Południowa obwodnica Bielska Podlaskiego. Jaki będzie miała przebieg? Nie wiadomo, GDOŚ wciąż rozpatruje odwołania

wal
Najpierw decyzja miała zapaść wiosną 2020, później latem, potem pod koniec listopada. Jesienią termin przesunięto na koniec pierwszego kwartału 2021 roku. Już wiadomo, że i on jest nierealny. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska po raz kolejny przesunął wydanie werdyktu w sprawie odwołań od decyzji środowiskowej odnośnie przebiegu południowej obwodnicy Bielska Podlaskiego.

Przebieg 6-kilometrowej obwodnicy Bielska Podlaskiego, która miałaby powstać w ramach przebudowy dk 66 w ramach realizacji budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Haćki-Bielsk Podlaski Zachód, od dawna wzbudzał wiele emocji. Droga poróżniła mieszkańców Studziwód i Pilików. W dyskusję włączył się też zarząd powiatu bielskiego. Zaapelował do GDDKiA o zmianę przebiegu obwodnicy.

Inwestycja ma już decyzję środowiskową, ale ostateczna decyzja wciąż nie zapadła. Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku wpłynęły bowiem odwołania. Złożyły je osoby fizyczne, społeczne, firmy. Dotyczyły głównie przebiegu obwodnicy Bielska Podlaskiego. Zajmuje się nimi Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie.

Czytaj też: Studziwody kontra Piliki

Pierwotnie termin wydania decyzji zaplanowano na koniec maja 2020 roku. Później na wrzesień. Potem na koniec listopada. Kolejne przesunięcie zaplanowano na na koniec pierwsze kwartału 2021 roku. Teraz przedłużono go o trzy miesiące.

- Przyczyną zwłoki jest konieczność przeprowadzenie dodatkowego spotkania wyjaśniającego - uzasadnia Anna Jasińska z Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie. - GDDKiA została wezwana do uzupełnienia raportu oddziaływania

Obwodnica w ciągu dk 66 miała powstać w ramach budowy odcinka S19- Haćki- Bielsk Podlaski Zachód. GDDKIA jest na ostatniej prostej do podpisania umowy na wykonanie tego odcinka Via Carpatii. W postępowaniu przetargowym najlepszą ofertą okazała się wycena złożona przez Budimex o wartości 325,98 mln. Jeśli nie będzie odwołań, to GDDKiA planuje zawrzeć kontrakt być może jeszcze w kwietniu.

Czytaj też: S19. Drogowcy podpisali pierwszą umowę na budowę drogi Via Carpatia w województwie podlaskim. To odcinek Białystok Południe - Ploski

Fragment S19 Haćki - Bielsk Podlaski Zachód będzie miał 9 kilometrów długości i ominie miasto od zachodu, wyprowadzając tym samy tranzyt na osi północ - południe poza Bielsk Podlaski. Wybudowane zostaną dwa węzły (Bielsk Podlaski Północ i Bielsk Podlaski Zachód) wraz z odcinkiem drogi krajowej nr 66 do podłączenia z istniejącą drogą krajową nr 19. Zaplanowano też Obwód Utrzymania Drogowego.

Budowa tego odcinka S19 ma nastąpić w latach 2022-2024.

Czytaj też: Droga Bielsk Podlaski - Hajnówka będzie przebudowana do końca 2023 roku. Wybudują ją firmy z Bielska

Rejestracja on-line ułatwi życie kierowcom?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie