Od grudnia 2009 roku, kiedy to samolot powrócił z remontu z Samary (Federacja Rosyjska).
Jak wylicza TVN24 były to m.in. niesprawność zespołu, który kontroluje wszystkie inne systemy TU-154 i jest odpowiedzialny za ich prawidłowe działanie, problemy z systemami sterowania i nawigacyjnym, przerwy we wskazaniach odbiorników GPS1 i GPS2.
Ostatnia usterka miała miejsce na dwa dni przed katastrofą. Tomasz Hypki, sekretarz Krajowej Rady Lotnictwa powiedział największej telewizji informacyjnej w Polsce, że większość awarii TU-154, o których mówimy, przy odbiorze samolotu po tak dużym remoncie jak ten w Samarze, zdarza się często.
Najpoważniejszą awarią TU-154 o numerze 101 po powrocie z Samary była ta, do której doszło w lutym 2010 roku podczas wyprawy z misją humanitarną na Haiti. W trakcie sprawdzania systemów maszyny, po uruchomieniu silników, stwierdzono wówczas "niesprawność zespołu ABSU", który, kontroluje wszystkie inne systemy tej maszyny.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?