MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rynek Kościuszki: sponsorzy na parasolach źle widziani

(ka)
Ogródki letnie już nie będą tak wyglądać. Z parasoli mają zniknąć loga sponsorów, co - wedle władz miasta - dobrze wpłynie na wygląd centrum.
Ogródki letnie już nie będą tak wyglądać. Z parasoli mają zniknąć loga sponsorów, co - wedle władz miasta - dobrze wpłynie na wygląd centrum. Archiwum
Kamienice bez reklam, a parasole w letnich ogródkach w takim samym kolorze i bez nazw sponsorów - tak już w następnym roku ma wyglądać centrum Białegostoku. Urzędnicy zapewniają, że nowe zarządzenia prezydenta nie utrudnią życia właścicielom firm przy Rynku Kościuszki.

Porządek z reklamami

Porządek z reklamami

Do końca czerwca 2009 r. władze chcą zrobić porządek z reklamami na budynkach należących do miasta. Szyldy będą mogły wisieć tylko przy głównym wejściu i to do wysokości gzymsu, oddzielającego parter od I piętra. Jeśli w jednej kamienicy jest kilka firm czy sklepów, ich szyldy będą musiały wyglądać podobnie.

Porządkowanie wyglądu Śródmieścia władze Białegostoku zapowiadały od kilkunastu miesięcy. Teraz zapowiedzi stały się prawem - prezydent wydał zarządzenia, w których dokładnie określił, jakie imprezy mogą odbywać się na Rynku Kościuszki i jak mogą wyglądać reklamy, wywieszone na budynkach należących do gminy. Wprowadzono też szczegółowe zasady organizacji letnich ogródków. I to właśnie te ostatnie budzą najwięcej emocji wśród restauratorów. W zarządzeniu zapisano bowiem, że na czaszach parasoli nie mogą znajdować się loga sponsorów (najczęściej są to browary).

- Czy to nam przeszkadza? Najbardziej przeszkadza sponsorom. Mogą po prostu nie dać nam do ogródków parasoli - mówi Arkadiusz Cichocki, właściciel sieci pizzerii "Savona". Przy jednym z jego lokali już kolejny rok stał ogródek, i to właśnie na Rynku Kościuszki. - Na szczęście wiele firm ma kilka rodzajów parasoli do wyboru, ponieważ podobne zakazy obowiązują również w innych miastach. Można więc znaleźć takie, które spełniają wymogi stawiane przez miasto - dodał Cichocki.

- Na tę zasadę dotyczącą oznaczeń firm na parasolach zwracaliśmy uwagę już ostatniego lata, chociaż wtedy nie ukazała się ona jeszcze w formie zarządzenia prezydenta Białegostoku - wyjaśnia Urszula Sienkiewicz, rzecznik prezydenta. - Nie była ona jednak restrykcyjnie przestrzegana, gdyż wielu restauratorów dużo wcześniej zamówiło parasole u dostawców. Ale w następnym roku nie powinno być z tym żadnych problemów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna