Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Seat leon. Dynamiczny i w sportowym stylu

Piotr Walczak
Sylwetka leona jest opływowa. Dzięki opadającej linii dachu seat przypomina auto typu coupe.
Sylwetka leona jest opływowa. Dzięki opadającej linii dachu seat przypomina auto typu coupe. Fot. Seat
Seat leon, choć jest nieduży, wygląda drapieżnie, a pod maską może mieć bardzo mocny silnik.

Leon to pierwszy samochód marki Seat, w którym z tyłu pojawiły się boczne poduszki powietrzne. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in. czołowe poduszki dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne z przodu i dwie kurtynowe.

Systemy bezpieczeństwa

Wszystkie pięć foteli wyposażonych jest standardowo w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Pasy foteli przednich posiadają dodatkowo napinacze i ograniczniki naprężenia. Na uwagę zasługuje układ dynamic steering responce, który współpracuje z ESP.

Kiedy centralka ESP wykryje zmniejszenie stabilności pojazdu wynikające z nadsterowności, wysyła odpowiedni sygnał do układu kierowniczego, który za pośrednictwem elektrycznego silnika wspomagania wymusza obrót koła kierownicy w przeciwnym kierunku. Na suchej asfaltowej nawierzchni jest to dla kierowcy ledwie wyczuwalne. System działa najskuteczniej na nawierzchniach o różnej przyczepności po obydwu stronach pojazdu, np. suchej i mokrej.

Dopracowane wnętrze

Zagłówki w odświeżonym modelu znajdują się o 20 mm bliżej głowy i posiadają funkcję blokady podnoszącą bezpieczeństwo. Każdy z trzech pasażerów tylnej kanapy dysponuje zagłówkiem w kształcie odwróconej litery L, który po rozłożeniu nie zasłania kierowcy widoczności przez tylną szybę.

Deskę rozdzielczą nowego leona zaprojektowano w sportowym stylu. Jej elementy są wykonane z przyjemnych w dotyku materiałów dobrej jakości. Wyraźnie zaznaczona została sporych rozmiarów konsola środkowa. Godny uwagi jest sposób jej zawieszenia. Umożliwił on wygospodarowanie w tunelu środkowym miejsca na schowek na drobiazgi, uchwyty na dwa kubki z napojami oraz przycisk włączający światła awaryjne. W konsoli środkowej znajduje się sterowanie klimatyzacją, systemem audio oraz nawigacją, o ile dana wersja jest w nią wyposażona.

Tył nadwozia to przede wszystkim ogromna klapa bagażnika ozdobiona niewielkim górnym spojlerem i trzecim światłem stop. Wydłużone tylne światła zachodzą na pokrywę bagażnika. Duża litera S, umieszczona jest pośrodku tylnej klapy na poziomie świateł i, jak zwykle w modelach tej marki, jest jednocześnie uchwytem otwierającym bagażnik. Jego pojemność wynosi 341 decymetrów sześciennych. Po złożeniu oparć tylnej kanapy, pojemność wzrasta do 1166 dm sześc.

Ceny auta zaczynają się od 49.990 zł. Najmocniejszym silnikiem jest benzynowy 2.0 TSI o mocy 265 koni mechanicznych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna