Sposób jej budowy wzbudził kontrowersje. Rowerzyści apelowali, że chcieliby jechać wydzielonym pasem po jezdni. Miasto pomimo apeli radnych postawiło na ciąg pieszo-rowerowy.
Dlatego tak jak widzimy na filmie - rowerzyści nie będą jechać jezdnią razem z samochodami własnym pasem. Będą dzielić drogę z pieszymi. Na skrzyżowaniu Lipowa/Grochowa będą musieli zejść z roweru, by przeprowadzić go na drugą stronę ulicy.
Dlaczego miasto uparło się na ciąg pieszo-rowerowy? Jak możemy się dowiedzieć z odpowiedzi na interpelacje radnych od prezydenta - włodarze zakładają, że po przebiciu ul. Sitarskiej do osiedla Dziesięciny ruch na Grochowej i Częstochowskiej wzrośnie, ponadto po drodze są miejsca parkingowe - a wyjeżdżające samochody będą zagrażały rowerzystom.
Skoro miasto pozostało nieugięte - można tylko powiedzieć, że lepsza taka ścieżka niż żadna. W Białymstoku jest obecnie 77 km ścieżek rowerowych, liczba ta rośnie z roku na rok, bo ścieżki powstają przy praktycznie każdej nowej inwestycji drogowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?