Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polarny miś ma wypromować Suwałki

Helena Wysocka [email protected]
- Biały miś to najlepszy pomysł na maskotkę dla naszego miasta - uważa Małgosia Hanus z Suwałk
- Biały miś to najlepszy pomysł na maskotkę dla naszego miasta - uważa Małgosia Hanus z Suwałk L.Malinowska
Suwałki: Projekt strategii kosztował kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Biały niedźwiadek powinien być maskotką miasta, ponieważ kojarzy się on z mroźną aurą - uważają autorzy strategii promocji Suwałk. Zdaniem Cezarego Cieślukowskiego, szefa Euroregionu Niemen, taki symbol nie poprawi naszego wizerunku.
- Biegun zimna raczej odstrasza niż przyciąga turystów - uważa.

A może krasnoludki?

Na zlecenie miejskich władz zewnętrzna firma przygotowała strategię promocji Suwałk na najbliższe sześć lat. Dokument zakłada szereg działań, które mają przyczynić się od ożywienia ruchu turystycznego. Powinna powstać m.in. nowa strona internetowa, logo, piosenka o mieście oraz maskotka. Autorzy dokumentu proponują, by był to mały niedźwiadek.

- Braliśmy pod uwagę różne możliwości - mówi Piotr Dzik z firmy WYG International, która wykonywała strategię. - Przeanalizowaliśmy wiele zwierząt i ptaków. Wszystkie mają różne skojarzenia. Tymczasem niedźwiadki kojarzą się z pogodą, podobnie jak, zdaniem turystów, miasto.

Pomysł nie podoba się Włodzimierzowi Marczewskiemu, przewodniczącemu rady miasta. W jego ocenie, znacznie lepszym symbolem byłby bóbr.

- Bóbr też jest ryzykowny - uważa Piotr Dzik. - Postrzegany jest jako szkodnik.
Zdaniem Cieślukowskiego, najpierw należałoby odpowiedzieć na pytanie, czy miastu potrzebna jest maskotka.

- A jeśli już, to szukałbym raczej czegoś z otoczenia urodzonej w Suwałkach Marii Konopnickiej - dodaje. - Może krasnoludki?
Przypomina, że w latach 90., gdy był wojewodą suwalskim, pojawił się pomysł maskotki dla województwa.
- Miał to być żubro-karaś, ale, na szczęście, projekt nie został zrealizowany - żartuje.

Liga darta i maraton

Autorzy strategii zasugerowali włodarzom organizację kilku imprez, które wyróżniałyby miasto. Chodzi m.in. o organizację maratonu rolkowego, czy ligi darta. Pracownicy WYG International uważają też, że nad zalewem Arkadia powinien powstać wyciąg nart wodnych. Miasto powinno też zastanowić się nad budową toru dla quadów i organizacją rozgrywek w piłkę kajakową.

Prezydent Józef Gajewski podkreśla, że to tylko propozycje. Zainteresowani będą mogli zgłaszać swoje uwagi do dokumentu i wnioski do końca stycznia. W lutym natomiast strategia trafi pod obrady rady.
- Jedno jest oczywiste, musimy przeznaczać na promocję więcej pieniędzy niż czynimy to teraz - mówi prezydent.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna