Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaskie firmy. Alu-frost, spółka z branży metalowej podsumowała rok: Udaje nam się zachować balans

Andrzej Matys
Andrzej Matys
mat. prasowe/alu-frost
Przez pierwsze półrocze 2022 na rynku stali było bardzo gorąco. Brak surowców, ograniczenia w imporcie, ogólna panika spowodowały trudności w dostawach i bardzo wysokie ceny. Firmy działające w branży metalowej przeżywały istne trzęsienie ziemi. Niektórym jednak udało się utrzymać wysokie obroty, a nawet zainwestować w rozwój. O sukcesie mimo wszystko może jednak mówić firma alu-frost z podbiałostockich Sowlan.

Jak tłumaczy Piotr Świrko, właściciel alu-frost był on możliwy dzięki temu, że przedsiębiorstwo stoi aż na trzech nogach.

- Najogólniej zajmujemy się obróbką metali, ale mamy trzy, wyraźnie określone piony działalności. Zaczęliśmy od produkcji stalowych akcesoriów samochodowych, później uruchomiliśmy usługę cięcia laserem, a teraz produkujemy jeszcze akcesoria do domu i ogrodu oraz gadżety ze stali – wymienia Piotr Świrko, prezes alu-frost. – W każdym sektorze monitorujemy sytuację, reagujemy na zmiany rynkowe, aby utrzymać płynność i iść do przodu.

Stalowe nerwy w branży stalowej

Do tej pory najtrudniej było o samą stal. W marcu ceny tego surowca osiągnęły apogeum. Za tonę stali budowlanej płaciło się nawet 9 500 zł, za pręty żebrowane prawie 8 000 zł. Sytuacja jest już ustabilizowana, ale zawirowania w skali światowej musiały się przełożyć na ceny usług we wszystkich zakładach, niezależnie od ich wielkości.

- Nie inaczej było u nas. Informowaliśmy klientów o sytuacji na bieżąco. Staraliśmy się tak tworzyć zapasy, aby te skoki były jak najmniej odczuwalne, ale i pozwoliły nam zachować płynność finansową - zapewnia Piotr Świrko.

Czytaj również:

Firma nie narzekała na słabszą koniunkturę, tylko starała się odnaleźć w nowej sytuacji. Aby zwiększyć produktywność zakupiła nowy laser. Obecnie w alu-frost przez siedem dni w tygodniu 24h na dobę pracuje 70 proc. maszyn - głównie wycinarki do blach płaskich. Dlatego np. jedna z maszyn w pierwszym półroczu 2022 roku wyrobiła ponad 3200 roboczogodzin.

Akcesoria samochodowe głównie za granicę

Także branża motoryzacyjna boryka się z poważnymi problemami. Najtrudniejszym do rozwiązania jest permanentny brak półprzewodników. Z tego powodu klienci bardzo długo czekają na swoje wymarzone auta i często muszą godzić się na różne kompromisy (np. co do wyposażenia).

Czytaj również:

- W Polsce jest to jeszcze bardziej odczuwalne niż na zachodzie Europy, ze względu na ogólną sytuację w kraju – wyjaśnia prezes alu-frost. – Cieszymy się, że sprzedaż akcesoriów samochodowych rekompensujemy sprzedażą zagraniczną. Dzięki temu udaje nam się utrzymać balans.

W pierwszym półroczu alu-frost wyprodukowało i sprzedało prawie 8 tys. nakładek na zderzak i około 4,5 tys. nakładek progowych. W ofercie ma jeszcze podstopnice i inne akcesoria do samochodów.

Numery na dom hitem alu-frost

Czarnym koniem w tym trudnym czasie okazały się drobne wyroby metalowe do domu i ogrodu. Ewidentnie najlepiej sprzedawały się wycinane laserem numery na dom. Powodzeniem cieszą się głównie te z wykonywanymi na zamówienie grafikami.

Alu-frost na misji gospodarczej. Paryż nie jest przypadkowym...

- Przez sześć pierwszych miesięcy w świat poszło już 1000 tabliczek adresowych, a zebrane opinie świadczą o zadowoleniu Klientów. Chwalą staranność, estetykę, prostotę i solidność. To bardzo motywuje i pozwala perspektywicznie myśleć o tym produkcie – dodaje Monika Piłasiewicz, kierownik marketingu w alu-frost.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Podlaskie firmy. Alu-frost, spółka z branży metalowej podsumowała rok: Udaje nam się zachować balans - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna