Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Strajk taksówkarzy. Dlaczego taksówkarze walczą o taksometry, skoro używają aplikacji?

Marek Kowalski, FPP/ AIP
Ustalenie ceny kursu z góry jest uczciwe dla klientów.
Ustalenie ceny kursu z góry jest uczciwe dla klientów. Tomasz Holod
Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) wskazuje, że Rząd przygotował dobry projekt ustawy o transporcie drogowym, zrównujący warunki konkurencyjne na rynku przewozów osób. Uwzględniono postulaty wielu stron, w tym liczne wymagania stawiane przez środowiska taksówkarskie. Jednak niezrozumiałe jest postulowanie zakazu aplikacji, skoro większość kierowców taxi z nich korzysta. Podobnie jest z nawigacją. Każdy kierowca dziś jej używa. Tworzenie sztucznych barier dla zabetonowania rynku nie ma sensu.

Używanie taksometru lub aplikacji jest dużo uczciwsze dla klientów. Mam nadzieję, że Rząd nie ugnie się przed garstką – zaledwie 1,5 tys na 120 tys zarejestrowanych w Polsce – taksówkarzy z dużych korporacji. Chcą oni wepchnąć przewóz osób w XXI wieku do czasu słusznie minionej epoki PRL-u.

Szkoda też, że niektórzy kierowcy są zmuszani do udziału w strajku, a odmawiający spotykają się z agresją czy niszczeniem samochodów. To absolutnie nieakceptowalna forma i argumenty. Naprawdę nie ma żadnego sensownego uzasadnienia, by blokować aplikacje czy korzystanie z nawigacji. Zwłaszcza, że to rozwiązania korzystne także dla kierowców taksówek.

Protest taksówkarzy w Warszawie 8.04.2019

Protest taksówkarzy w Warszawie 8.04.2019. Kierowcy protestu...

Opcja ustalenia ceny kursu z góry to kwestia bardzo ważna dla klientów. W przypadku taksometru wsiadając do taksówki nigdy nie wiem, ile zapłacę za kurs. Dzięki aplikacji mam ten komfort, że mam wybór przed decyzją o kursie akceptuję bądź nie kwotę, jaką zapłacę. Jestem przekonany, że kierowcy taksówek wcale nie chcą zabetonowania starego rynku korproacji.

Przeczytaj także:

Dlaczego bardziej ufać egzaminom z topografii, podczas gdy aplikacja wskazuje drogę i wybiera tak, żeby była ona najkrótsza? Pozwala ominąć prace drogowe, korki spowodowane wypadkami i wiele innych niemożliwych do przewidzenia zjawisk – nawet przy najlepszej znajomości miasta. Egzaminy z topografii są reliktem przeszłości. Zwłaszcza przy tak dynamicznej urbanizacji miast. Taksówkarze, mimo że zdali egzamin z topografii, przewożąc klientów też korzystają z nawigacji.

Warto podkreślić, że wszystkie postulaty środowiska taksówkarskiego zostały uwzględnione w proponowanym projekcie ustawy:

  • Uregulowanie kwestii pośrednictwa przy przewozie osób
  • Wymóg licencji dla wszystkich świadczących usługi przewozu
  • Równe warunki dla wszystkich świadczących usługi przewozu – sprawdzanie niekaralności, badania lekarskie
  • Realne kary za naruszenie przepisów
  • Obniżenie kosztów licencji

Obejrzyj wideo:

Piątka Kaczyńskiego. Rząd sonduje komu zabrać, żeby komuś dać

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Strajk taksówkarzy. Dlaczego taksówkarze walczą o taksometry, skoro używają aplikacji? - Strefa Biznesu

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna