Pracownik sklepu zażądał od klientki opłaty za przetestowanie towaru

(jul)
Firma RTV Euro AGD przeprosiła naszą Czytelniczkę za kłopotliwą sytuację w sklepie.
Firma RTV Euro AGD przeprosiła naszą Czytelniczkę za kłopotliwą sytuację w sklepie. sxc.hu
RTV Euro AGD przeprosiło klientkę. Pracownik został ukarany

A ta sytuacja miała charakter jednostkowy. Do jej powstania przyczynił się pracownik z bardzo krótkim, zaledwie miesięcznym stażem pracy, który był jeszcze w trakcie procesu szkoleniowego - czytamy w oświadczeniu Tomasza Siedleckiego, dyrektora ds. marketingu firmy RTV Euro AGD.

To reakcja na nasz artykuł, w którym opisaliśmy, że sklep RTV Euro AGD zażądał od klientki opłaty za przetestowanie towaru. Przypomnijmy, że nasza Czytelniczka chciała kupić osiemdziesięcioletniemu ojcu, który ma problemy ze słuchem, telefon. Poszła więc do sklepu RTV Euro AGD. Tam sprzedawca doradził jej, że warto nabyć aparat marki Emporia.

Kobieta zdecydowała się na jego kupno, ale wcześniej chciała upewnić się, czy telefon będzie głośno dzwonił oraz czy jest sprawny. Ale pracownik sklepu odmówił. Mało tego, zażądał od klientki, by zapłaciła za to ponad 30 złotych. Nasza Czytelniczka nie zgodziła się. Oburzenia nie krył także Jarosław Brzozowski, miejski rzecznik konsumenta. Tłumaczył, że sprzedawca jest zobowiązany zapewnić klientowi warunki umożliwiające wybór i sprawdzenie jakości towaru.

Po naszym artykule dostaliśmy od szefostwa firmy RTV Euro AGD wyjaśnienie.

- Wobec pracownika, który wprowadził w błąd klientkę, zostały wyciągnięte konsekwencje. A całemu personelowi w sklepie jeszcze raz uświadomiliśmy, jak ważna jest prezentacja produktów i przekazanie dogłębnej wiedzy na temat oferowanych sprzętów wraz z ich prezentacją działania, jeśli takie jest życzenie klienta - oświadczył dyrektor ds. marketingu Tomasz Siedlecki.

Na dodatkowe szkolenia dotyczące obsługi klientów i przysługujących im praw skierowano także pracownika infolinii, który przekazał nam, że kupujący nie mają prawa wypróbowywać sprzętu. Firma RTV Euro AGD przeprosiła naszą Czytelniczkę za kłopotliwą sytuację w sklepie.

Czytaj e-wydanie »

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

E
E.t

Miałam te sama sytuacje przy zakupie laptopa. Za sprawdzenie czy sprzęt działa sprzedawca chciał 50 zł. Wtedy miał otworzyć opakowanie i włączyć sprzęt. To było w galerii zielone wzgórza. To chyba nie przypadek....

s
sondor

Odpowiedź Euro-AGD, to nic jak mydlenie oczu klientom, znaleźli kozła ofiarnego i nic więcej.

Podobne sytuacje występują w tym sklepie w Suwałkach, pierw zapłać - później sprawdź, jak nie działa to już nie wymienią, pozostaje reklamacja - płacisz i kupujesz kota w worku.

G
Gość

Wiele lat temu pracowałem w branży RTV-AGD w konkurencyjnej firmie .

Opłaty za prezentację w Euro to temat sprzed wielu lat , początek to mniej więcej 2003-2004 o ile mnie pamięć nie myli . Pamiętam że przy telewizorach wystawione były kartki z informacją "opłata za prezentację pilota ....." 

Kolejna sprawa , że była też informacja , że dodatkowa opłata jest odejmowana od ceny telewizora , czyli notabene gdy klient decyduje się na zakup za prezentację nie płaci .

Zgadzam się że jest to trochę nie halo , zwłaszcza że np.  zakup telewizora to do mniedawna był dość poważną (drogą) inwestycją na lata.

Spójrzmy jednak na to z perspektywy firmy i sprzedawcy .

Wielokrotnie zdarzało mi się tracić mnóstwo czasu na prezentacje sprzętu klientowi ,który nie miał zamiaru dokonać zakupu , wręcz złośliwie o tym informując na koniec .

Sytuacji takich było mnóstwo , scenariusz zawsze podobny . Sympatyczny klient zainteresowany zakupem zestawu kina domowego .... 2-3 godziny prezentacji , kolejne zestawy głośników , i amplitunerów , zabawa ustawieniami itd... na koniec słyszę - zdecydowałem się , ale za ile mi pan to sprzeda ? Zbytniego pola do popisu nie mam , więc informuję że max rabat jaki ja jako sprzedawca mogę udzielić to 3% . - a wie Pan ile ten zestaw kosztuje w internecie ? I już przestaje być sympatycznie , słyszę - ZŁODZIEJE! CWANIAKI! I nawet nie ma do widzenia !

Oczywiście zgadzam się , jest naturalnym że nikt nie chce płacić więcej skoro może mniej !

Ale dlaczego moim kosztem? Bo szlag człowieka trafia widząc że w tym czasie kolega sprzedał dwie plazmy za 10tyś . A w tej branży od dawna wysokość zarobków uzależniona jest od obrotu . Ba...nie tylko zarobki , ale i dalsza kariera , bo jeżeli przez kilka kolejnych miesięcy nie zrobisz obrotu , to wylecisz .

I na koniec konkluzja . Pracowałem w wielu firmach , wielu branżach , praca branży w RTV-AGD była najgorszym okresem mojej kariery zawodowej w życiu .

Chamstwo klientów , ciśnienie ze strony kierownictwa powodowało że człowiek był sponiewierany do granic możliwości zarówno psychicznie , jak i fizycznie -praca po 12h/dobę 7 dni w tygodniu .

Po latach wspominam to jak jakiś koszmar !

m
mojarecepta

niech punkty sprzedaży  wystawiają paragon na tą usługę...! nalegać stanowczo  !!

 

m
mętlik w głowie

Zawsze należy prosić o podstawę prawną- niech pokażą dokument mówiący o dodatkowej opłacie. Ewentualnie prosić pracownika, aby podpisał się, że sprzęt zakupiony w dniu.... jest pełnowartościowy oraz nie posiada wad ukrytych

A
Alex

W ub. tygodniu dwukrotnie kupowałem w Alfie  w EUROAGD monitor. Za kazdym razem ta sama sytuacja. Dopiero po drobnej awanturze łaskawie podłączono mi sprzęt bez entuzjazmu i na chybcika wspominając wielokrotnie o dodatkowych opłatach wymaganych przez szefostwo i zapewne zgodnie z prawda. Żenująca pazerność tej sieci. Odradzam wizytę w tym sklepie Euro AGD osobom bez wykształcenia elektronicznego bo naciąganie na jakieś dodatkowe gwarancje i opłaty jest wręcz nachalne. WSTYD !!!

G
Gość

Kowal zawinił cygana powiesili. Dla dobrego wizerunku firmy po d... dostał szeregowy pracownik, który wykonywał wszystko zgodnie z wytycznymi firmy. Takie wytyczne z góry dostali sprzedawcy i nie zastosowanie się do nich na pewno byłoby związane z konsekwencjami wobec nich.Bardzo dobrze zrobiła ta Pani, że nagłośniła tą sprawę, bo ten proceder pewnie trwałby w nieskończoność, tylko szkoda trochę tego pracownika, który robił wszystko zgodnie z regulaminem, a i tak wyszło, że to jego wina.

A
Adam

sklep RTV Euro AGD ul. Produkcyjna - chciałem tam kupić telewizor, sprzedawca poinformował mnie że włączenie telewizora i sprawdzenie czy nie ma np. martwych pikseli można, i owszem, zrobić ale sklep pobiera za to opłatę 30 PLN

 

 

 

K
Krzys

Znajoma kupowała w tej sieci telewizor. Pracownik za włączenie i sprawdzenie sprzętu doliczył opłatę. Nie jest to więc przypadek jednostkowy. "Zaskoczenie" dyrekcji ma - jak widać - charakter marketingowy.

m
marek

Kłamstwo wymaga inteligencji, prawdę potrafi powiedzieć każdy głupek.

Pan dyrektor, jak widać, nie potrafi kłamać.

Przecież tam był nie tylko "pracownik z krótkim stażem" ale też kierownik sklepu, pracownica infolinii.

Kłamstwo, zwłaszcza publiczne, to skomplikowane zadanie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3