Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Smoleńsk. Czy przez to doszło do katastrofy?

fot. Archiwum
Smoleńsk. Katastrofa
Smoleńsk. Katastrofa fot. Archiwum
Powstał raport 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego.

Od stycznia do marca 2010 r. w Tupolewie, który rozbił się na Siewiernym doszło do wielu uszkodzeń. Czy kolejne remonty mogły być przyczyną katastrofy?

Nasz Dziennik podaję, że remontowany był m.in. jeden z bloków w instalacji pomiaru drgań, a także uszkodzenia wskaźnika układu pomiaru wysokości i agregatu sterowania wychyleniem lotek oraz zakłócenia pracy odbiorników satelitarnych i niesprawności systemu pomiaru oleju. To wszystko może skutkować zakłóceniem pracy silników.

36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego sporządził raport, z którego wynika, że w pierwszym kwartale 2010 zanotowano znaczny wzrost incydentów spowodowanych niewłaściwym remontem statku powietrznego.

Wszystkie samoloty były remontowane w Federacji Rosyjskiej. Raport zarzuca między innymi nieprawidłowo konstruowane umowy na remonty za granicą, powodujące zaniżenie poziomu prac, trudności w pozyskiwaniu części zamiennych, obniżenie limitów treningowych dla pilotów, parkowanie samolotów i ich obsługa pod chmurką z powodu wyłączenia z eksploatacji hangaru nr 2, permanentne szkolenie z powodu dużej rotacji personelu latającego i technicznego.

Nasz Dziennik pisze również o roli ministra obrony, która jest tu szczególnie ważna, bowiem od kompetencji i wiedzy ministra oraz jego zdolności organizacyjnych i przywódczych zależy obronność państwa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna