Urząd Miasta przedstawił wizualizację prezentującą jak zmienią się białostockie ulice. Zobacz trójwymiarowe obrazy.
Przebudowa ulicy Gen. St. Maczka
W ramach przebudowy ul. Gen. St. Maczka powstaną obiekty inżynierskie:
1) most nad rzeką Białą w ul. Maczka,
2) wiadukt w ciągu ul. Lodowej nad ul. Maczka,
3) estakada nad ul. Świętokrzyską w ul. Maczka,
4) wiadukt nad torami PKP relacji Białystok - Kuźnica Białostocka w ul. Maczka,
5) estakada nad Al.1000-lecia P.P. w ul. Maczka - Andersa,
6) bezkolizyjne przejście dla pieszych nad ulicą Gen. St. Maczka w formie kładki łączącej ulice Gajową i Zawady.
okres realizacji: 2008-2011
koszt (PLN): 170 mln
Przebudowa ulicy Gen. Wł. Andersa
W ramach inwestycji powstaną nowe węzły komunikacyjne:
- skrzyżowanie ul. Gen. Wł. Andersa z ul. Wasilkowską, zaprojektowane jako dwupoziomowe z bezkolizyjnym przeprowadzeniem ciągu ulicy Gen. Wł. Andersa pod ul. Wasilkowską i skrzyżowaniem ul. Wasilkowskiej z łącznicami ul. Gen. Wł. Andersa w poziomie terenu istniejącego,
- skrzyżowanie ul. Gen. Wł. Andersa z przedłużeniem ul. Piastowskiej zaprojektowane jako dwupoziomowe z estakadą nad przedłużeniem ul. Piastowskiej,
- skrzyżowanie ul. Gen. Wł. Andersa z ul. Ciołkowskiego zaprojektowane w jednym poziomie z wyspą centralną i sygnalizacją świetlną,
- skrzyżowanie ul. Gen. Wł. Andersa z ul. Baranowicką zaprojektowane jako skanalizowane.
Zakres inwestycji obejmuje również budowę ścieżki rowerowej asfaltowej o długości 5.300m.
okres realizacji: 2008-2011
koszt (PLN): 170 mln
Budowa przedłużenia ulicy Piastowskiej
Przedłużenie ul. Piastowskiej (od ul. Sybiraków do przedłużenia ul. Gen. Wł. Andersa) wraz z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami - ulica główna ruchu przyspieszonego, dwujezdniowa po trzy pasy ruchu (2 x 3 x 3,5m), przedłużenie ul. Piastowskiej (od przedłużenia ul. Gen. Andersa do ul. Wysockiego) wraz z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami - ulica glówna dwujezdniowa po dwa pasy ruchu (2 x 2 x 3,5m). Łączna długość 3,9 km
W ramach przebudowy powstaną nowe węzły komunikacyjne:
- wiadukt nad przedłużeniem ul. Piastowskiej (przejście nad torami kolejowymi) - rozwiązanie dwupoziomowe,
- most nad rzeką Dolistówką w ul. Piasta.
Projekt przewiduje również budowę ścieżki rowerowej asfaltowej o szer. 2,5-3m oraz kanalizacji deszczowej.
okres realizacji: 2007-2011
koszt (PLN): 82,5 mln
(fot. www.bialystok.pl)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?