Po remoncie pociągi przyspieszą do 160 km/h, a czas przejazdu do stolicy ma trwać mniej niż 2 godziny.
Jeszcze w tym roku PKP PLK planuje ogłosić pierwsze przetargi na roboty, które mogłyby się rozpocząć na przełomie 2016 i 2017. Modernizacja trasy oznacza pełną wymianę infrastruktury kolejowej, budowę torów, dodatkowych wiaduktów i urządzeń sterowania ruchem.
Komisja Europejska pozytywnie oceniła też pozostałych 6 projektów kolejowych, jakie PKP PLK złożyły w konkurs CEF (m.in. modernizacja kluczowej część magistrali Warszawa - Poznań). W sumie, na ich realizację, w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020, spółka ma dostać 7,5 mld zł dotacji.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?