Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Świątek zagra o najwyższą nagrodę pieniężną! Dlaczego US Open jest najbogatszym turniejem tenisowym na świecie?

OPRAC.:
Jacek Kmiecik
Jacek Kmiecik
Arthur Ashe Stadium – centralny obiekt kompleksu USTA Billie Jean King National Tennis Center we Flushing Meadows-Corona Park w Nowym Jorku
Arthur Ashe Stadium – centralny obiekt kompleksu USTA Billie Jean King National Tennis Center we Flushing Meadows-Corona Park w Nowym Jorku wikimedia commons
Każdy z tegorocznych zwycięzców gry pojedynczej US Open otrzyma po 3,3 miliona dolarów, a finaliści po 1,3 mln USD. Bilety na finały zaczynają się od 1,5 tysiąca dolarów. Turniej na kortach Flushing Meadows zapewnia 13 tysięcy tymczasowych miejsc pracy, promuje „Wielkie Jabłko”, a przede wszystkim przynosi ogromne dochody zarówno Amerykańskiemu Związkowi Tenisa jak i samemu miastu Nowy Jork.

Ponad 700 000 fanów wzięło udział w US Open siedem razy w ciągu ostatnich ośmiu lat. W ubiegłym roku frekwencja w turnieju wyniosła 713 642 osoby. Rekordowa frekwencja przypadła na 2009 rok, kiedy w ciągu dwóch tygodni na turniej przybyło 721 059 widzów.

US Open to marka globalna

W 2011 roku poprzeczka 700 000 sprzedanych biletów była nie do pobicia ze względu na ogromne problemy pogodowe – z powodu burzy organizatorzy musieli odwołać trzy sesje (było 23 zamiast 26), a fani, którzy kupili na nie bilety, wymienili je na bilety na przyszły rok. W efekcie w turnieju wzięło udział tylko 658 664 osób. Według przedstawicieli turnieju, co roku turniej wykorzystuje 96-98 procent swojej pojemności na przyjęcie kibiców.

Ogromną przewagą US Open nad wieloma innymi imprezami sportowymi jest to, że jest to marka globalna, która sama może przyciągnąć turystów. Świadczy o tym fakt, że 40 procent uczestników turnieju to nie nowojorczycy. A około jedna trzecia z tych 40 procent to obcokrajowcy.

Oczywiście, nie są to zbyt duże liczby, biorąc pod uwagę, że co roku Nowy Jork odwiedza około 55 milionów turystów, ale US Open to wciąż bardzo atrakcyjna impreza. Do tego jest dobrze umieszczony w kalendarzu – w sam raz w okresie trwania turnieju, przypada Święto Pracy – ważne święto dla Amerykanów. Turniej oferuje nawet specjalny pakiet wakacyjny (oczywiście oparty na frekwencji), który zaczyna się od 3000 dolarów.

Bilety są drogie, ponieważ jest popyt

Reasumując, US Open przynosi ponad 90 milionów dolarów ze sprzedaży biletów dla Amerykańskiego Związku Tenisa USTA, który jest właścicielem turnieju. Ceny biletów wzrosły o około 30 procent w ciągu ostatnich ośmiu lat (w zeszłym roku średnia cena biletu wyniosła 142 USD, a odsprzedaż 300 USD), ale dość wysoki koszt nie odstrasza fanów nawet w najtrudniejszych czasach. Na przykład w 2010 roku, kiedy cały świat dopiero wychodził z recesji po największym kryzysie gospodarczym ostatnich lat, US Open nie straciło w ogóle żadnych dochodów.

Wynika to z faktu, że w tym roku ustanowiono rekord zakupów biletów korporacyjnych (zrealizowało je 157 firm), a także z tego, że kibice tenisa w większości są po prostu bogatsi od fanów innych sportów. Według USTA, średni dochód uczestników turniejów wynosi 150 000 USD rocznie. Ceny biletów na finały zaczynają się od 1500 USD – i według USTA, cena ta odzwierciedla obecnie możliwości rynkowe. Bilety są drogie, ponieważ jest popyt.

Sprzedaż biletów stanowi około 40 procent przychodów turnieju. Resztę pieniędzy przynoszą mu umowy sponsorskie (ponad 60 mln dolarów), sprzedaż praw telewizyjnych (ponad 60 mln), a także sprzedaż pamiątek i inne „drobne” wyprzedaże. Popularność US Open pomaga utrzymać sponsoring turnieju nawet w czasach kryzysu, kiedy firmy tną koszty takich działań, ponieważ US Open jest po prostu zbyt silną marką, by odmówić współpracy.

US Open promuje Nowy Jork

W sumie US Open wygenerowało w ostatnich latach około 250 milionów dolarów dochodu netto dla USTA, co stanowi około 80 procent całkowitych przychodów organizacji. Ponadto turniej generuje dla gospodarki Nowego Jorku około 720 milionów dolarów w ciągu dwóch tygodni, ponieważ turyści przyjeżdżający na turniej wydają pieniądze na zakwaterowanie w lokalnych hotelach (podczas turnieju nocleg w hotelu trzygwiazdkowym kosztuje średnio 100 dolarów), jedzenie w lokalnych restauracjach i kawiarniach (średni czek - 50 USD) etc. US Open płaci także miastu około 2,5 miliona dolarów z tytułu dzierżawy gruntów. Turniej tworzy również około 13 000 tymczasowych miejsc pracy.

W rzeczywistości, US Open to nie tylko jeden z największych turniejów tenisowych na świecie, ale także bardzo potężne zjawisko gospodarcze. Promuje markę Nowego Jorku, pozytywnie wpływa na gospodarkę miasta i tworzy wiele miejsc pracy – zarówno stałych (utrzymanie stadionu, sprzedaż biletów, marketing turniejowy itp), jak i tymczasowych. Dokapitalizowuje również jedną z najbogatszych federacji tenisowych na świecie, a także gwarantuje 44,6 miliona dolarów nagród (każdy z tegorocznych zwycięzców gry pojedynczej otrzyma 3,3 miliona dolarów).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Świątek zagra o najwyższą nagrodę pieniężną! Dlaczego US Open jest najbogatszym turniejem tenisowym na świecie? - Sportowy24

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna