Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocje? Zobacz, jak oszukują w galeriach handlowych

kp
fot. kp
Białystok: Ceny w galeriach są niższe nawet o 60 proc. w stosunku do cen sprzed świąt, ale z połową stycznia spadną jeszcze w dół. Rozpocznie się wietrzenie magazynów.

- Zdarzyło mi się, że cena bluzki przy kasie okazała się wyższa niż na metce. Ekspedientka czekała na pieniądze, a ja zapłaciłam. Nie wiedziałam co zrobić, a nie chciałam się wykłócać - mówi Natalia. Ekspedienta pracująca w tym sklepie powiedziała, że taka sytuacja nie miała miejsca.

Naszej Czytelniczce zdarzyło się podobne zajście. Przysłała mail do redakcji, w którym opisuję jak o mały włos nie została oszukana w sklepie: "Byłam dziś w galerii w Białymstoku i upatrzyłam sobie spódnicę. Pomyślałam: fajna i cena też przystępna. Na metce było 59.90 zł. Zmierzyłam ją i chciałam wziąć jeszcze jedną rzecz, ale się rozmyśliłam. Gdy poszłam do kasy, ekspedientka podała mi cenę 69.90 zł i czeka na pieniądze. Powiedziałam jej, że cena z wieszaka różni się o tej na metce, ale nie potrafiła mi tego wyjaśnić. Poprosiła o pieniądze i gdzieś poszła. Wróciła po chwili z jakąś panią, podejrzewam, że kierowniczką i ona powiedziała mi, że cena jednak jest wyższa i jeżeli chcę to mogę oddać ją później. Powiedziałam, że już jej nie chcę i po chwili oddała mi pieniądze. Jakbym kupiła więcej niż jedną rzecz, to pewnie nic bym nie zauważyła i zapłaciłabym więcej."

Takie zdarzenia są częste w czasie promocji. Jeden klient zauważy przewinienie, inny niekoniecznie. - Jeżeli cena uwidoczniona na metce przy kasie okaże się wyższa, możemy żądać sprzedaży po cenie z etykiety. Gdy sprzedawca nie zgodzi się na to, można poprosić go o skontaktowanie się z Inspektoratem Handlowym w celu wyjaśnienia sytuacji - mówi Leszek Mironiuk, rzecznik Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku. - Nieprawidłowości w postaci sprzedaży towaru o cenie innej niż uwidocznionej na metce należy zgłosić do Inspektoratu i my prowadzimy postępowanie mediacyjne, które dąży do porozumienia - dodaje.

Promocja nie zawsze jest korzystna dla nas. Zdarza się, że produkt przeceniony ma tą samą cenę, tylko cena sprzed promocji została podwyższona. - Kupiłam dwie koszulki w różnych kolorach. Okazały się trafnym zakupem i chciałam dokupić jeszcze jedną. Poczekałam na promocję i okazało się, że cena nie zmieniła się, tylko cena przekreślona jest wyższa -opowiada Marta.

Pani Agnieszka przedstawia inne zdarzenie. - Miałam sytuację, że sklepowa doliczyła mi szynkę za 43 zł, zamiast chleba za 2 zł. Zauważyłam to w chwilę po odejściu od kasy, ale jaki był problem z oddaniem pieniędzy. Jeszcze ekspedientka kazała mi iść na koniec kolejki i zaczekać aż wszystkich obsłuży, ale ja stałam i kłóciłam się o swoje. Ostatecznie zwrócili mi pieniądze, ale z jaką łaską.

W celu wyjaśnienia takiej sytuacji lub wniesienia skargi konsumenci mogą zgłosić się do miejskiego rzecznika konsumentów, na komisariat policji lub wprowadzić postępowanie na drodze sądowej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna