniejszy scenariusz. Przez wpływ koronawirusa, mówiło się o zamykaniu firm, zwalnianiu pracowników. Wtedy na horyzoncie pojawiła się realna pomoc, przeznaczona dla podlaskiego biznesu. Podlaski Pakiet Gospodarczy to środki pochodzące głównie z UE, które rozdysponowuje Urząd Marszałkowski. Z takiej pomocy w ramach PPG skorzystało przedsiębiorstwo Hotel Leśny w Białymstoku. O sytuacji rozmawiamy z managerką hotelu Magdaleną Kossakowską.

Od kiedy Hotel Leśny funkcjonuje na lokalnym rynku?

Hotel Leśny początkowo funkcjonował, jako sieć Hoteli Gromada. Następnie w roku 2013 znalazł się w rękach prywatnego inwestora, Pana Anatola Timoszuka, aktualnego właściciela. Od tego czasu przeszedł gruntowną modernizację i dziś funkcjonuje w zupełnie nowym wydaniu

Jakie hotel ma tradycje?

Nasz obiekt ze względu na położenie i dużą ilość terenów zielonych zawsze cieszył się dużą popularnością jeśli chodzi o imprezy plenerowe oraz pobyty grupowe. Każdego roku nasze oferty w plenerze cieszą się sporym zainteresowaniem. Malownicza okolica, w której się znajdujemy, a jednocześnie zaznaczmy, że jest to nadal teren miasta, sprawia, że jesteśmy wspaniałą bazą noclegową zarówno dla osób pragnących zwiedzić Białystok, jak i Podlasie. Również kuchnia, którą serwujemy w naszej restauracji nawiązuje do tradycji Podlasia. Mamy odrębną kartę dań regionalnych, dzięki temu nasi goście przyjeżdżający z rożnych regionów kraju maja możliwość poznania naszych tradycji kulinarnych. Oprócz tego nasz szef kuchni stworzył autorskie „Menu Leśne”, w którym można znaleźć dania z dziczyzny nawiązujące do tematyki lasu, która jest motywem przewodnim naszego Hotelu.

Jak zareagowaliście Państwo na informacje, kiedy na naszym terytorium pojawił się koronawirus?

Nikt nie spodziewał się, że pandemia w tak krótkim czasie obejmie dosłownie cały świat. Jak wszystkim hotelarzom i restauratorom towarzyszyły nam strach i niepewność, dotyczące funkcjonowania całej naszej branży.

W pewnym momencie wszelkie hotele oraz restauracje musiały zostać zamknięte. Jak koronawirus wpłynął na funkcjonowanie Hotelu Leśnego? Jakie były Państwa pierwsze myśli?

Jak chyba dla wszystkich, zaskoczeniem była skala problemu, bo na początku nikt nie zdawał sobie sprawy, jakie skutki pandemia będzie miała dla całego świata. Świadomość tego, że my, jako obiekt przystosowany do przyjmowania dużych ilości gości min. grup turystycznych musimy nagle w tak znaczący sposób ograniczyć działalność, nie napawała optymizmem. W marcu podjęliśmy trudną decyzję o tymczasowym zamknięciu hotelu, gdyż dalsza działalność stanowiłaby duże zagrożenie, zarówno dla personelu jak i gości. Od maja powoli wracamy do funkcjonowania, oczywiście z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa. Wiemy, że trzeba stawić czoła wyzwaniu jakim jest pandemia i robić to, co umiemy najlepiej, tylko w nieco inny niż dotychczas sposób.

Jakie były w związku z tym realne zagrożenia dla Waszego biznesu?

Branża turystyczna i gastronomiczna, do której należymy borykała się z wieloma zagrożeniami związanymi z COVID-19, związanymi zarówno z narażeniem na zachorowanie, jak też ogromnymi stratami finansowymi. Przez pewien czas zarówno hotel, jak i restauracja były zamknięte ze względu na bezpieczeństwo naszych pracowników i gości. Była to trudna, ale potrzebna decyzja. Po powrocie, również istniała obawa, że społeczeństwo widząc niebezpieczeństwo i powagę sytuacji nie będzie chciało korzystać z usług hotelowych i restauracyjnych. Tak naprawdę większość hoteli i restauracji, musi przestawić się na funkcjonowanie w zasadzie z dnia na dzień. Nie jesteśmy w stanie nic planować długoterminowo, np. nie mamy pojęcia czy w tym roku odbędą się andrzejki lub sylwester.

Jak dowiedzieli się Państwo o Podlaskim Pakiecie Gospodarczym i możliwym wsparciu w różnych formach z funduszy przekazanych przez Urząd Marszałkowski?

Głównie informacje o Podlaskim Pakiecie Gospodarczym czerpaliśmy z internetu, gdzie na bieżąco aktualizowane są kluczowe informacje.

Z jakiej pomocy, w ramach PPG skorzystaliście?

Skorzystaliśmy z Funduszu Europejskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego w zakresie pomocy dopłat do pensji pracowników.

Na co przeznaczone zostały środki finansowe pochodzące z PPG? Co dzięki temu udało się uratować, uchronić?

Tak jak powiedziałam, środki pochodzące z Podlaskiego Pakietu Gospodarczego w całości przeznaczone zostały na dopłaty do pensji pracowników. Bezsprzecznie uratowało to wiele miejsc pracy w naszym hotelu i dzięki temu skład personelu pozostał bez zmian.

Jak oceniają Państwo inicjatywę PPG?

Uważamy, że bardzo pomogło nam to w tym trudnym czasie. Cieszymy się, że z żadnym z pracowników nie musieliśmy się rozstać. Myślimy, że bez pomocy z zewnątrz nie byłoby to możliwe.

Dodaj ogłoszenie