Podpisujemy list do premiera RP

Mirosław R. Derewońko mderewonko@wspolczesna.pl
22-letni inicjator akcji Via Baltica przez Łomżę Dariusz Sipowski (po lewej) poprosił swego rówieśnika i przyjaciela Piotra Krzyżanowskiego o stworzenie strony internetowej z listem do premiera RP
22-letni inicjator akcji Via Baltica przez Łomżę Dariusz Sipowski (po lewej) poprosił swego rówieśnika i przyjaciela Piotra Krzyżanowskiego o stworzenie strony internetowej z listem do premiera RP M.R. Derewońko
Łomża. Teraz już każdy może poprzeć wariant łomżyński Via Baltiki nie wychodząc z domu. Byle mieć komputer!

Nasza Via Baltica

Nasza Via Baltica

Poparliśmy od początku akcję 22-letniego łomżyniaka Dariusza Sipowskiego, który założył 22 maja br. na portalu nasza-klasa.pl profil "Via Baltica przez Łomżę". Po 3 miesiącach wariant łomżyński europejskiego korytarza transportowego poparło ponad 36 tys. osób z naszego regionu, z kraju, a nawet z całego świata!

Zapraszam Czytelników "Gazety Współczesnej" na stronę internetową www.viabaltica.myzlomzy.pl - zachęca 22-letni Dariusz Sipowski, który z przyjacielem Piotrem Krzyżanowskim z Piątnicy przygotował projekt dostępnego w "sieci" listu otwartego do premiera Donalda Tuska.

Szczęśliwy 13 sierpnia

Treść listu poznali jako pierwsi jego sygnatariusze, którzy spotkali się w restauracji Amnesia w Łomży.

- Znakomici goście żartowali, że data spotkania 13 sierpnia będzie ... szczęśliwa! - wspomina inicjator. - A byli to przezacni społecznicy, jak prezes Wspólnoty Polskiej Hanka Gałązka, dr Maria Wilińska, prokurator Krystyna Michalczyk-Kondratowicz czy ks. proboszcz Andrzej Godlewski.

Oprócz nich, list otwarty podpisali historycy prof. Janusz Tazbir i prof. Henryk Samsonowicz, prezes Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Łomżyńskiej Zygmunt Zdanowicz, autorka monografii o historii Łomży Donata Godlewska i organizator Muzycznych Dni Drozdowo-Łomża Jacek Szymański. Zrobili to, sięgając po papier i długopis. A tymczasem...

Starczy podpis w internecie!

- Każdy, kto popiera wariant łomżyński Via Baltiki, może to zrobić przez internet - zapewnia twórca strony Piotr Krzyżanowski. - Jego dane są bezpiecznie objęte tajemnicą.

"Zależy nam, aby drogi w Polsce powstawały szybko, w oparciu o wiedzę ekspertów i zdanie zwykłych ludzi - czytamy w liście do premiera Tuska. Znana w świecie firma Scott Wilson rekomendowała polskiemu rządowi Via Baltikę od Warszawy przez Wyszków, Ostrów Mazowiecką, Łomżę, Ełk i Suwałki do Budziska.

Dzięki temu, Łomża zyska upragnioną od dziesiątków lat obwodnicę. Wariant łomżyński popierają też ekolodzy, bo chroni m.in. Rospudę.

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

GDDKiA do CBA! Jurgiel i Putra w polityce najdalej do jutra! Warszawa pozdrawia Łomżę i zaprasza!

G
Gość

Łomża - Warszawa jest z Wami!! Pozdrawiamy! Ukłony dla organizatorów akcji i Dariusza Sipowskiego.

G
Gość
W dniu 02.09.2008 o 21:23, ZATROSKANA napisał:

NIEMOLZIWE JEST ZABY NAJWIEKSZE POSLKIE MIASTI OD GDABNSKA PO LUBLIN - BIALYSTOK - ZOSTALO POZBAWIONE DOSTEPU DO JEDYTNEJ WAZNJE DROGI W REGIONIE. TO ASURD.bRONMY BIALEGOSOTKU PRZED DEGRADACJA I UPADKIEM EKONOMICZNUYM I SPOLECZNYM.


Chodzi zatem o przyrodę i przestrzeganie prawa czy zaspokojenie prowincjonalnych ambicji zakompleksionych mieszkańców Białegostoku?
k
kasia32

Popieram całym sercem Via Baltice przez Łomżę.

D
Darek

Popieram wasz projekt!!!

M
Magda19

JA RÓWNIEŻ POPIERAM TĄ AKCJĘ I MAM NADZIEJĘ ŻE SKOŃCZY SIĘ ONA DLA NAS POMYŚLNIE

t
tengel13

Popieram akcję i życzę wytrwałości.

P
Piotrek020

Nie jestem z Łomży ale popieram tą akcję
Ja złożyłem już podpis pod listem do premiera a wy?

w
www.myzlomzy.pl

________█████ ██ ████
______████ ███ ███ ████
____ ████ ██ ████ ████ ██
___███ █████ ████ ██ ████
__ █████ ███ █████ ████ ██
__ ████████ ██ █████ ████
___█████████████████████
____████████████████████
_____██████████████████
_____ █████████████████
______████████████████
______ ███████████████
________█████████████
__________██████████
_████________████
__█████_______██
___████______ ██
____█████____█
_________█____█
_____███_█_█_█
____█████__█_█
___██████___█_____█████
____████____█___███_█████
_____██____█__██____██████
______█___█_██_______████
_________███__________██
_________██____________█
_________█
________█
________█____███
_______█___██████
______█__█████████
_____█_██████████
_____██__███████
_____█____██████
____█_______███
____█________█
____█

G
Gość
W dniu 02.09.2008 o 21:20, ELA napisał:

ISTNIEJE KONIECZNOSC PRZESTRZEGANIA UNIJNEGO I POLSKIEGO PRAWA. NA KRECIE USTALONO PRZEBIEG VIA BALTICI PRZEZ BIALYSOTK- AUGUSTOW. JEST TO USTALNIE UNIJNE I OBOWIAZUJACE.



Gościu to było w 2001r. a od 2004 jestesmy w UE - prawo znacznie się zmieniło. Powołujesz się na dokumenty nieważne. Już nie Kreta, a KONWENCJA BERNEŃSKA obowiązuje i jednoznacznie Via powinna isc kolo Łomży!
G
Gość

Niektóre argumenty na rzecz Via Baltiki przez Łomżę:

- nie przebiega przez obszary chronione takie, jak Rospuda (owszem i na tym odcinku są tereny posiadające walory turystyczne, ale nie o takiej wadze, jak w wariancie białostockim), pozostaną nienaruszone wszystkie wymienione w wariancie I obszary chronione, nie ulegną przerwaniu korytarze wędrówek dużych ssaków, zostaną ochronione przed zanieczyszczeniami Zielone Płuca Polski
- najkrótszy i tym samym najbardziej ekonomiczny wariant wybierany przez transport (przemysłowy, jak i turystyczny)
- daje szansę na powstanie kilku-, kilkunastu- obwodnic, o które wiele miejscowości zabiega od kilkunastu lat
- jest najtańszy w realizacji
- spełnia dyrektywy europejskie, zarówno dotyczące środowiska, jak i drogownictwa – szansa na dofinansowanie z Unii Europejskiej
- wariant wskazywany przez ekspertów z dziedziny drogownictwa (Scott Wilson), ekologii (Greenpeace), czy obrońców fauny i flory
- jest zgodna z realizacją programów na rzecz zrównoważonego rozwoju województwa, jak i likwidowaniu podziałów na Polskę „A” i Polskę „B”, co do tej pory nie było w tym regionie prawidłowo realizowane
- skierowanie ruchu tranzytowego przez Łomżę zamiast przez Białystok znacznie zmniejszy ilość śmiertelnych wypadków (również wśród dzieci) na sztucznie przeciążonej obecnie drodze numer 8. Droga numer 61 może dzięki temu przekształcić się z dwukierunkowej "drogi śmierci" w ekspresową "drogę życia"- wariant łomżyński spotyka się ze zdecydowanym poparciem mieszkańców całego województwa podlaskiego, a nawet Polski i świata
- stwarza możliwość pojawienia się nowych miejsc pracy regionach, gdzie do tej pory spotykano się od kilkudziesięciu lat z ogromną emigracją do takich państwa, jak USA, Kanady czy do W. Brytranii
- za Via Baltiką przyjdą inne inwestycje, do tej pory bardzo utrudniane, a jednocześnie bardzo potrzebne regionowi, o którym przez ostatnie kilkadziesiąt lat starano się zapomniec
- poprawiłby znacznie komunikację, ponieważ od wielu lat na tym obszarze drogi się „łata” nie buduje, Łomża od kilkudziesięciu lat nie posiada też kolei, co gwarantowałaby budowa Rail Baltiki (kolejowej odpowiedniczki Vias Baltiki) na tym obszarze
- przeprowadzenie Via Baltica przez Łomżę przyczyni się do rozwoju zachodniej i północnej części województwa podlaskiego oraz wschodniej części warmińsko-mazurskiego, pozwoli również na obiecywane od dawna wyrównanie szans rozwoju miast, które straciły status miast wojewódzkich
- przeprowadzenie Via Baltica przez Ostrołękę i Łomżę przyczyni się do rozwoju północnowschodniej części województwa mazowieckiego
- W dniach 12-14 czerwca 2007 roku obszary na których planowany jest przebieg Via Baltica i jej przebiegów alternatywnych poznawała grupa europarlamentarzystów. Rozmawiali z przedstawicielami administracji samorządowej różnych szczebli, drogowcami i ekologami. 13 września 2007 roku Komisja Petycji Parlamentu Europejskiego przyjęła raport, w którym apeluje do władz Polskich o zmianę przebiegu trasy. Raport wskazuje, że Via Baltica jest niezbędna do zapewnienia ekonomicznej i społecznej spójności Unii Europejskiej. Z drugiej strony potwierdzono, że obecnie forsowana trasa korytarza Via Baltica zagraża kilku wyznaczonym przez rząd Polski obszarom chronionym w sieci Natura 2000. Parlament przyjął wniosek, że władze Polski nie dopełniły obowiązku rzetelnego przeanalizowania innych lokalizacji dla tej drogi. Parlament Europejski zwrócił się do Komisji Europejskiej, aby ta wsparła finansowo budowę jedynie tego przebiegu drogi Via Baltica, który zostałby wyznaczony na podstawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko i w pełnej zgodności z dyrektywami środowiskowymi Unii Europejskiej. Zgodnie z tym dokumentem Via Baltica powinna prowadzić przez Łomżę, a nie Białystok. Nie wykonanie tej decyzji pociągnie za sobą na Polskę wielomilionowe kary.
- Po przedterminowych wyborach 21 października 2007 roku wygranych przez PO pojawiła sie możliwość uruchomienia Narodowego Programu Wielkiej Budowy. Jeden z jego punktów określa przebieg Via Baltica przez Łomżę i Ełk.
- Zakończyłby się spór pomiędzy podlaskim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zarządem województwa podlaskiego, samorządami Białegostoku i okolicznych gmin a polskimi i międzynarodowymi organizacjami ekologicznymi, przyrodnikami, samorządem Łomży i okolicznych gmin, dotyczący przebiegu tej trasy na odcinku pomiędzy Warszawą, a Suwałkami – można zbudowac Via Baltikę, a wkoło niej drogi, które „rozprowadzałyby” transport – kompromis zaproponowany przez władze Łomży.

g
gość

Próby zmiany przebiegu Via Baltica a propozycje dróg dwóch prędkości?
Zaproponowana 4 lipca 2008 roku koncepcja konsultingowa w sprawie Via Baltica zakłada opóźnienie powstania drogi ekspresowej S 8 (prawnie zagwarantowana na Krecie w roku 2002 - Via Baltica) do Białegostoku o co najmniej dwadzieścia lat, nie wskazując nawet - o ile dobrze nam wiadomo - na możliwość i termin wybudowania drogi ekspresowej Białystok- Augustów- Suwałki- i dalej w ciągu polaczenia Via Baltica z S 19.
Zgodnie z wiadomościami portalu 4lomza.pl.;Via Baltica będzie nasza? z 4 lipca 2008 roku, w raporcie firmy konsultingowej:

Znalazł się tu także plan, co trzeba zrobić, aby faktycznie Via Baltica przebiegała przez Łomżę.

Do roku 2012 można wybudować odcinek trasy od Warszawy do Ostrowii Mazowieckiej.

W latach 2008-2010 należy przeprowadzić uzgodnienia zmiany przebiegu trasy korytarza z Unią Europejską i podjąć stosowne decyzje na szczeblu rządowym.

W latach 2010-2012 należy wprowadzić nowe odcinki tras do planów zagospodarowania przestrzennego i rozpocząć prace projektowe nad nowymi odcinkami. Przyjmując, że prace te zajmą (wraz z uzgodnieniami) ok. 4 lat w roku 2016 można będzie rozpocząć budowę tych odcinków i zakończyć inwestycję do roku 2018. Odcinki już uwzględnione w planach (Łomża Szczuczyn i Suwałki Budzisko) powinny zostać zrealizowane do roku 2016.

Jak dalej podaje wskazany portal: Krytyczne dla tego wariantu są odcinki Ostrów Maz.-Łomża, Szczuczyn Ełk i Kalinowo-Suwałki. Biorąc pod uwagę uchwały samorządów lokalnych popierających analizowane przebiegi można liczyć na przyspieszenie procedur planistycznych, skrócenie procesu do 6 lat plus 2 sezony budowlane i oddanie całej trasy w roku 2016.” Tymczasem, jak podaje ;Współczesna&; 5 lipca 2008 roku "Region > Scott Wilson rekomenduje: Via Baltica przez Łomżę",:

"Eksperci podkreślili, że szczególnym przypadkiem jest obwodnica Augustowa, ponieważ ostateczna decyzja o jej przebiegu i przekroju powinna być dostosowana do wybranego wariantu.

Zwrócili też uwagę na fakt, że przy wyborze wariantu 42, rekomendowanego przez zespół autorski, konieczna będzie budowa trasy ekspresowej na odcinku Warszawa - Białystok (Białystok - Stare Jeżewo do roku 2020, Ostrołęka - Zambrów do roku 2030 i Zambrów-Stare Jeżewo po roku 2030)."

Abstrahujac od - jak należy założyć - nierealności przedstawionych terminów wybudowania trasy koncepcji, dodajmy koncepcji - wbrew ustaleniom unijnych ministru transportu z roku 2002 z Krety - odbierającej Via Baltica Augustowwowi i Białemustokowi - wypada zauważyć, iż z godnie z propozycją konsultingową

nie ma już mowy o wybudowaniu S 8 Warszawa Białysotk do roku 2012( a następnie dalej drogi ekspresowej Białysotk - Augustów Suwalki).

Jeżdeli podane wiadomosci są ścisłe, Z raprtu wynika oddanie pełnej trasy ekspresowej Warszawa Białystok do użytku dopiero po roku 2030 (bez terminu post quem),

a zatem z opóżnieniem 20 lat lub więcej.

Przypominimy zatem,iż zgdonie z prawem unijnym i polskim (ustalenia ministrów transportu krajów UE z roku 2002 na Krecie; zapisy w Dziennikach Urzędowych UE i RP) -prawnie zagwarantowany przebieg Via Baltica - korytarza transporetoiwego TEN nr 1, wiedzie po ciągu S 8, czyli przez Augustow - Bialysotk.

Tymczasem zapewne jestesmy świadkami nie tylko próby zmiany przebiegu tego prawnie zagwarantowanego ciagu komunikacyjnego, ale nawet i propozycji ogromnego opóznienia budowy na jednej z częsci S 8 drogi ekspresowej (o prawdopodobnie ponad 20 lat "po roku 2030"- w kierunku Białegosotoku) i proby zaniechania pelnej budowy drogi ekspresowej na kierunku Bialysotk -Augustow

Jak w sposób oczywsity widac, przy próbie pozbawienia Auguistowa i Białegosotku Via Baltica miasta te stałoby sie szyblo pełnym obszarem peryferyjnym, dalej odciętym od nowoczesnej infrastrukty komunikacyjnej na co najmniej kolejne 20 lat, jak nie wiecej.

g
gość

Ewentualność opóźniania budowy dróg ekspresowych na Podlasiu o prawie dwadzieścia lat?

"Wspolczesna" pisząc o pracach konsultuingowych Via Baltica podawała 5 lipca 2008:

"Eksperci podkreślili, że szczególnym przypadkiem jest obwodnica Augustowa, ponieważ ostateczna decyzja o jej przebiegu i przekroju powinna być dostosowana do wybranego wariantu. Zwrócili też uwagę na fakt, że przy wyborze wariantu 42, rekomendowanego przez zespół autorski, konieczna będzie budowa trasy ekspresowej na odcinku Warszawa - Białystok (Białystok - Stare Jeżewo do roku 2020, Ostrołęka - Zambrów do roku 2030 i Zambrów-Stare Jeżewo po roku 2030)."

Jak sie wydaje, staiomy zapewne wobec groźby ZABLOKOWANIA nie tylko budowy Via Baltica na Podlasiu, ale nawet PRZEDŁUŻENIA TERMINÓW, czy - w niekórych wypadkach w ogóle ZREZYGNOWANIA - z budowy tu dróg ekspresowcyh. (Via Baltica na odcinku do Białegosotku nie miałaby powstac jak polanowano do 2012, ale droga ekspresowa dopiero w roku 2030, czyli z opóźnieniem prawie dwudziestu lat. (sic , sic, sic). Jak rozumiemy, nie rekomenduje się też w ogóle budowy Via baltica/ drogi ekpresowej Augustów -Białystok.

Teraz juz wszyscy w Augustowie i Białymstoku powinni sie zastanowić czy nie jest juz dla nich w pełni oczywsite i niepodważalne,że bez Via Baltica staniemy się obszarem nędzy i braku jakochkolwiek perspektyw. Prawdziwym obszarem peryferyjnym UE.

g
gość

Pamiętajmy o historii wydarzeń w sprawie obwodnicy Augustowa. Wiele nam to wyjaśni.

TVN 24.pl 10 X 2007 "Kandydat na ministra środowiska chce obwodnicy przez Rospudę

"TWARDY ORZECH DO ZGRYZIENIA DLA PRZYSZŁEGO RZĄDUNowy rząd nie zrezygnuje z obwodnicy przez Rospudę?
TVN24 Wiele wskazuje na to, że mimo porażki PiS, obwodnica Augustowa jednak przetnie Dolinę Rospudy.

Na taką możliwość wskazuje w rozmowie z "Dziennikiem" Stanisław Żelichowski, kandydat PSL na ministra środowiska.

Spore wyzwanie ...Nowy minister ochrony środowiska będzie miał twardy orzech do zgryzienia. Żelichowski uważa, że największym problemem jest przekonanie do wariantu "drogi przez Rospudę" Komisji Europejskiej. Dlatego zgodnie z postulatem Komisji, zostaną przygotowane analizy dwóch alternatywnych tras.

Jednak polityk PSL nie ma wątpliwości, że zwycięży dotychczas planowany przebieg przez Rospudę.-

Realizacja innej koncepcji będzie niezwykle kosztowna i może zająć nawet 10 lat - tłumaczy.

Taka zapowiedź może wywołać mową burzę wśród międzynarodowych organizacji ekologicznych, które w kwietniu i pod koniec lipca zmobilizowały tysiące osób, aby powstrzymać spychacze przed rozpoczęciem prac.Co na to Komisja Europejska?Bruksela reaguje z mieszanymi uczuciami na wypowiedź polityka PSL. - Pozwaliśmy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości poprzedni polski rząd, bo nie chciał przedstawić alternatywnych tras. Dobrze, że to się zmieni - mówi Barbara Helfferich, rzeczniczka Komisji Europejskiej ds. Ochrony Środowiska. Ale nie chce powiedzieć, czy Unia zgodziłaby się na kontynuację budowy przez Rospudę.

Zamieszanie w Platformie Pomysł Żelichowskiego wywołuje zamieszanie w Platformie. Stanisław Gawłowski, poseł PO zangażowany w sprawy ochrony środowiska, uważa, że najlepiej by było, gdyby nowa autostrada przebiegała koło Łomży.

Jednak biorąc pod uwagę skalę zaangażowania kapitału, utrzymanie obecnego przebiegu obwodnicy prawdopodobnie jest nieuniknione."

Pamietajmy o historii wydarzen....wiele naj wyjasni Bierzmy z niej argumenty do obrony obwodnicy Augustowa ....

g
gość

Próby zmiany przebiegu Via Baltica a propozycje dróg dwóch prędkości?
Zaproponowana 4 lipca 2008 roku koncepcja konsultingowa w sprawie Via Baltica zakłada opóźnienie powstania drogi ekspresowej S 8 (prawnie zagwarantowana na Krecie w roku 2002 - Via Baltica) do Białegostoku o co najmniej dwadzieścia lat, nie wskazując nawet - o ile dobrze nam wiadomo - na możliwość i termin wybudowania drogi ekspresowej Białystok- Augustów- Suwałki- i dalej w ciągu polaczenia Via Baltica z S 19.
Zgodnie z wiadomościami portalu „4lomza.pl.” - „Via Baltica będzie nasza?” z 4 lipca 2008 roku, w raporcie firmy konsultingowej:

„Znalazł się tu także plan, co trzeba zrobić, aby faktycznie Via Baltica przebiegała przez Łomżę.

„„Do roku 2012 można wybudować odcinek trasy od Warszawy do Ostrowii Mazowieckiej.

W latach 2008-2010 należy przeprowadzić uzgodnienia zmiany przebiegu trasy korytarza z Unią Europejską i podjąć stosowne decyzje na szczeblu rządowym.

W latach 2010-2012 należy wprowadzić nowe odcinki tras do planów zagospodarowania przestrzennego i rozpocząć prace projektowe nad nowymi odcinkami. Przyjmując, że prace te zajmą (wraz z uzgodnieniami) ok. 4 lat w roku 2016 można będzie rozpocząć budowę tych odcinków i zakończyć inwestycję do roku 2018. Odcinki już uwzględnione w planach (Łomża – Szczuczyn i Suwałki Budzisko) powinny zostać zrealizowane do roku 2016.””
/.../
Jak dalej podaje wskazany portal: „ Krytyczne dla tego wariantu są odcinki Ostrów Maz.-Łomża, Szczuczyn – Ełk i Kalinowo-Suwałki. Biorąc pod uwagę uchwały samorządów lokalnych popierających analizowane przebiegi można liczyć na przyspieszenie procedur planistycznych, skrócenie procesu do 6 lat plus 2 sezony budowlane i oddanie całej trasy w roku 2016.” Tymczasem, jak podaje „Współczesna” 5 lipca 2008 roku "Region > Scott Wilson rekomenduje: Via Baltica przez Łomżę",:

"Eksperci podkreślili, że szczególnym przypadkiem jest obwodnica Augustowa, ponieważ ostateczna decyzja o jej przebiegu i przekroju powinna być dostosowana do wybranego wariantu.

Zwrócili też uwagę na fakt, że przy wyborze wariantu 42, rekomendowanego przez zespół autorski, konieczna będzie budowa trasy ekspresowej na odcinku Warszawa - Białystok (Białystok - Stare Jeżewo do roku 2020, Ostrołęka - Zambrów do roku 2030 i Zambrów-Stare Jeżewo po roku 2030)."

Abstrahujac od - jak należy założyć - nierealności przedstawionych terminów wybudowania trasy koncepcji, dodajmy koncepcji - wbrew ustaleniom unijnych ministru transportu z roku 2002 z Krety - odbierającej Via Baltica Augustowwowi i Białemustokowi - wypada zauważyć, iż z godnie z propozycją konsultingową

nie ma już mowy o wybudowaniu S 8 Warszawa – Białysotk do roku 2012( a następnie dalej drogi ekspresowej Białysotk - Augustów – Suwalki).

Jeżlei podane wiadomosci są ścisłe, Z raprtu wynika oddanie pełnej trasy ekspresowej Warszawa –Białystok do użytku dopiero po roku 2030 (bez terminu post quem),

a zatem z opóżnieniem 20 lat lub więcej.

Przypominimy zatem,iż zgdonie z prawem unijnym i polskim (ustalenia ministrów transportu krajów UE z roku 2002 na Krecie; zapisy w Dziennikach Urzędowych UE i RP) -prawnie zagwarantowany przebieg Via Baltica - korytarza transporetoiwego TEN nr 1, wiedzie po ciągu S 8, czyli przez Augustow - Bialysotk.

Tymczasem zapewne jestesmy świadkami nie tylko próby zmiany przebiegu tego prawnie zagwarantowanego ciagu komunikacyjnego, ale nawet i propozycji ogromnego opóznienia budowy na jednej z częsci S 8 drogi ekspresowej (o prawdopodobnie ponad 20 lat "po roku 2030"- w kierunku Białegosotoku) i proby zaniechania pelnej budowy drogi ekspresowej na kierunku Bialysotk -Augustow

Jak w sposób oczywsity widac, przy próbie pozbawienia Auguistowa i Białegosotku Via Baltica miasta te stałoby sie szyblo pełnym obszarem peryferyjnym, dalej odciętym od nowoczesnej infrastrukty komunikacyjnej na co najmniej kolejne 20 lat, jak nie wiecej.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3