Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Suzuki alto to oszczędny model

Piotr Walczak
Nadwozie suzuki alto nie zawiera elementów w kolorze czarnym, co jest dobrym posunięciem stylistów. Auto wygląda zgrabnie jak na miejski model.
Nadwozie suzuki alto nie zawiera elementów w kolorze czarnym, co jest dobrym posunięciem stylistów. Auto wygląda zgrabnie jak na miejski model. Fot. Suzuki
Zużycie paliwa w tym aucie wynosi w cyklu mieszanym 4,4 litra na 100 kilometrów. I to pomimo zasilania benzyną.

Suzuki alto jest samochodem, który kupuje się jako drugi lub trzeci w rodzinie. Jego długość to zaledwie 3,5 m. To czteroosobowe autko dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia: club i comfort. Nie ma wyboru silników, bo pojazd można kupić tylko z jednolitrową, benzynową jednostką współpracującą z pięciobiegową przekładnią manualną.

Do miasta wystarczy

Maksymalna moc motoru wynosi 68 koni mechanicznych. To zbyt mało, by dynamicznie przyspieszyć, a jednocześnie wystarczająco, by sprawnie poruszać się w mieście. Silnik ten spełnia normę emisji spalin Euro5 (wszystkie nowe samochody rejestrowane od 1 stycznia 2011 roku na terenie Unii Europejskiej będą musiały spełniać takie wymogi). Blok i głowica jednostki napędowej suzuki alto wykonane zostały z aluminium, dzięki czemu udało się zredukować jej masę. Emisja dwutlenku węgla wynosi zaledwie 103 g/km, przez co alto jest samochodem przyjaznym dla środowiska.

Suzuki ma sympatyczny wygląd. Wyróżnia się zaokrąglonymi kloszami reflektorów, które wydłużają się zachodząc na nadkola. Tył przypomina inne miejskie modele tej marki. Jest mocno ścięty, co może się podobać.

Deska rozdzielcza jest bardzo prosta w obsłudze. Wnętrze nie wygląda jednak ascetycznie. Przyciski i przełączniki rozmieszczone zostały tak, by używało się ich intuicyjnie. Duża tarcza prędkościomierza sprawia, że jest on czytelny. Wbrew pozorom, w kabinie nie jest ciasno. W wersji comfort z przodu po stronie pasażera znajduje się praktyczna półka na mapy lub dokumenty. W konsoli centralnej jest schowek na różne drobiazgi.

Przydatny jest też uchwyt na kubki i kieszenie w drzwiach przednich, które mogą pomieścić przedmioty do formatu A4. Kieszenie znajdują się także w tylnych drzwiach.

W zależności od potrzeb, oparcie tylnej kanapy można złożyć i w ten sposób uzyskać ponad 770 litrów przestrzeni. Bagażnik za tylną kanapą z oparciem ustawionym w pozycji pionowej ma 129 litrów pojemności.

Dzięki kompaktowym wymiarom, samochodem tym powinno się łatwo manewrować na zatłoczonych parkingach. Krótkie zwisy nadwozia, w połączeniu z niewielkim promieniem skrętu (4,5 m), decydują o jego zwrotności.

Tego można się było spodziewać

Pojazd wyposażony jest w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. System ABS zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania na śliskiej nawierzchni jezdni, natomiast funkcja elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD zapewnia właściwe proporcje pomiędzy siłą hamowania przednich i tylnych kół auta. Wspomaganie hamowania awaryjnego BAS zwiększa jego siłę w sytuacjach krytycznych.

Oprócz tego, w zależności od wersji, są dwie lub cztery poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu oraz zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX.

Konstrukcja kabiny posiada przednie i tylne strefy kontrolowanego zgniotu, które pochłaniają energię ewentualnego zderzenia. Nadwozie jest dodatkowo wzmocnione belkami ochronnymi w drzwiach bocznych. Konstruktorzy zastosowali stal o podwyższonej wytrzymałości, co pozwoliło uzyskać stosunkowo sztywne nadwozie, ale o niskiej masie.

Suzuki alto w wersji club kosztuje 29.900 zł, zaś comfort 34.900 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna