Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rynek niemiecki. Warto wiedzieć, jak się na nim poruszać, bo jest ciągle atrakcyjny

peż
Rafał Radulski z firmy RTech (z lewej strony) i Łukasz Sakowski z PFRR potwierdzają zainteresowanie naszych firm rynkiem niemieckim
Rafał Radulski z firmy RTech (z lewej strony) i Łukasz Sakowski z PFRR potwierdzają zainteresowanie naszych firm rynkiem niemieckim PFRR
Ponad 40 przedsiębiorców wzięło udział we wczorajszym spotkaniu z cyklu Vademcum rynków zagranicznych, poświęconym rynkowi niemieckiemu. Praktyczne strony zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej za naszą zachodnią granicą przedstawili specjaliści z firmy doradczej HPE Berlin.

– Cyklicznie uczestniczę w szkoleniach organizowanych przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego i polecam je przede wszystkim przedsiębiorcom poszukującym nowych rynków zbytu, zainteresowanym działaniem wykraczającym poza region – mówi Rafał Radulski, właściciel firmy RTech projektującej i produkującej samochody terenowe i akcesoria do nich.

– Takie spotkania dają możliwość nawiązania nowych kontaktów, partnerów biznesowych i poszukiwania możliwości rozszerzenia naszej działalności – potwierdza też Małgorzata Gulewicz, wiceprezes spółki Moose, która zajmuje się projektowaniem i wytwarzaniem oprogramowania zorientowanego na potrzeby klientów w oparciu o metodologię UX-PM.

Wydawałoby się, że rynek niemiecki jest świetnie nam znany. A mimo to każda kolejna dawka wiedzy o tym, jak na nim funkcjonować, wydaje się bardzo pożądana. Tym razem także możliwość taka przyciągnęła przedsiębiorców nie tylko z województwa podlaskiego, ale także mazowieckiego, świętokrzyskiego, a nawet z Białorusi.

Spotkanie prowadziły mecenas Monika Eissing oraz Anna Pappert, ekspertki z HPE Berlin, które mają duże doświadczenie we wspieraniu przedsiębiorców w rozwoju ich działalności, wchodzeniu na rynki zagraniczne i wzmacnianiu polsko-niemieckiej współpracy gospodarczej.

– Przedsiębiorcy uczestniczący w spotkaniu dowiedzieli się m.in. dlaczego w Niemczech warto zarejestrować oddział firmy w formie spółki, jakie koszty poniesie przedsiębiorca zainteresowany ekspansją na rynek niemiecki i jakie wymagania formalne związane są z rejestracją działalności – wylicza Łukasz Sakowski z Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego. – Takie właśnie tematy zgłaszali nam przedstawiciele mikro, małych i średnich firm, zainspirowani działaniami i sukcesami Podlaskich Orłów Eksportu, takich jak Malow, Danwood czy Unibep, dla których Niemcy to istotny partner handlowy.

Podczas spotkania można było również usłyszeć o możliwościach, jakie oferuje podlaskim przedsiębiorcom inkubator przedsiębiorczości zlokalizowany w Berlinie.

Polska – Niemcy
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego udział Niemiec w polskim eksporcie w I połowie 2017 wyniósł 27,2 proc., co przewyższa sumę udziałów naszych kolejnych partnerów: Czech (6,4 proc.), Wielkiej Brytanii (6,4 proc.), Francji (5,6 proc.) i Włoch (5 proc.). Zgodnie z badaniem opublikowanym przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową (AHK Polska) 100 procent polskich przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Niemiec „poleca wybór tego rynku jako kierunku ekspansji i ponowiłoby inwestowanie w Niemczech także obecnie”. Polskie firmy cenią sobie przede wszystkim dobrą jakość infrastruktury, dyscyplinę płatniczą i przewidywalność polityki gospodarczej, które sprzyjają prowadzeniu biznesu.
Enterprise Europe Network
Spotkanie poświęcone możliwościom wejścia na rynek niemiecki to kolejna inicjatywa ośrodka Enterprise Europe Network przy Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego wspierająca lokalny i regionalny biznes w zdobywaniu rynków zagranicznych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna