Auto debiutowało na targach motoryzacyjnych w Genewie. W porównaniu do poprzedniej wersji przeszło gruntowny facelifting.
- Seat Altea to samochód średniego segmentu - mówi Inga Kasak, dyrektor ds. public relations Iberia Motor Company. - Zmienione w nim zostało nie tylko nadwozie, wyposażono go też w wiele systemów bezpieczeństwa.
Łatwiej pod górkę
Nabywcy znajdą w standardzie m.in. układ kontroli trakcji ESP oraz ABS i TCS.
Natomiast jako opcja, dostępna będzie funkcja ułatwiająca ruszanie samochodem pod górę (Hild Hold Control). Program ten zapobiega staczaniu się pojazdu do tyłu po włączeniu przez kierowcę pierwszego biegu.
- Nowością jest system wspomagania parkowania, który co prawda dostępny był już wcześniej, ale teraz obejmuje również zintegrowanego pilota parkowania z wbudowanymi czujnikami z przodu i tyłu nadwozia - dodaje Inga Kasak.
Najbardziej na uwagę zasługują jednak silniki.
Wybrać można będzie jedną z 11. jednostek - sześć motorów wysokoprężnych i pięć benzynowych.
Nowością w Altei jest technologia common rail, która pojawiła się w ofercie Seata wraz z modelem Exeo.
Niestety, na razie jeszcze nie wiadomo, ile auto będzie kosztowało w Polsce.
Silniki
Pełna gama jednostek napędowych w Seacie Altea:
Benzynowe: 1.4 (85KM), 1.6 (102 KM), 1.4 TSI (125 KM), 1.8 TSI (160 KM), 1.8 TSI DSG 7b (160 KM).
Diesle: 1.9 TDI (90 KM), 1.9 TDI (105 KM), 1.9 TDI DPF DSG (105 KM), 2.0 TDI (140 KM), 2.0 TDI DSG 6b (140 KM), 2.0 TDI CR (170 KM).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?