Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ponad 6,5 mln zł chcą przeznaczyć w 2021 roku władze województwa podlaskiego na promocję regionu. W kraju, Belgii, Francji i Dubaju

Tomasz Maleta
Tomasz Maleta
W 2020 roku wprowadzono dwie nowe kategorie konkursowe co jest związane z koniecznością zwiększenia kwoty na nagrody wręczane laureatom konkursu w 2021 roku - czytamy w projekcie budżetu.
W 2020 roku wprowadzono dwie nowe kategorie konkursowe co jest związane z koniecznością zwiększenia kwoty na nagrody wręczane laureatom konkursu w 2021 roku - czytamy w projekcie budżetu. Anna Augustynowicz/Wrota Podlasia
Targi rowerowe w Belgii, festiwal teatralny we Francji, światowa wystawa w Dubaju. Na tych wydarzeniach promować się będzie w przyszłym roku województwo podlaskie. Nie zabraknie też krajowych koncertów pokazujących walory regionu. Na kreowanie wizerunku w projekcie przyszłorocznego budżetu zapisano 6,7 mln. W poniedziałek po raz pierwszy pochylą się nad nim radni sejmikowi.

Pierwsze czytanie projektu przyszłorocznego budżetu województwa podlaskiego zaplanowano na sesji sejmiku w poniedziałek [7.12. 2020]. W czasie prezentacji założeń planu wydatków i dochodów w 2021 marszałek Artur Kosicki mówił, że budżet ma być stabilny i prorozwojowy.

- Stabilny, bo utrzymujemy praktycznie wszystkie działania, które były planowane i realizowane w 2020 r., a prorozwojowy bo przeznaczamy w niektórych dziedzinach dodatkowe środki finansowe – wyjaśniał marszałek Kosicki.

Niespełna 546 mln zł – na taką wysokość planuje się dochody budżetu w przyszłym roku. Z kolei wydatki mają wynieść ponad 643 mln zł.

Maciej Żywno, radny Koalicji Obywatelskiej, uważa, że tłuste lata budżetu województwa już są za nami.

- Dobry budżet był w latach: 2014, 2015, 2018, 2019 i 2020. Teraz nadchodzi rok chudy, bardzo chudy. Chudy w wydatkach, ale bogaty w deficyt - dodał były wicemarszałek. - Ogólnie takie planowanie wydatków przez zarząd województwa jest nieodpowiedzialne, to brak myślenia o przyszłości. Mówienie, że projekt jest stabilny, jest wielką manipulacją. Zasada jest bardzo prosta i jasna. To, co wydajemy ponad możliwości, trzeba kiedyś zwrócić, trzeba na to w przyszłości zapracować.

Czytaj też: Budżet województwa podlaskiego na 2021 rok. Zobacz, na co sejmik zamierza przeznaczyć pieniądze

Trochę ponad 1 procent wydatków pochłonie kreowanie pozytywnego wizerunku regionu wśród potencjalnych odbiorców jego oferty kulturalnej, turystycznej, przyrodniczej i gospodarczej. Tym celom ma służyć promocja województwa podlaskiego w przyszłym roku. Zarówno w kraju, jak i zagranicą.

Szczególne znaczenie w roku 2021 będą miały przygotowania do Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju (z powodu pandemii COVID-19 EXPO DUBAJ 2020 zostało przełożone na 2021 rok). Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zakłada zorganizowanie regionalnej prezentacji we współpracy z różnymi środowiskami i instytucjami. Partnerami samorządu województwa są w szczególności Politechnika Białostocka, Fundacja Unitalent, Ministerstwo Klimatu, Instytut Ochrony Środowiska oraz podlascy przedsiębiorcy. Wydatki poniesione w roku 2021 zostaną przeznaczone na prezentację województwa i resortu środowiska p.n. XYLOPOLIS, która podkreśli bogactwa naturalne regionu a zwłaszcza naturalny surowiec jakim jest drewno, jego różnorodność kulturową oraz wskaże na nowoczesne technologie pochodzące z województwa podlaskiego.

Czytaj też:Pawilon Polski z EXPO 2020 w Dubaju przyjedzie do Białegostoku. Drewnopolis będzie wizytówką regionu i Politechniki Białostockiej

Rower i teatr w wersji eksportowej

To nie jedyne wydarzenie zagraniczne, podczas którego promowane będzie województwo podlaski. Jednym z nich są Międzynarodowe targi wędrowno- rowerowe Fiets en Wandelbeurs. Targi organizowane są w Gandawie we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Ich celem będzie promocja szlaku rowerowego Green Velo. Województwo Podlaskie reprezentować będzie Adam Zdanowicz, laureat konkursu Podlaska Marka.

Kolejnym wydarzeniem zagranicznym, które będzie okazją do promocji województwa podlaskiego jest Festiwal teatralny w Avignon. Jego tradycja sięga 1947 roku. Co roku przyciąga do miasta na południu Francji tysiące wielbicieli teatru. Województwo podlaskie w 2021 r. reprezentować będzie grupa Fair Play Crew.

- Największy festiwal teatralny na świecie niesie za sobą renomę, prestiż i uznanie, a występ na nim pozwoli w najlepszy z możliwych sposobów przyczynić się do promocji naszego regionu. To uznanie, które pozostaje na lata, dlatego jest to wyjątkowa okazja do przedstawienia walorów regionu zagranicznemu odbiorcy – czytamy w uzasadnieniu projektu budżetu.

Spektakl podlaskich performerów Fair Play Crew będzie prezentowany w ramach festiwalu przez 30 dni,

Czytaj też:Licytacja niezwykłego roweru

Ponadto w 2021 roku planowana jest promocja województwa podlaskiego podczas dużych festiwali oraz koncertów telewizyjnych.

- Poprzez swój zasięg przyczynią się do kreowania pozytywnego wizerunku regionu na terenie całego kraju – czytamy w uzasadnieniu uchwały. - Wydarzenia festiwalowe przyciągają dużą liczbę turystów zarówno z kraju jak i z zagranicy a relacje festiwalowe spotykają się z bardzo pozytywnym odbiorem widzów w różnych kategoriach wiekowych co stanowi doskonałą okazję do kreowania marki Podlaskie.

Czytaj też:Lord Kruszwil - pojechaliśmy na Podlasie. Kontrowersyjny film oburza. Za patopromocję zapłacił urząd marszałkowski

Wśród zaplanowanych wydatków promocyjnych na przyszły rok ujęto również kolejną edycję konkursu Podlaska Marka.

Ponadto w 2021 r. przewidziana jest promocja województwa podlaskiego podczas licznych przedsięwzięć o charakterze promocyjnym realizowanych przez podmioty zewnętrzne. Promocja województwa podlaskiego będzie w głównej mierze polegać na propagowaniu walorów przyrodniczych, kulturowych, historycznych, gospodarczych oraz możliwości rozwojowych województwa, a także wspieraniu licznych inicjatyw społecznych podejmowanych przez mieszkańców województwa. Zasięg przedsięwzięć promocyjnych będzie miał wymiar ogólnopolski.

Zobacz:Podlaska Marka Roku 2020. Jagiellonia Białystok ambasadorem

To nie czas na wspieranie telewizji

Maciej Żywno uważa, że budżet w obszarze promocji, kultury, organizacji koncertów z zewnętrznymi agencjami artystycznymi raczej powinien być powstrzymany na rzecz utrzymania własnych instytucji kultury oraz umożliwienie działalności regionalnym i lokalnym organizacjom pozarządowym działającym w sferze kultury.

- To nie czas na wypuszczanie środków do publicznej stacji telewizyjnych, ta akurat świetnie poradzi sobie bez pieniędzy z budżetu naszego województwa - dodaje radny KO.

Zobacz także:Promocja województwa podlaskiego. Nie tylko Zenek i Disco pod Gwiazdami. Będzie koncert telewizyjny w Augustowie i Łomży [ZDJĘCIA]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna