Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polacy przekonują się do samochodów hybrydowych i elektrycznych. To z kolei oznacza straty dla napędów benzynowych i diesli

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
W kategorii samochodów ekologicznych największy wolumen sprzedaży wygenerowały klasyczne hybrydy.
W kategorii samochodów ekologicznych największy wolumen sprzedaży wygenerowały klasyczne hybrydy. Fot. Aleksandra Pazda / Polska Press
Producenci hybryd, hybryd plug-in i aut elektrycznych mogą 2020 rok zaliczyć do udanych. Mowa o wzrostach rzędu nawet 214 proc.

Polski rynek motoryzacyjny kojarzy się przede wszystkim z napędami konwencjonalnymi. Sytuacja zaczyna się jednak powoli zmieniać. Eksperci rankomat.pl przeanalizowali najnowszy raport ACEA i okazuje się, że w Polsce wzrasta zainteresowanie samochodami.

Jak wynika z analizy, w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku nowych nabywców znalazły 2173 auta elektryczne. To oznacza wzrost o blisko 83 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2019.

Jednak najwyższym wzrostem sprzedaży w Polsce pochwalić się mogą producenci hybryd typu plug-in. Modele posiadające silnik spalinowo-elektryczny i dające możliwość ładowania z gniazdka, według danych ACEA, między styczniem a wrześniem 2020 roku znalazły blisko 2400 nabywców. Jako że w analogicznym okresie roku 2019 zbyt tego typu pojazdów w Polsce wyniósł 763 sztuki, rynek powiększył się o rekordowe 214 proc.

W kategorii samochodów ekologicznych największy wolumen sprzedaży wygenerowały klasyczne hybrydy. W pierwszych trzech kwartałach roku 2020 napęd spalinowo-elektryczny został wybrany w Polsce przez 38 866 kierowców. To oznacza wzrost o ponad 10 tysięcy sztuk oraz 37,1 proc. w stosunku do roku 2019.

Zdaniem ekspertów, coraz lepsze wyniki sprzedażowe to także ceny samochodów ekologicznych, które stają się z biegiem lat coraz bardziej przystępne dla osób wybierających nowe auta w Polsce.

Kierowcy w Polsce interesują się samochodami ekologicznymi, a to w naturalny sposób musi się przełożyć na stratę dla napędów benzynowych i diesla. Między styczniem a wrześniem 2020 roku w Polsce sprzedały się blisko 192 tysiące pojazdów napędzanych motorem benzynowym. To o prawie 100 tysięcy sztuk mniej niż w analogicznym okresie roku 2019, z kolei diesle w tym czasie osiągnęły zbyt na poziomie 55 230 sztuk, co oznacza spadek zainteresowania na poziomie 32,8 proc. w stosunku do roku 2019.

Pierwsze 9 miesięcy roku 2020 zakończyło się dla segmentu pojazdów o napędzie konwencjonalnym wynikiem na poziomie 247 024 sprzedanych sztuk. Spadek sprzedaży sięgnął tym samym 33,7 proc. Rynek e-pojazdów wygenerował natomiast w tym samym okresie wolumen oszacowany w raporcie ACEA na 47 900 sztuk, co oznacza wzrost o 25,8 proc.

Różnice kosztu zakupu między napędami konwencjonalnymi a elektrycznymi na przestrzeni lat zmalały. Nadal potrafią być jednak duże.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Polacy przekonują się do samochodów hybrydowych i elektrycznych. To z kolei oznacza straty dla napędów benzynowych i diesli - Portal i.pl

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna