Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaskie mleczarnie będą promować się na targach SIAL w Chinach

opr. (koci)
Produkty mleczarskie z Polski cieszą się rosnącym powodzeniem chińskich konsumentów
Produkty mleczarskie z Polski cieszą się rosnącym powodzeniem chińskich konsumentów Polska Izba Mleka
16 maja br. rusza kolejna edycja targów żywności SIAL w Szanghaju. Jest to czwarta - pod względem wielkości - tego typu imprezą na świecie. W Targach weźmie udział także delegacja firm z Polski, między innymi OSM Piątnica, SOT Przemysłu Mleczarskiego, SM Mlekovita, SM Spomlek, Bartex, Polish Dairy oraz przedstawiciele Polskiej Izby Mleka.

Tereny wystawiennicze podzielone będą na 14 hal, rozłożonych na blisko 162.000 mkw. Szacuje się że w bieżącym roku w Targach weźmie udział ponad 3.400 firm i 110.000 specjalistów sektora reprezentujących ponad 67 krajów.

Na stoisku polskim będzie możliwość poznania oferty polskich producentów mleka i przetworów mlecznych oraz nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych.

Produkty mleczarskie z Polski cieszą się rosnącym powodzeniem chińskich konsumentów. Potencjał wzrostu w tym sektorze jest ogromny i wciąż jeszcze nie do końca wykorzystany.

- Chiński rynek mleka jest nadal do zdobycia przez polskie przedsiębiorstwa mleczarskie - mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. chińskiego rynku rolnego oraz rolno-spożywczego. - To, że nie eksportujemy tam w ilościach, które byłby emanacją wielkości naszej całej branży mleczarskiej, wynika z faktu, że polskie firmy mleczarskie uczą się jeszcze chińskiego konsumenta.

Dodaje on, że Chińczycy wymagają, poza samym produktem: mleko, jogurt, ser ( oferta jak i konkurencja w tym zakresie w Chinach jest ogromna), dodatkowej wartości pod postacią białka, witamin, wartości odżywczych, wysokiej jakości, bezpieczeństwa i pewności, rzetelności składników po odpowiedniej cenie. Potrzebują również poczucia klasy i wyjątkowości.

- Te polskie firmy mleczarskie, które będą potrafiły Chińczykom zaoferować nie tylko same produkty, ale wartość dodaną, rozbudują swój rynek w Państwie Środka - podsumowuje Strzelecki.

Na koniec 2016 r. pogłowie krów mlecznych w Chinach wynosiło 15 mln sztuk. Spożycie mleka per capita (na głowę) wynosiło 36,6 kg. Natomiast na koniec 2017 r. produkcja mleka wynosiła 35 mln 400 tys. ton, a średnia cena 1 litra mleka 9 juanów (4,80 zł).

Wyjazd polskich form na targi SIAL jest finansowany z Programu Mleczne Skarby. Ma on na celu promocję polskich produktów mleczarskich na rynku chińskim, podkreślanie ich wysokiej jakości oraz unikalnego smaku, uzyskanego dzięki ekologicznym i naturalnym technologiom produkcji. Program Mleczne Skarby, sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka, realizuje Polska Izba Mleka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna