Szukasz pracy? BD Group jest idealnym miejscem do rozwoju

Materiał informacyjny Podlaskie Targi Pracy
Rozmowa z Wiktorem Sawosz, właścicielem Brand Distribution Group.

Brand Distribution Group istnieje od ponad 25 lat. Który moment w jej historii, można uznać za przełomowy/najważniejszy?
- Kiedy w 1993 roku zaczynałem wraz z żoną prowadzić firmę, nie byliśmy świadomi jak w przeciągu kilku lat rozwinie się nasz biznes, ale zawsze spotykając się i rozmawiając z naszymi klientami szukaliśmy najlepszych dla nich rozwiązań, zawsze chcieliśmy ich zachwycać naszą obsługą.

Bacznie obserwowaliśmy zmiany zachodzące na rynku, zmiany w zachowaniu konsumentów i przekładaliśmy zdobytą wiedzę na stworzenie dopasowanych i najlepszych usług dla naszych partnerów biznesowych, dostawców i klientów. Przez lata firma dynamicznie się rozwijała, zwiększaliśmy zatrudnienie i zdobywaliśmy nowe rynki.

Bardzo dynamiczny wzrost osiągnęliśmy po wejściu Polski do Unii Europejskiej i już w 2008 roku obsługiwaliśmy klientów z ponad 70 krajów świata. Wówczas dużym wyzwaniem było dla nas i naszych pracowników zadbanie o najwyższą jakość obsługi kontrahentów. Wdrożyliśmy nowe narzędzia analityczne i informatyczne oraz rozwinęliśmy logistykę i dział marketingu.

Istotnym momentem wpływającym na rozwój naszej firmy był również wzrost znaczenia Internetu. Już wtedy wiedzieliśmy, że handel za jego pośrednictwem z każdym rokiem będzie się rozwijał, dlatego jako jedna z pierwszych firm wdrożyliśmy platformę zakupową dla naszych klientów.

Kolejny ważny moment dla naszej firmy, to wprowadzenie w 2015 roku Kodeksu Honorowego Brand Distribution Group. Jesteśmy jedną z nielicznych firm w Polsce, która może się poszczycić takim pomysłem. Kodeks zawiera najważniejsze zasady i wartości jakimi kierujemy się wszyscy w codziennej pracy takimi jak: uczciwość, zaufanie, niezawodność, partnerstwo, najwyższa jakość.

Podsumowując odpowiedź na pytanie, było już wiele ważnych momentów w naszej dotychczasowej działalności, ale jestem przekonany, że największe sukcesy są jeszcze przed nami i jeżeli ktoś chciałby mieć w tym swój udział zapraszam do pracy w naszej firmie.

BD Group zajmuje się sprzedażą najwyższej jakości produktów światowych marek, takich jak: Coca Cola, Nutella, Persil czy Milka. Nie jest to jednak jedyny obszar jej działań?
- Tak, to prawda, w naszej ofercie klienci z całego świata znajdą znane światowe marki, ale też inne doskonałej jakości, innowacyjne, unikalne produkty wyprodukowane w Polsce i w innych krajach Unii Europejskiej.

Posiadamy również w naszej ofercie marki, których jesteśmy wyłącznym dystrybutorem np. Triumf, Dalli czy Long Chips. Wprowadzamy je do sprzedaży na całym świecie. Wśród naszych klientów są polskie i międzynarodowe sieci takie jak Makro, E Leclerc, Carrefour, Auchan i inne. Nasi partnerzy wiedzą, że współpraca z nami to stabilność, bezpieczeństwo i szeroki asortyment towarów konsumpcyjnych (FMCG) w bardzo dobrych cenach.

Chciałbym się pochwalić i jestem dumny, że sukces BD i to że nasza firma jest znana i ceniona przez naszych klientów zawdzięczamy naszym wszystkim pracownikom którzy są dla nas najważniejsi, doceniamy ich pracę i dbamy o ich rozwój.

Każdego dnia staramy się, żeby nasza firma była przyjaznym miejscem pracy. Naszą przewagą jest też to, że nadal pozostajemy firmą rodzinną, gdzie zaufanie i szacunek do pracowników są na pierwszym miejscu, tak jak w prawdziwej rodzinie. Jesteśmy dumni, z tego co robimy i praktycznie codziennie otrzymujemy potwierdzenie, że nasi pracownicy zachwycają jakością pracy klientów z całego świata, proponując nowoczesne rozwiązania logistyczne, marketingowe i handlowe.

Obecnie firma zatrudnia około 130 pracowników i zamierza przyjąć kolejnych. Jakie osoby najchętniej widzielibyście Państwo w swoim zespole?
- Tegoroczne obchody 25-lecia firmy pokazują jak wiele osiągnęliśmy. Jednak najważniejsze sukcesy są jeszcze przed nami. Firma jest przygotowana do zdobycia nowych rynków i osiągnięcia jeszcze większych wzrostów sprzedaży. Przygotowujemy się do ekspansji zagranicznej i otwarcia biur BD w Chinach, Singapurze i Stanach Zjednoczonych.

Żeby realizować te ambitne zadania, szukamy ludzi z pasją, zaangażowaniem, którzy są odważni i pragną wykorzystać swoje talenty do odnoszenia sukcesów w handlu międzynarodowym. Zapraszamy do naszej firmy osoby, które chcą pracować w międzynarodowym środowisku pracy i chcą się rozwijać zawodowo. W naszym regionie mało jest firm o takim profilu, stwarzamy naszym najlepszym pracownikom również możliwość pracy w naszych biurach za granicą.

Stawiacie wyłącznie na osoby z doświadczeniem?

- Oczywiście, że poszukujemy doświadczonych profesjonalistów, ale przede wszystkim zapraszamy do pracy osoby, które dopiero rozpoczynają karierę zawodową. Najważniejsza dla nas jest chęć uczenia się, inicjatywa w działaniu i otwartość na nowe doświadczenia. W przypadku osób zainteresowanych rozwojem w działach eksportu istotna jest również znajomość języków obcych, umożliwiająca swobodną komunikację. Zagadnień merytorycznych jesteśmy w stanie nauczyć nowych pracowników praktycznie od podstaw.

Dlaczego interesują nas osoby, które dopiero wkraczają na ścieżkę zawodową? Nasze długoletnie doświadczenia pokazują, że pracownicy, którzy przechodzą przez wszystkie szczeble organizacyjne, mając możliwość poznania zarówno firmy, jak i branży FMCG z różnej perspektywy, stanowią dla nas dużą wartość i rozwijają się razem z firmą. Nabywają unikatową wiedzę i umiejętności, które pozwalają im na osiąganie ogromnych sukcesów, ten model sprawdza się najlepiej i dalej go kontynuujemy.

W naszej firmie istnieje bardzo dużo różnych działów, w których pracownicy mogą zdobywać doświadczenie takich, jak: dział sprzedaży, dział zakupów, dział finansowy, IT, dział realizacji dostaw, magazyny. Każdy dobry kandydat może znaleźć z pomocą naszego działu personalnego odpowiednie dla swoich kompetencji i ambicji stanowisko.

Na jakich warunkach zostają zatrudnieni Państwa pracownicy?
- Nasi pracownicy są zatrudniani w oparciu o umowę o pracę, dodatkowo są objęci systemem bonusowym.

Czy mogą liczyć na jakieś dodatki pozapłacowe?
- Oczywiście, tak. Mają możliwość skorzystania z dofinansowania do benefitów takich, jak: karta sportowa, ubezpieczenie NNW, pakiet medyczny, vouchery do kina czy teatru. Udostępniamy również obszerną Bibliotekę Brand Distribution Group oraz najnowsze źródła wiedzy jak np. Harvard Business Review czy magazyny branżowe. Poza tym wydaje mi się, że dużą wartością jest też możliwość pracy w systemie home office w przypadku zaistnienia takiej potrzeby.

Jak wygląda proces rekrutacji?
- Proces rekrutacji składa się z dwóch etapów. W pierwszej kolejności zapraszamy kandydatów na rozmowę rekrutacyjną prowadzoną przez przedstawicieli działu HR. Kolejnym etapem jest spotkanie z menadżerem danego działu. W zależności od procesu rekrutacji, podczas spotkań mogą pojawić się elementy związane z weryfikacją umiejętności językowych, znajomością excel czy tez inne zadania związane z pracą na stanowisku, na które kandydat aplikuje.

Naszych potencjalnych pracowników prosimy również o wypełnienie kwestionariuszy w wersji online, które pokazują nam, w jakich zadaniach dobrze się odnajdą – zależy nam bardzo na długoletniej współpracy, dlatego działania podejmowane w ramach procesu rekrutacji mają zarówno nas, jak i kandydata utwierdzić w przekonaniu, że Brand Distribution Group jest miejscem idealnym do dalszego rozwoju, a zapewniam, że tak jest.

Co wyróżnia BD Group jako pracodawcę? Dlaczego warto do Was dołączyć?
- To, co wyróżnia Brand Distribution Group, to ogromna możliwość rozwoju i praca w międzynarodowym środowisku w nowocześnie zarządzanej firmie. Obecnie współpracujemy z klientami z ponad 100 krajów świata. Nasze biura zlokalizowane są w Białymstoku, Warszawie, Londynie, Hamburgu i Barcelonie. Daje to szerokie możliwości rozwoju.

Szukamy osób, które chcą się uczyć a naszym zadaniem jest stworzenie im jak najlepszych warunków pracy. Pracownicy otrzymują zadania, które wspierają ich rozwój, które inspirują ich do poszukiwania nowej wiedzy i nowych rozwiązań. Do każdego pracownika podchodzimy indywidualnie planując ścieżki rozwojowe zgodne z kompetencjami i ambicjami każdego z nich.

Mamy w organizacji wiele osób, które zaczynały na stanowiskach podstawowych, a obecnie pracują jako managerowie zarządzając pracą całych działów.

Dajemy naszym pracownikom możliwość kreowania własnych pomysłów służących rozwojowi firmy oraz wprowadzania ich w życie – jesteśmy bardzo otwarci na wszelkie inicjatywy zgłaszane przez naszych pracowników, doceniamy to.

Brand Distrubution Group to dobry, stabilny pracodawca gdzie każdy może rozwijać swoje kompetencje, a możliwości są nieograniczone. Zapraszamy do pracy w naszej firmie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Szukasz pracy? BD Group jest idealnym miejscem do rozwoju - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna