MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Samoloty Pronaru. Firma z Podlasia to największa siła powietrzna na Podlasiu. Zobacz flotę podlaskiej firmy

OPRAC.: td
Nie wszyscy wiedzą, ale kojarzona głównie z branżą rolniczą firma Pronar dysponuje całkiem pokaźną flotą samolotów. W Narwi, gdzie jest jej siedziba powstało kilka lat temu lotnisko, które cały czas jest w użytku.

Samoloty Pronaru. Firma z Narwi to potentat lotniczy w Podlaskiem

Najpierw w Narwi powstało lotnisko, teraz lata tam już osiem samolotów. Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar szybko zaskarbił sobie uznanie osób marzących o poznaniu sztuki pilotażu. Zobacz jaką flotą dysponuje obecnie podlaska firma.

ZOBACZ FLOTĘ LOTNICZĄ FIRMY PRONAR (PRZYCISK GALERIA)

Flota powietrzna, w połączeniu z doświadczoną kadrą instruktorów przyciąga entuzjastów latania. Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar często organizuje kursy, dzięki którym można zdobyć licencję pilota szybowcowego oraz uprawnienie do akrobacji szybowcowych.

Szkolenia praktyczne (podstawowe i zaawansowane) realizowane są na trzech polskich szybowcach:

  • dwumiejscowym szybowcu SZD-54-2 Perkoz
  • dwuosobowym szybowcu, szkolno-treningowym PW-6U.
  • jednomiejscowym szkolno-treningowym szybowcu SZD-50-1 Junior.

Flotę szkoły lotniczej uzupełnia jeszcze słowacki dwuosobowy ultralekki samolot WT-9 Dynamic, służący nie tylko do holowania szybowców (obok wyciągarki), ale również do szkoleń przyszłych pilotów samolotów ultralekkich oraz ich instruktorów.

Aby rozpocząć szkolenie szybowcowe w ośrodku, należy mieć ukończone - najpóźniej w dniu pierwszego lotu samodzielnego - minimum 14 lat. Górnej granicy wieku nie ma, ale kluczowe znaczenie ma stan zdrowia kandydata, oceniany na wstępnych (przed szkoleniem) a później okresowych badaniach przez lekarza orzecznika komisji lotniczo-lekarskiej. Następnie należy odbyć zakończony egzaminem kurs wiedzy teoretycznej (dostępny on-line np. w Szkole Lotniczej Avioner).

Podstawowe szkolenie praktyczne w OSL PRONAR - przy sprzyjających warunkach atmosferycznych - trwa około 7 dni. Obejmuje ono 56 lotów przy wykorzystaniu wyciągarki szybowcowej, z czego ostatnie pięć wykonywane jest samodzielnie przez szkolonego kandydata. Po jego zakończeniu możliwe jest rozpoczęcie nauki latania w warunkach termicznych (z wykorzystaniem prądów wznoszących) i przelotów na terenie województwa podlaskiego (do zakończenia szkolenia w celu uzyskania licencji pilota szybowcowego szkolony musi wylatać co najmniej 15 godzin nalotu ogólnego i w tym przynajmniej 2 godziny nalotu samodzielnego, przelot 50 km samodzielnie lub 100 km z instruktorem).

ZOBACZ FLOTĘ LOTNICZĄ FIRMY PRONAR

Samoloty Pronaru. Firma z Podlasia to największa siła powiet...

Ofertę ośrodka uzupełnia nauka pilotażu samolotu ultralekkiego obejmująca minimum 28 godzin szkolenia praktycznego (w tym 8 godzin lotów samodzielnych) oraz dalsze szkolenia specjalistyczne jak np. holowanie szybowców czy do zdobycia uprawnień instruktora.

Każdy kandydat do szkolenia szybowcowego lub samolotowego może przed rozpoczęciem szkolenia teoretycznego lub zgłoszeniem się na badania lotniczo-lekarskie wykonać lot z instruktorem szybowcem lub samolotem ultralekkim.

30-lecie Pronar Narew

30 lat Pronaru. Prezesowi Martyniukowi gratulował nawet wice...

Siedem potężnych fabryk, ponad 2200 pracowników, międzynarodowy zasięg działalności, miano lidera różnych branż, liczne wyróżnienia – tak wygląda Pronar.

30 lat Pronaru. Zobacz ich fabryki, hale i maszyny [ZDJĘCIA]

Pronar Narew ma lotnisko

Podlaskie ma nowe lotnisko. W Narwi (zdjęcia)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zakaz handlu w niedzielę. Klienci będą zdezorientowani?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Samoloty Pronaru. Firma z Podlasia to największa siła powietrzna na Podlasiu. Zobacz flotę podlaskiej firmy - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna