Marszałek Artur Kosicki podczas konferencji prasowej mówił, że rozpoczynające się prace budowlane to pierwszy etap realizacji planów województwa dotyczących przygranicznych terenów w powiecie augustowskim.
- Chcemy aby ta droga wiodła do czynnego przejścia granicznego, dlatego naszym celem jest doprowadzenie do otwarcia przejścia z Białorusią - Lipszczany - Sofijewo – mówił marszałek Kosicki – To rozwiązanie odciążyłoby ruch graniczny na innych przejściach, ale też pobudziłoby turystykę i gospodarkę w tym regionie. Mam nadzieję, że jeszcze w tej kadencji uda nam się to przejście otworzyć.
Radny wojewódzki i jednocześnie szef sejmikowej komisji zajmującej się infrastrukturą, Paweł Wnukowski również liczy, że w przeciągu kilku lat powstanie nowe przejście graniczne z Białorusią. - Ta warta 65 mln inwestycja to początek zmian w tej części województwa – podkreślał.
Satysfakcji z rozpoczęcia prac budowlanych nie kryli lokalni samorządowcy. Marszałek Artur Kosicki podkreślał, że to m.in. dzięki nim i dzięki współpracy „ponad podziałami politycznymi” udało się zdobyć fundusze na tak oczekiwaną inwestycję.
W ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 664 zmodernizowany zostanie odcinek o długości 11,4 km. Według umowy budowa potrwa 14 miesięcy i w tym okresie zostaną zrealizowane takie prace, jak m.in.:
- Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni do szerokości 7,0m (2 pasy ruchu po 3,5m) i pobocza o szerokości 1,0m.
- Wykonanie konstrukcji jezdni do przenoszenia obciążeń ruchem KR4.
- Budowa nowych i przebudowę istniejących zjazdów.
- Korekta geometrii łuków poziomych i pionowych drogi wojewódzkiej.
- Budowa zatoki do ważenia i kontroli pojazdów z miejscem postojowym dla pojazdów ITD w km 52+279,33.
- Budowa kanału technologicznego.
- Budowa zatok autobusowych o nawierzchni wykonanej z kostki granitowej.
- Budowa chodników dla pieszych w rejonie zatok autobusowych oraz w terenie zabudowanym.
- Budowa ścieżki rowerowej o szerokości 2,50m i nawierzchni asfaltowej.
- Poprawa systemu odwodnienia.
- Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego drogi.
- Budowa barier ochronnych i balustrad w rejonie przepustów i wysokich nasypów, zgodnie z projektem zagospodarowania terenu.
Prace budowlane zostaną wykonane przez konsorcjum firm Lider – BK-TRAS Roboty Drogowe Borsukiewicz SP.J, a partnerami będą przedsiębiorstwa EKODROM Sp. z o.o. oraz UZDAROJI AKCINE BENDROVE „SIAULIU PLENTAS” Sp. z o.o.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Active Czarny
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 3-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 Pro SM-R920 45mm Czarny
Waga: 46,5 gWymiary: 45,4 x 45,4 x 10,5 mmTyp (dam…
kup teraz

Amazfit GTS 3 Czarny
Amazfit GTS 3 Graphite Black Amazfit GTS 3 to potę…
kup teraz

Amazfit GTR 3 Pro Brązowy
Duży ekran Ultra HD Amoled. Zaprojektowany w klasy…
kup teraz

GARMIN Fenix 7 Srebrno-szary (100254001)
Jest 7 dni w tygodniu, a zegarki z serii fēnix 7 s…
iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót