Samoloty Pronaru. Firma z Narwi to potentat lotniczy w Podlaskiem
Najpierw w Narwi powstało lotnisko, teraz lata tam już osiem samolotów. Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar szybko zaskarbił sobie uznanie osób marzących o poznaniu sztuki pilotażu. Zobacz jaką flotą dysponuje obecnie podlaska firma.
ZOBACZ FLOTĘ LOTNICZĄ FIRMY PRONAR (PRZYCISK GALERIA)
Flota powietrzna, w połączeniu z doświadczoną kadrą instruktorów przyciąga entuzjastów latania. Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar często organizuje kursy, dzięki którym można zdobyć licencję pilota szybowcowego oraz uprawnienie do akrobacji szybowcowych.
Szkolenia praktyczne (podstawowe i zaawansowane) realizowane są na trzech polskich szybowcach:
- dwumiejscowym szybowcu SZD-54-2 Perkoz
- dwuosobowym szybowcu, szkolno-treningowym PW-6U.
- jednomiejscowym szkolno-treningowym szybowcu SZD-50-1 Junior.
Flotę szkoły lotniczej uzupełnia jeszcze słowacki dwuosobowy ultralekki samolot WT-9 Dynamic, służący nie tylko do holowania szybowców (obok wyciągarki), ale również do szkoleń przyszłych pilotów samolotów ultralekkich oraz ich instruktorów.
Aby rozpocząć szkolenie szybowcowe w ośrodku, należy mieć ukończone - najpóźniej w dniu pierwszego lotu samodzielnego - minimum 14 lat. Górnej granicy wieku nie ma, ale kluczowe znaczenie ma stan zdrowia kandydata, oceniany na wstępnych (przed szkoleniem) a później okresowych badaniach przez lekarza orzecznika komisji lotniczo-lekarskiej. Następnie należy odbyć zakończony egzaminem kurs wiedzy teoretycznej (dostępny on-line np. w Szkole Lotniczej Avioner).
Podstawowe szkolenie praktyczne w OSL PRONAR - przy sprzyjających warunkach atmosferycznych - trwa około 7 dni. Obejmuje ono 56 lotów przy wykorzystaniu wyciągarki szybowcowej, z czego ostatnie pięć wykonywane jest samodzielnie przez szkolonego kandydata. Po jego zakończeniu możliwe jest rozpoczęcie nauki latania w warunkach termicznych (z wykorzystaniem prądów wznoszących) i przelotów na terenie województwa podlaskiego (do zakończenia szkolenia w celu uzyskania licencji pilota szybowcowego szkolony musi wylatać co najmniej 15 godzin nalotu ogólnego i w tym przynajmniej 2 godziny nalotu samodzielnego, przelot 50 km samodzielnie lub 100 km z instruktorem).
ZOBACZ FLOTĘ LOTNICZĄ FIRMY PRONAR
Samoloty Pronaru. Firma z Podlasia to największa siła powiet...
Ofertę ośrodka uzupełnia nauka pilotażu samolotu ultralekkiego obejmująca minimum 28 godzin szkolenia praktycznego (w tym 8 godzin lotów samodzielnych) oraz dalsze szkolenia specjalistyczne jak np. holowanie szybowców czy do zdobycia uprawnień instruktora.
Każdy kandydat do szkolenia szybowcowego lub samolotowego może przed rozpoczęciem szkolenia teoretycznego lub zgłoszeniem się na badania lotniczo-lekarskie wykonać lot z instruktorem szybowcem lub samolotem ultralekkim.
30 lat Pronaru. Prezesowi Martyniukowi gratulował nawet wice...
30 lat Pronaru. Zobacz ich fabryki, hale i maszyny [ZDJĘCIA]
Podlaskie ma nowe lotnisko. W Narwi (zdjęcia)
Strefa Biznesu: Przedsiębiorców czeka prawdziwa rewolucja z KSeF
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?