Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przedsiębiorcy włączają się do naszej akcji "Czytam, więc wiem"

Maryla Pawlak-Żalikowska
sxc.hu
Uznałam, że młodzież powinna czytać lokalną gazetę, bo ona opisuje naszą rzeczywistość - mówi Zofia Zajkowska, która jest właścicielką i szefową białostockiej firmy handlowej, specjalizującej się w handlu wyrobami hutniczymi. Od 1995 r. pani prezes jest w przedsiębiorstwie FH Zajkowska strategiem i taktykiem, ale prowadząc biznes, nie skupia się tylko na nim.

- Zareagowałam na apel o ufundowanie szkołom prenumeraty, związanej z akcją "Czytam, więc wiem", bo po prostu uważam, że młodzież powinna się orientować w tym, co się wokół niej dzieje - wyjaśnia.

Jako pierwsza zgłosiła do naszego wydawnictwa gotowość opłacenia szkole prenumeraty wydawnictw, które przygotowaliśmy pod kątem akcji "Czytam, więc wiem". Trafią one do IV Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku.

- Nie, nie jestem ani jego absolwentką, ani nie mam tam dzieci - odpowiada Zofia Zajkowska na nasze pytanie, dlaczego akurat IV LO. - Ta szkoła była wśród zainteresowanych pomocą Mecenasa Wiedzy, jak to państwo ładnie nazwaliście, więc z przyjemnością ją wybrałam. Nie jest to pierwsza taka moja inicjatywa. Nigdy nie brakuje szkół czy przedszkoli, którym przyda się jakaś wspierająca firma. Jeśli tylko mogę, to staram się pomóc.

Prezes Zajkowska jako pierwsza trafiła do grona Mecenasów Wiedzy, ale z radością informujemy, że mamy już następne zgłoszenia. Oczywiście będziemy przedstawiać kolejnych Mecenasów Wiedzy i zachęcać przedsiębiorców do pójścia w ich ślady.

Przypomnijmy, na jakiej zasadzie można się znaleźć w tym gronie. Akcję pod hasłem "Czytam, więc wiem" prowadzimy od początku września. W jej ramach, w jednym z naszych dodatków proponujemy szkołom nowości i ciekawostki z dziedziny archeologii i astronomii, nauk medycznych społecznych czy świata biznesu. W drugim - proponujemy przegląd wydarzeń z tygodnia. Ich znajomość otwiera oczy na to, co się dzieje w kraju i na świecie i ułatwia zrozumienie szybko zmieniającej się rzeczywistości. I oczywiście w tym skierowanym do szkół pakiecie, prezentować będziemy wydarzenia z regionu z silnie położonym akcentem na propagowanie i kreowanie tego, co dzieje się w szkołach.

Przedstawicieli lokalnego biznesu zachęcamy do współuczestnictwa poprzez fundowanie poszczególnym szkołom kwartalnych pakietów prenumeraty naszych wydawnictw (kwota - zależnie od opcji waha się między 200 a 270 zł). W ten sposób włączamy firmy do grona Mecenasów Wiedzy, którzy wspierają rozwój - edukację dzieci i młodzieży oraz działają na rzecz lokalnej społeczności, promując czytelnictwo i tworząc świadome, oczytane społeczeństwo. W podziękowaniu za ten rodzaj aktywności nazwa firmy - Mecenasa Wiedzy - zostanie wymieniona na stronach kampanii www.wspolczesna.pl/wiem i www.poranny.pl/wiem - przez cały czas trwania akcji.

Mecenasów Wiedzy przedstawiać będziemy także na łamach "Kuriera Porannego", "Gazety Współczesnej" i wydawnictwa "Wiem. Nauka Polska Świat".
Informacja na temat Mecenasa i jego gestu przekazana zostanie też uczniom i ich rodzicom oraz opublikowana będzie na stronie internetowej szkoły, której Mecenas ufunduje prenumeratę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna