Promotech wykorzystuje światową koniunkturę na maszyny. Są na Tajwanie, w Gabonie i Brazylii (zdjęcia)

Opr. Andrzej Matys
Białostocki producent i eksporter ma za sobą dobry pierwszy kwartał roku. Na sytuację firmy wpływa m.in. rosnące, globalne zapotrzebowanie na duże automaty spawalnicze, które sprawdzają się w czasie pandemii.

- Po bardzo dobrym czwartym kwartale ubiegłego roku - przychody za pierwszy kwartał tego roku przekroczą poziom 15 mln zł. I jest to dobry wynik, biorąc pod uwagę, że pierwszy kwartał zawsze jest najsłabszym okresem w roku. Świadczy to o tym, że cel, jaki postawiliśmy sobie w budżecie: 65 mln zł przychodów ze sprzedaży na koniec roku, jest absolutnie realny do osiągnięcia – podkreśla Marek Siergiej, prezes Promotechu.

Ciężka Automatyzacja Spawania – nowe otwarcie

Bardzo dobrze zapowiada się przyszłość oferty spółki, która dotyczy maszyn CAS.

- Pogłębiający się brak fachowych rąk do pracy oraz pandemia stworzyły warunki do skuteczniejszego pozyskiwania zamówień nawet z regionów, gdzie automatyzacja procesów spawalniczych była trudno uzasadniona ekonomicznie. Tak zrodził się projekt na dostarczenie automatu do cięcia rur i profili PPCM650 do Gabonu - mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu i dodaje: - Ponieważ nie mogliśmy wysłać naszych pracowników do Afryki Zachodniej, musieliśmy tak zmienić procedury instalacyjne maszyny, by zrobić to zdalnie pod naszym nadzorem.

Z kolei za pośrednictwem pracowników ze spółki-córki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich firma realizuje projekt zainstalowania PPCM650 w Nigerii.

Czytaj również: Promotech KM 2021. Nowe wyzwania, nowa produkcja (zdjęcia)

MCM na nowych rynkach

Inaczej jest z maszynami typu MCM – wycinarkami otworów dla stoczni i platform wiertniczych, przy instalacji, których obecność pracowników firmy jest niezbędna.

- Duże nadzieje wiążemy z pierwszą MCM, uruchamianą właśnie przez naszą ekipę na Tajwanie, który to kraj planuje dosłownie gąszcz morskich farm wiatrowych na swoich wodach terytorialnych. Podobnie jest z Brazylią, gdzie (mimo licznych kryzysów gospodarczych) energetyka wiatrowa złapała wiatr w żagle i zamówiła pierwszego MCM-a. Obie te instalacje są bardzo ważne w upowszechnianiu MCM-ów na nowych rynkach – tłumaczy Bohdan Zalewski.

Zapewnia, że nowi użytkownicy mogą liczyć na skuteczne i szybkie zdalne wsparcie, bo koszty ewentualnych wizyt serwisowych byłyby ogromne. Firma prowadzi też intensywną promocję maszyn CAS na rynkach Ameryki Południowej, gdzie jej obecność była dotąd marginalna.

- Wraz ze sprzedażą pierwszej MCM do Brazylii będziemy mieli nieco ułatwione zadanie, a być może z czasem powołamy tam kolejną spółkę-córkę - zapowiada Bohdan Zaleski.

Duże maszyny Promotechu wspierają produktywność na wielu świ...

Nowa rzeczywistość, nowe działania

W czasach pandemii radykalnie zwiększyło się znaczenie marketingu internetowego. Promotech publikuje materiały w internecie, opracowuje nowocześniejszą stronę internetową, filmy, kolejne wersje językowe katalogów itd. W oddziale w New Delhi spółka uruchomiła lokalny dział marketingu internetowego do obsługi rynku indyjskiego, a wkrótce z usług e-marketingu będą korzystały pozostałe oddziały Promotechu.

Na początku roku rozpoczęły się pierwsze webinaria, czyli szkolenia online z kluczowymi partnerami firmy, w temacie systemów mechanizacji oraz automatyzacji cięcia i spawania; wkrótce zaś odbędą się webinaria poświęcone wiertarkom elektromagnetycznym.

Czytaj również: Nadchodzi gospodarcza zima. Promotech odczuwa skutki dekoniunktury, ale nie odpuszcza

Pandemia nauczyła wszystkich, że brak wykwalifikowanych rąk do pracy stał się normą ogólnoświatową, a udział człowieka - niepewnym i jeszcze droższym elementem pracy w wielu dziedzinach.

- To dla nas i szansa, i zagrożenia. Z jednej strony rynek rośnie, bo więcej firm musi automatyzować procesy cięcia i spawania, a z drugiej - zwiększone zapotrzebowanie na maszyny stymuluje aktywność i inwestycje wśród naszych obecnych i nowych konkurentów. Dlatego będziemy mądrze uciekać do przodu. Podnosić jakość, redukować koszty wytwarzania, rozbudowywać sieć sprzedaży i szukać pomysłów na nowe produkty – uważa wiceprezes ds. handlu Promotechu.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Materiał oryginalny: Promotech wykorzystuje światową koniunkturę na maszyny. Są na Tajwanie, w Gabonie i Brazylii (zdjęcia) - Kurier Poranny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie