Rozwijamy firmę globalną

Materiał informacyjny SPÓŁDZIELNI MLECZARSKIEJ MLEKOVITA
Udostępnij:
Mlekovita, lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej, niezmiennie rozwija się zgodnie z przyjętą strategią, która zakłada bycie firmą globalną. Już teraz jako największa grupa mleczarska w tej części Europy dostarcza najwyższej jakości produkty do 167 krajów świata.

Nasza firma dynamicznie się rozwija, a dzięki konsekwentnie dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi, umacniamy się wciąż na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej. Konsekwentnie rozwijany asortyment Mlekovity, liczący już ponad 1 555 produktów mlecznych najwyższej jakości, znany jest nie tylko w Polsce, ale i szeroko na świecie. To zasługa codziennej pracy 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 185 liniach produkcyjnych w 22 zakładach produkcyjnych. Codziennie przetwarzamy w nich 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 000 polskich rolników – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński

Strategia i inwestycje

Mlekovita od lat cieszy się największą dynamiką przychodów w mleczarstwie. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej w 2021 roku osiągnęła kolejny rekord – przekroczyła 6 mld zł przychodu. Takie wyniki to zasługa m.in. wzrastającego eksportu, obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby, a także wynik konsekwentnych inwestycji w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej. Warto tu przypomnieć najistotniejszą z ostatnich inwestycji, czyli największe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w mleczarstwie, otwarte we wrześniu 2021 r., które przyczynia się do znaczącego usprawnienia dystrybucji. Nowy obiekt obejmuje: magazyny chłodnicze, mroźnię oraz magazyn z przeznaczeniem technicznym, a wraz z infrastrukturą zajmuje powierzchnię 1,5 hektara. Łączna liczba miejsc paletowych wynosi 17 tysięcy. Jego budowa trwała zaledwie rok i w całości została sfinansowana ze środków własnych (45 mln zł).

Nowości 2021

Efektem przyjętej strategii rozwoju są działania m.in. w zakresie konsekwentnego rozszerzania oferty Mlekovity, która uwzględnia trendy rynkowe oraz potrzeby i oczekiwania konsumentów. Sięgają oni chętnie nie tylko po zupełne nowości, ale poszukują również wyrobów o korzystnym wpływie na ich organizm, produktów z prostym, krótkim składem, czyli z tzw. „czystą etykietą”, czy też szybkich i wygodnych w przygotowaniu. W całym 2021 roku Mlekovita opowiedziała na te potrzeby, rozszerzając swój asortyment o kolejnych 39 nowości, m.in. w segmencie dań gotowych, produktów funkcjonalnych, czyli o wysokich naturalnych wartościach odżywczych, a także serów, śmietan, serków homogenizowanych i lodów. Pojawiły się m.in. jogurty pitne Dar Pure o prostym składzie (to tylko 3 składniki: jogurt, 39% owoców i owies), które nie zawierają laktozy i produkowane są bez dodatku cukru. W sezon wiosenno-letni firma wkroczyła zaś z 15 nowościami w kategorii lodów – w linii Wypasione pojawiły się rożki, kubeczki i litrowa porcja rodzinna, natomiast w linię Kuchmistrza firma włączyła propozycję dla lodziarni w postaci lodów w proszku włoskich i rzemieślniczych. Aby zwrócić uwagę konsumentów na aspekty prozdrowotne związane ze spożywaniem mlecznych napojów fermentowanych, Mlekovita odświeżyła szatę graficzną swoich produktów o szczególnych właściwościach w tym zakresie: linii DarPro i mleka acidofilnego, komunikując na opakowaniu ich pozytywny wpływ na odporność i wzbogacenie w witaminy.


Premiery 2022

Rokrocznie Mlekovita rozwija ofertę produktową, wprowadzając na rynek zwykle kilkadziesiąt nowości. Jako lider na rynku grupa posiada największy w Europie, unikalny wybór produktów. W 2022 roku wielbiciele mlecznych specjałów pod marką Mlekovita również będą mogli liczyć na szeroki wachlarz nowych propozycji. Już dostępne są Wypasione caffe latte i cappuccino – mleczno-kawowe napoje, stanowiące alternatywę dla tradycyjnie parzonych kaw. Pojawiła się również wyczekiwana przez konsumentów śmietanka 30% bez laktozy – idealna do ubijania, dekorowania i przygotowywania deserów. O kolejne dwa warianty rozszerzyła się również linia batoników twarogowych MiaMu – popularne smaki: waniliowy i truskawkowy są teraz dostępne w polewie toffi. Termizowana śmietana Polska 18% zyskała zupełnie nową odsłonę, jedyną na polskim rynku: wygodna tuba sprawdzi się do wielu kulinarnych zastosowań. Na najbliższy czas zaplanowaliśmy również premiery jogurtu Polskiego w wygodnej i ekonomicznej formie: w butelce 1 kg. Dostępne będą 3 smaki: naturalny, truskawkowy i karmelowy. Na wiosnę i lato 2022 szykujemy niespodziankę w kategorii lodów – najpopularniejszy smak śmietankowy pojawi się w wariancie bez laktozy w porcjach 200 ml i rodzinnej litrowej.

Kanały sprzedaży

Mlekovita stworzyła własną, prężną sieć dystrybucji hurtowej i detalicznej. W konkurencyjnym świecie biznesu potrafiła dostrzec i wykorzystać swoje szanse nie tylko wprowadzając na rynek nowe produkty, ale dbając o ich szerokie rozpowszechnianie w Polsce i poza jej granicami. Firma posiada już 34 własne centra dystrybucyjne, dynamicznie rozwijającą się sieć sklepów firmowych Mlekovitka liczącą już 146 punktów oraz 2 sklepy internetowe: mlekovitka.pl z szerokim asortymentem produktów mleczarskich marki Mlekovita oraz szeregiem innych artykułów spożywczych i przemysłowych oraz sba.com.pl z artykułami o dużej zawartości białka. Uruchomienie sprzedaży online to był z pewnością niezwykle ważny krok w kierunku tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu. Grupa Mlekovita wyszła w ten sposób naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy coraz chętniej wybierają bezpieczne i wygodne zakupy w sieci. Co niezwykle istotne, jako jedyna firma Mlekovita oferuje możliwość dostawy zamówienia w każdy zakątek kraju, dzięki czemu może dotrzeć do wszystkich konsumentów w Polsce nie tylko z szerokim asortymentem, ale i ułatwiając im dostęp do nowości.

Powody do dumy

Jako lider branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej Mlekovita co roku otrzymuje wiele nagród. Firma po raz kolejny zwyciężyła w Podlaskiej Złotej Setce Przedsiębiorstw „Kuriera Porannego”. Triumfowała także w Platynowej Piątce Największych Mleczarni w ramach Złotej Setki Polskiego Rolnictwa tygodnika „Wprost”, a Prezes Dariusz Sapiński otrzymał nagrodę Orzeł Polskiego Rolnictwa w kategorii Najlepszy Eksporter. Po raz kolejny sięgnęła też po najwyższe laury w Rankingu Spółdzielni Mleczarskich organizowanym przez Polską Izbę Mleka oraz w Ogólnopolskim Rankingu Najlepszych Spółdzielni Mleczarskich, zorganizowanym przez redakcję „Dziennika Gazety Prawnej”. W przygotowanym zaś przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Rankingu Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich Mlekovita zajęła dwa pierwsze miejsca: w rankingu głównym oraz za produkcję galanterii mlecznej. Ponadto wróciła z aż 13 nagrodami z międzynarodowych targów POLAGRA 2021: 12 linii produktowych zostało nagrodzonych Złotym Medalem, a stoisko statuetką Złotego Akanta. Natomiast magazyn „Forbes” w zestawieniu TOP 200 najlepszych polskich marek uznał markę Mlekovita za najcenniejszą w branży.

Wizja i wartości

Oferta Grupy Mlekovita to najwyższej jakości produkty mleczarskie, szeroki asortyment innowacyjnych nowości, produkowany przede wszystkim w oparciu o najlepsze surowce, w tym w dbałości o najwyższej jakości mleko pozyskiwane od polskich rolników. Firma dba nie tylko o wyniki finansowe, ale również o biznes, ale również o zdrowie swoich konsumentów, dlatego konsekwentnie inwestuje w nowoczesne i przyjazne środowisku technologie. Dzięki temu może wytwarzać zdrowe i smaczne produkty mleczarskie, optymalizując zużycie wody i energii oraz racjonalnie gospodarując surowcami, w tym w sposób proekologiczny podchodząc do pakowania produktów. Przejawia się to m.in. w ograniczaniu ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach, np. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków do jogurtów z bezpośrednim nadrukiem.

Nasze działania i wyniki kolejnego roku pokazują realną siłę Grupy Mlekovita, czyli – dziś już można śmiało powiedzieć – największej firmy mleczarskiej w tej części świata, ponieważ oparte są na twardych danych makroekonomicznych. Jednak nie spoczywamy na laurach i wciąż podnosimy sobie poprzeczkę, stawiamy coraz ambitniejsze cele i w każdy kolejny rok wchodzimy z pewnością, że uda nam się sprostać wszystkim wyzwaniom, jakie się przed nami pojawią. Nie możemy się zatrzymać – zależy nam bowiem nie tylko na utrzymaniu pozycji lidera, ale i byciu jeszcze lepszym, na rozwoju firmy globalnej – podsumowuje Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

Czy wiesz, że…
Co trzeci Polak kładzie na kanapkę ser wyprodukowany w zakładach Grupy Mlekovita, która oferuje najszerszy asortyment serów na rynku, m.in. sery twarde typu holenderskiego, szwajcarskiego oraz angielskiego, sery pleśniowe, topione, wędzone, sery miękkie solankowe, sery mozzarella i mascarpone oraz twarogi i twarożki.
MLEKOVITA w liczbach
  • 100% polskiego kapitału
  • 15 000 polskich rolników – dostawców mleka
  • 8 000 000 litrów mleka przerabianego na dobę
  • 185 linii produkcyjnych
  • 22 zakłady produkcyjne na terenie całego kraju
  • 5 000 wykwalifikowanych pracowników
  • 167 krajów docelowych eksportu
  • 34 własne centra dystrybucyjne
  • 146 sklepów firmowych Mlekovitka
  • 2 sklepy internetowe: mlekovitka.pl i sba.com.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Rozwijamy firmę globalną - Kurier Poranny

Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie