Sieci handlowe żądają obniżek cen produktów mleczarskich. Odczują to rolnicy

Redakcja
Jeśli mleczarnie będą taniej sprzedawać swoje produkty,  obniżą cenę mleka w skupie
Jeśli mleczarnie będą taniej sprzedawać swoje produkty, obniżą cenę mleka w skupie Zdjęcie ilustracyjne, Archiwum
Udostępnij:
Po raz kolejny sieci handlowe drastycznie obniżają ceny wyrobów mleczarskich od polskich dostawców – alarmują organizacje mleczarskie. – Obserwujemy nieuczciwe praktyki sieci handlowych, destabilizujące polski rynek mleczarski oraz próby wpływania na redukcję cen płaconych za mleko polskim rolnikom – piszą Polska Izba Mleka, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka oraz Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich.

Organizacje te wystosowały list otwarty do sieci handlowych, przekazany też do wiadomości ministra rolnictwa Krzysztofa Jurgiela i wicepremiera, ministra rozwoju i finansów Mateusza Morawieckiego. Podkreślają, że propozycje bezwzględnego zredukowania cen produktów mleczarskich obniżają rentowność produkcji do poziomu poniżej kosztów wytworzenia produktu. 

– Państwa propozycje należy więc traktować jako próbę nieodpowiedzialnego destabilizowania polskiego i unijnego rynku mleka – czytamy dalej.

 

Jak powiedział nam anonimowo prezes jednej z mleczarni w regionie, takie „oferty” ze strony sieci pojawiają się niemal cyklicznie.  Obniżka, której teraz domagają się jest znaczna – wynosi około 30 proc. A mleczarnie muszą się godzić na dyktowane warunki, ponieważ około 70 proc. towaru sprzedają właśnie przez sieci handlowe.

– Negocjacje w jakimś stopniu pozwalają „złagodzić” skutki, ale i tak zawsze musimy wprowadzać obniżki – tłumaczy nasz rozmówca.

Dodaje, że skutki obniżek odczuwają i pracownicy spółdzielni, i dostawcy mleka, a firma musi ograniczać inwestycje. Natomiast konsumenci raczej nie powinni liczyć na to, że ceny produktów mleczarskich na sklepowych półkach spadną.

Krzysztof Banach, producent mleka z Kalinowa (pow. łomżyński) i wiceprezydent PFHBiPM podkreśla, że spółdzielnie mleczarskie w pojedynkę są bezradne wobec sieci handlowych. Dlatego, by się z nimi liczono, powinny – przynajmniej mleczarnie z woj. podlaskiego – stworzyć wspólną platformę sprzedaży. 

(koci)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie