Do tegorocznej edycji projektu zgłosiło się w sumie ponad 600 szkół z całej Polski. Autorzy projektu podkreślają, że "Przykłady z całego świata pokazują, że nauka podstaw programowania jest możliwa już od wczesnych etapów nauczania i to właśnie wówczas przynosi najlepsze efekty."
- Programowanie uczy kluczowych umiejętności, niezbędnych we współczesnym świecie: logicznego myślenia, samodzielnego dochodzenia do rozwiązań, wyciągania logicznych wniosków, ale także jakże ważnej współpracy w grupie oraz cierpliwości - mówi Grzegorz Zawistowski, nauczyciel prowadzący zajęcia.
Uczniowie z klas IV - VI poznają na nich intuicyjne środowisko programowania - Scratch. Dzieci uczą się sterowania postaciami, tworzą animacje, układają skrypty rysujące figury geometryczne, a nawet tworzą własne gry komputerowe! Zajęcia z kodowania odbywają się w trzech grupach. Łącznie uczęszcza na nie 37 uczniów, w tym sporo dziewcząt.
Ponadto z podstawami kodowania od tego roku szkolnego zapoznawani będą również wszyscy uczniowie klas VI w ramach obowiązkowych zajęć komputerowych.
- W ten sposób uczniowie najstarszych klas "Trójki" będą uczyli się rozwiązywać problemy i podejmować decyzje z wykorzystaniem komputera - mówi nauczyciel.
Projekt "Mistrzowie Kodowania" realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwa Gospodarki. Partnerami są: Centrum Cyfrowe "Projekt Polska", Coder Dojo, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Centrum Edukacji Obywatelskiej i Samsung. Jest też wspierany przez Szerokie Porozumienie na rzecz Umiejętności Cyfrowych.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?