Skoda Fabia Kombi (wideo)

Tomasz Kutkiewicz
Sylwetka Fabii kombi nie jest ekstrawagancka, ale projektantom nie zależało na wyróżnianiu auta z tłumu innych samochodów
Sylwetka Fabii kombi nie jest ekstrawagancka, ale projektantom nie zależało na wyróżnianiu auta z tłumu innych samochodów
Po drogach jeżdżą już nowe Fabie, ale jeszcze można kupić starą wersję Fabii w wersji kombi. Auto z nadwoziem kombi pojawiło się w sprzedaży w 2000 roku. W trzech wersji - hatchback, sedan i kombi - ta Fabia jest najciekawsza stylistycznie i najpraktyczniejsza.

Dane techniczne:

Dane techniczne:

Skoda Fabia Kombi 1.4 TDI 80KM

Pojemność silnika: 1422ccm (turbo diesel)
Moc: 80KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 195Nm przy 2200obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 14.0 sek.
Vmaks: 173 km/h
Zużycie paliwa: 5.7/4.1/4.6 [6.0/4.5/5.0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 45 litrów
Wymiary: 4232/1646/1452 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1165 kg
Ładowność: 515 kg
Pojemność bagażnika: 426 l

Bazująca na podzespołach Volkswagena, kombi jest funkcjonalne i ekonomiczne - co ciekawe, jest ekonomiczniejsze od Volkswagena.

Sylwetka Fabii kombi nie jest ekstrawagancka, ale projektantom nie zależało na wyróżnianiu auta z tłumu innych samochodów. Auto zaprojektowane jest poprawnie. Kombi nie sprawia wrażenia doklejonego do hatchbacka bagażnika, cała bryła jest harmonijna. Zgrabna sylwetka podoba się klientom, stąd też i sukces rynkowy modelu.

Wnętrze auta, to mieszanka jasnego beżu z czarnymi elementami deski rozdzielczej, to również typowa, niemiecka poprawność w rozmieszczeniu właczników, przełączników - których zbyt wiele w aucie nie ma. Choć, tu trzeba przyznać, są akurat te najpotrzebniejsze.

Zegary są czytelne i wyraźne. Fotele są szerokie i dobrze wyprofilowane. Wnętrze jest ergonomiczne...i plastikowe. Atutem auta są schowki, włacznie z tym z przodu, po stronie pasażera, który jest klimatyzowany. Minusem - zbyt małe kieszenie w drzwiach. Jednak oceniając całe wnętrze, trzeba przyznać, że podróżowanie nawet na najdłuższych trasach jest wygodne i komfortowe.

Na rynkowy sukces Fabii kombi miał wpływ również bagażnik, bardzo pojemny i bardzo praktyczny. Z zewnątrz taki się nie wydaje, ale jego walory można odkryć po otworzeniu tylnej klapy i załadowaniu miejsca bagażowego. Podstawowa pojemność bagażnika to 426 l. a po całkowitym złożeniu siedzeń wzrasta do ponad 1200 l.

Trzycylindrowy silnik dieslowski o pojemności 1422ccm uzyskaw testowanym aucie miał 80KM, które osiągane było przy 4000obr./min. Dla lekkiego auta jest to wystarczająca moc, żeby sprawnie i bez problemów przyspieszać na trasie, wyprzedzać inne auta.

Twardo zestrojone zawieszenie, nie wpływało niekorzystnie na komfort podróżowania nawet po naszych dziurawych drogach. Fabia niczym sportowy samochód trzymała się drogi na ostrzej pokonywanych łukach.

Na pochwałę zasługują natomiast wyniki spalania. W cyklu mieszanym średnie spalanie oleju napędowego oscyluje w granicach 4,4 - 4,6 l. na 100 km. W cyklu miejskim wartość może wzrosnąć już do około 6,7 l.

Zobacz film:

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie