Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Politechnika Białostocka. Rozstrzygnięto konkurs Dżemik. Uczniowie tworzyli swoje gry komputerowe

Magda Ciasnowska
Magda Ciasnowska
Znamy już wyniki rywalizacji młodych programistów w konkursie pisania gier komputerowych „Dżemik”. Konkurs już po raz siódmy zorganizowały Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej oraz Koło Naukowe Biometrii, Analizy i Przetwarzania Obrazów i Sygnałów.

Konkurs Dżemik polega na samodzielnym, bądź drużynowym (max. 2 osoby w zespole) przygotowaniu gry komputerowej w językach programowania Scratch, Kodu lub Unity3D. Mogą wziąć w nim udział uczniowie ze szkół podstawowych i średnich poniżej 18 roku życia. Zawodnicy rywalizują w trzech kategoriach wiekowych - junior, kadet i senior.

Ze względu na pandemię koronawirusa tegoroczna edycja Dżemiku przybrała inną formułę. Zamiast tradycyjnego game jamu (maratonu pisania gier) w pracowniach komputerowych na Politechnice Białostockiej, młodzi twórcy tworzyli swoje projekty w domu – mieli na to blisko tydzień. Tuż po zgłoszeniu swojego uczestnictwa, młodzi programiści otrzymali szczegółowe instrukcje oraz temat przewodni, który musiała zawierać konkursowa praca. W tym roku obowiązkowym elementem była woda.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się 39 (59 uczestników). Ostatecznie prace nadesłało 27 z nich (39 uczestników).

Jury przeszło każdą z gier i oceniało jej kod.

- Wybór nie był prosty, bo wiele projektów było na naprawdę wysokim poziomie - przyznają organizatorzy konkursu.

Nagrodzone drużyny:
W kategorii Junior

  • Miejsce PIERWSZE zajęła Gabriela Grasewicz reprezentująca Szkołę Podstawową nr 1 w Sokółce
  • Miejsce DRUGIE zajęła drużyna Koma reprezentująca Szkołę Podstawową nr 3 im. Adama Mickiewicza w Białymstoku. Skład drużyny: Natalia Minkiewicz i Anna Zajkowska.
  • Miejsce TRZECIE zajęła drużyna Gronostaje reprezentująca Szkołę Podstawową 21 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Białymstoku. Skład drużyny: Mariusz Antecki i Alan Jabłoński.

W kategorii Kadet

  • Miejsce PIERWSZE zajął Ryszard Konopko (Rysiek) reprezentujący Szkołę Podstawową nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku.
  • Miejsce DRUGIE zajął Ignacy Kus (llama games) reprezentujący Szkołę Podstawową nr 6 w Szczecinie.
  • Miejsce TRZECIE zajęła Zofia Ogonowska (Filozofia) reprezentująca Szkołę Podstawową 33 w Krakowie.

W kategorii Senior

  • Miejsce PIERWSZE zajął Vitali Kozel (ZST_Białystok_Vitali_Kozel) reprezentująca Zespół Szkół Technicznych im. gen. Władysława Andersa w Białymstoku.
  • Miejsce DRUGIE zajęła drużyna Ministerstwo gamedevu reprezentująca XIII Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku. Skład drużyny: Daniel Aleksiejczuk i Jakub Harasimczuk.
  • Miejsce TRZECIE zajęła drużyna Projekctsurv reprezentująca III Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Baczyńskiego w Białymstoku. Skład drużyny: Patryk Gąsowski i Kacper Jabłoński.

Zobacz też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Politechnika Białostocka. Rozstrzygnięto konkurs Dżemik. Uczniowie tworzyli swoje gry komputerowe - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna