Jak tłumaczy Piotr Świrko, właściciel alu-frost był on możliwy dzięki temu, że przedsiębiorstwo stoi aż na trzech nogach.
- Najogólniej zajmujemy się obróbką metali, ale mamy trzy, wyraźnie określone piony działalności. Zaczęliśmy od produkcji stalowych akcesoriów samochodowych, później uruchomiliśmy usługę cięcia laserem, a teraz produkujemy jeszcze akcesoria do domu i ogrodu oraz gadżety ze stali – wymienia Piotr Świrko, prezes alu-frost. – W każdym sektorze monitorujemy sytuację, reagujemy na zmiany rynkowe, aby utrzymać płynność i iść do przodu.
Stalowe nerwy w branży stalowej
Do tej pory najtrudniej było o samą stal. W marcu ceny tego surowca osiągnęły apogeum. Za tonę stali budowlanej płaciło się nawet 9 500 zł, za pręty żebrowane prawie 8 000 zł. Sytuacja jest już ustabilizowana, ale zawirowania w skali światowej musiały się przełożyć na ceny usług we wszystkich zakładach, niezależnie od ich wielkości.
- Nie inaczej było u nas. Informowaliśmy klientów o sytuacji na bieżąco. Staraliśmy się tak tworzyć zapasy, aby te skoki były jak najmniej odczuwalne, ale i pozwoliły nam zachować płynność finansową - zapewnia Piotr Świrko.
Czytaj również:
Firma nie narzekała na słabszą koniunkturę, tylko starała się odnaleźć w nowej sytuacji. Aby zwiększyć produktywność zakupiła nowy laser. Obecnie w alu-frost przez siedem dni w tygodniu 24h na dobę pracuje 70 proc. maszyn - głównie wycinarki do blach płaskich. Dlatego np. jedna z maszyn w pierwszym półroczu 2022 roku wyrobiła ponad 3200 roboczogodzin.
Akcesoria samochodowe głównie za granicę
Także branża motoryzacyjna boryka się z poważnymi problemami. Najtrudniejszym do rozwiązania jest permanentny brak półprzewodników. Z tego powodu klienci bardzo długo czekają na swoje wymarzone auta i często muszą godzić się na różne kompromisy (np. co do wyposażenia).
Czytaj również:
- W Polsce jest to jeszcze bardziej odczuwalne niż na zachodzie Europy, ze względu na ogólną sytuację w kraju – wyjaśnia prezes alu-frost. – Cieszymy się, że sprzedaż akcesoriów samochodowych rekompensujemy sprzedażą zagraniczną. Dzięki temu udaje nam się utrzymać balans.
W pierwszym półroczu alu-frost wyprodukowało i sprzedało prawie 8 tys. nakładek na zderzak i około 4,5 tys. nakładek progowych. W ofercie ma jeszcze podstopnice i inne akcesoria do samochodów.
Numery na dom hitem alu-frost
Czarnym koniem w tym trudnym czasie okazały się drobne wyroby metalowe do domu i ogrodu. Ewidentnie najlepiej sprzedawały się wycinane laserem numery na dom. Powodzeniem cieszą się głównie te z wykonywanymi na zamówienie grafikami.
- Przez sześć pierwszych miesięcy w świat poszło już 1000 tabliczek adresowych, a zebrane opinie świadczą o zadowoleniu Klientów. Chwalą staranność, estetykę, prostotę i solidność. To bardzo motywuje i pozwala perspektywicznie myśleć o tym produkcie – dodaje Monika Piłasiewicz, kierownik marketingu w alu-frost.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?