Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rail Baltica. Nowe perony, nowy most i nowy tor już gotowe! Pociągi pojadą nawet 160 km/h (zdjęcia)

dd
Rewolucja na linii Warszawa – Białystok. Od niedzieli podróżni skorzystają z nowych peronów, a pociągi pojadą nowym torem i po 300-metrowym moście na Bugu. Wkrótce pociągi pasażerskie pojadą na nowym odcinku z prędkością 160 km/h.

Od 10 marca podróżni na odcinku Sadowne – Czyżew skorzystają z pierwszych efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Lepsze podróże zapewnią przebudowane perony na stacjach Sadowne i Małkinia oraz przystankach Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie.

Na podwyższonych peronach ustawiono nowe wiaty i ławki. Zamontowano funkcjonalne oświetlenie. Tablice informacyjne oraz nagłośnienie ułatwią podróż. Wszystkie perony zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W Małkini nowe przejście podziemne zastąpi starą kładkę. Jest już gotowa konstrukcja pod dwoma torami. W marcu roboty przeniosą się na drugą stronę stacji.

Nowy most na Bugu jest największym i najciekawszym obiektem na odcinku Sadowne – Czyżew. Inwestycja likwiduje tzw. wąskie gardło - jednotorową przeprawę przez rzekę. Nowy most ma 300 m i składa się z pięciu 60-metrowych przęseł o wysokości 12 m. Most waży 3000 ton.

Jeszcze w marcu rozpocznie się rozbiórka starego obiektu, a w jego miejscu powstanie nowa konstrukcja. Nowe mosty na Bugu umożliwią przejazdy większej liczby pociągów pasażerskich. Zapewnione będzie sprawne kursowanie cięższych niż dotychczas składów towarowych. Na modernizowanym odcinku wybudowane zostały także nowe mosty nad rzeką Bojewką i Nową Treblinką.

Zobacz także:Rail Baltica zbliża się do Białegostoku. Zobacz imponujące zdjęcia z lotu ptaka. Tak wyglądają postępy prac

Na 35 km odcinku ułożono nowe tory i sieć trakcyjną. Zamontowano ponad 40 nowych rozjazdów, wyposażonych w system elektrycznego ogrzewania, zapewniający sprawne kursowanie składów w warunkach zimowych. Na stacji w Małkini wybudowane zostało nowe lokalne centrum sterowania. Nowoczesne urządzenia i systemy zwiększają poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód administracyjnych na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h a towarowe do 120 km/h.

Zobacz także: Rail Baltica czeka na przetarg. Będą nowe mosty, przystanki i stacje, w tym Białystok Zielone Wzgórza

Sadowne – Czyżew, to kolejny modernizowany odcinek linii z Warszawy do Białegostoku. Wartość prac, 569 mln zł netto. W marcu roboty przeniosą się na drugi tor. Zakończenie robót zaplanowano w II kwartale 2020 r.

Szybsze i wygodniejsze podróże na trasie Warszawa – Białystok

Kompleksowa modernizacja linii Rail Baltica zapewni sprawne podróże z Warszawy do Białegostoku. Pociągi pojadą szybciej – pasażerskie z prędkością do 160 km/h a składy z towarami do 120 km/h. Podróż pomiędzy Warszawą i Białymstokiem skróci się do ok. dwóch godzin. Klienci kolei wsiądą do pociągów z nowych, komfortowych peronów.

ZOBACZ TAKŻE

Magazyn Informacyjny Kuriera Porannego i Gazety Współczesnej 6.03.2019

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna