MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyła budowa trasy Łapy-Roszki Wodźki-Wysokie Mazowieckie. Będzie miała długość ponad 25 km

jsz
Opracowanie:
default
default Województwo Podlaskie
Trasa będzie liczyła ponad 25 km i lepiej skomunikuje Łapy i Wysokie Mazowieckie z Białymstokiem oraz odciąży ruch drogowy w czterech miejscowościach w powiatach białostockim i wysokomazowieckim.

Budowa i rozbudowa dróg wojewódzkich nr 681, 682 i 678 o łącznej długości ponad 25,2 km, obwodnice miejscowości: Roszki Wodźki, Łapy, Brok, Mazury, trzy estakady o długości ok. 1,7 tys. m. Do tego mosty, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, zjazdy, zatoki autobusowe, oświetlenie drogowe przy rondach i skrzyżowaniach oraz kanalizacja deszczowa. Takie elementy powstaną na drodze Łapy – Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie. We wtorek (30.07) ruszyły prace.

Cieszę się, że ta inwestycja w dość szybkim terminie powstaje. Pokazuje, jak fundusze europejskie zmieniają nasz województwo. W wizji rozwoju obecnej kadencji Zarządu Województwa Podlaskiego rozwój infrastruktury drogowej jest jednym z najważniejszych zadań. Takich inwestycji będzie jeszcze więcej, a perspektywa, w której są rekordowe środki dla Podlaskiego, będzie zmieniała nasze małe ojczyzny i życie ich mieszkańców - powiedział Łukasz Prokorym, marszałek woj. podlaskiego.

Inwestycję o wartości prawie 455 mln zł realizuje firma Strabag. Znaczna jej część – 420 mln zł – jest finansowana z programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027. Pozostała kwota pochodzi z budżetu województwa i państwa.

Inwestycja ma ogromne znaczenie dla mieszkańców okolicznych miejscowości.

– Tyle lat walki o tę drogę, tyle lat zabiegania. A ta droga to rozwój, to są ludzie, to podatki od osób fizycznych i prawnych. Na tym buduje się samorząd, dzięki temu pozyskuje on środki finansowe do swojego budżetu – mówił Jarosław Siekierko, burmistrz Wysokiego Mazowieckiego.

Organizacja ruchu w czasie budowy

Przebudowa istniejącej drogi wojewódzkiej 678 ma się odbywać na pełnej szerokości. W związku z tym konieczne jest przełożenie ruchu na drogi serwisowe i tymczasowe wybudowane wzdłuż drogi wojewódzkiej. Ruch będzie odbywał się wahadłowo na sygnalizacji świetlnej lub sterowaniu ręcznym. To rozwiązanie ma wpłynąć na czas realizacji poszczególnych odcinków drogi oraz zwiększyć bezpieczeństwo ruchu poprzez odsunięcie go od strefy prac. Zakończenie wszystkich robót planowane jest do 6 maja 2026 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Tragedia w Połtawie. 41 ofiar po rosyjskim ataku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna