- Po sporych turbulencjach sponsorskich, ale jednak się udało. Jedziemy w tym roku po mistrzostwo Polski. Wierzę głęboko, że to się stanie. Marszałek województwa podlaskiego oraz Energo sp. z o.o. i SaMasz zgodzili się wspierać mnie w tym sezonie. Pierwszy start mam w przedostatni weekend maja (czyli 20 -22.05.) w Prządkach, ale planuję również wyjazd na Słowację - mówi bielszczanin Tomasz Lewczuk.
W nowym sezonie startów w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski nowy zespół bielskiego zawodnika to Tomasz Lewczuk Energo Racing Team.
Co ciekawe, bielszczanin pojedzie w tym roku w nowej dla niego klasie E0, czyli Klasie debiutantów (nie ścigał się w niej rok temu, a teraz dostał zgodę). Poza tym tam jak w zeszłym roku, będzie startował w Kategorii Narodowa i swojej macierzystej klasie 10C (silniki do 1.6 l), w której jest wicemistrzem Polski.
Czytaj również:
- Nie będę ukrywał, że w tym roku mam apetyt na tytuł mistrza Polski. Powalczymy ze sporo mocniejszymi autami w Kategorii Narodowej (mogą startować wszyscy zawodnicy z różnych klas) oraz w klasie E0 (moje będzie jednym z najsłabszych). Jestem dobrej myśli, bo trasy wszystkich wyścigów już znam, więc będę mógł jechać szybciej. W Narodowej jeżdżą nawet Porsche, ale chciałbym walczyć o najwyższe cele. Mam nadzieję, ze coś się uda, tym bardziej, że w zeszłym roku, w finałowym wyścigu tej klasy wyprzedził mnie tylko Porsche. Na pewno będę się starał o jak najlepszy wynik końcowy, bo przecież o to chodzi. A cel, który przed sobą stawiam, nie jest taki nierealny - podkreśla Tomasz Lewczuk.
Rok 2021 (17-19.09) - ostatnia runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski w okolicach Krosna. - Przejazd, który zapewnił Tomaszowi Lewczukowi tytuł wicemistrza Polski!
?enablejsapi=1" type="text/html" width="425" height="344" allowfullscreen frameborder="0">
Pan Tomek znowu będzie się ścigał Hondą Civic grupy A - autem z modyfikacjami lecz zbliżonym do wersji produkcyjnej. Jego Hondę napędza silnik 1.6 l/200 KM, a sam pojazd (po gruntownym odchodzeniu ze wszystkich zbędnych elementów, jak np. tapicerka, klimatyzacja) waży jedynie 900 kg, czyli o około 300 kg mniej niż wersja cywilna. Auto posiada za to m.in. w klatkę bezpieczeństwa, system HANS do ochrony kręgosłupa i system gaśniczy.
Czytaj również:
Już za tydzień (czyli 20-22 maja) pierwsze zawody tegorocznych mistrzostw, czyli "Wyścig Górski Prządki" , który jest jednocześnie rundą Pucharu Świata, więc będzie można obserwować najlepszych wyścigowców z różnych krajów.
- Jestem po testach na Torze Kielce: maszyna i kierowca są gotowi do boju. Rozpoczynamy sezon 2022. Proszę trzymać kciuki za tydzień - zapowiada swój najbliższy start Tomasz Lewczuk i dodaje: - Bardzo się cieszę, że są na Podlasiu ludzie, firmy które rozumieją motorsport i chętnie wspierają sportowców. A ja mogę dumnie reprezentować to, co mamy najlepsze w regionie.
Czytaj również:
Przypomnijmy. Po zdobyciu w 2019 roku tytułu Samochodowego Mistrza Białegostoku i Okręgu Białostockiego oraz Ogólnopolskiego Pucharu Wyścigowego KTD Scriptum Race Day, Tomasz Lewczuk uznał, że czas skończyć z amatorskimi rajdami. Przed rokiem - jako licencjonowany kierowca zawodowy - wystartował w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Efekt - drugie miejsce w Polsce w wyścigach, które odbywają się zawsze pod górę, bo tak jest bezpieczniej, a auta mogą wtedy rozwijać pełną moc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?