Insurance Institute for Highway Safety ( IIHS) znana jest m.in. z tego, że przeprowadza bardzo pragmatyczne testy oparte na statystykach wypadków. Rozpoznawanie zagrożeń w ruchu drogowym, oraz opracowywanie testów odzwierciedlających te zagrożenia to jedna z cech charakterystycznych tego instytutu, odróżniająca go od Europejskiego systemu Euro-NCAP, gdzie niejednokrotnie, poprzez wirtualny system punktacji, o wyniku testu decydują czynniki niemające faktycznego związku z zabezpieczeniem pasażerów przed skutkami wypadku.
Najnowszy test przeprowadzony przez IIHS dotyczył właśnie bezpieczeństwa w przypadku dachowania. Samochodami najbardziej narażonymi na tego typu wypadki są oczywiście te auta, które poprzez charakterystykę konstrukcyjną posiadają podwyższony środek ciężkości - samochody terenowe oraz, coraz bardziej także w Polsce popularne, SUV-y.
Wprawdzie stwierdzenie to nie w pełni odnosi się do forstera, który ze względu na specyfikę konstrukcji typową dla Subaru (leżący silnik przeciwsobny) posiada środek ciężkości całego pojazdu położony zdecydowanie niżej, niż w konstrukcjach tradycyjnych, lecz ze względu na jego oczywistą przynależność do SUV-ów także został poddany badaniu.
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090415/MOTO/2816915
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?