Szybkie pociągi nie dla nas

Tomasz Kubaszewski [email protected]
archiwum
Udostępnij:
Podróż na najważniejszej trasie w regionie będzie dalej trwała minimum 2,5 godziny.

Tyle jedzie pociąg z Białegostoku do Suwałk. Ma do pokonania raptem 140 kilometrów. Według standardów europejskich, taka podróż powinna trwać maksymalnie nieco ponad godzinę.

O to, czy rząd przewiduje modernizację trasy kolejowej z Białegostoku do Suwałk zapytał niedawno poseł Eugeniusz Czykwin. Wiceminister transportu Tadeusz Jarmuziewicz odpowiedział, że żadnych inwestycji na tej trasie w bliższej i dalszej perspektywie się nie przewiduje. Możliwe są jedynie remonty - takie, by zachować obecny stan.

Wszystkie "kolejowe" pieniądze, które państwo być może przeznaczy na nasz region, będą związane z budową międzynarodowej trasy Rail Baltica. W tym przypadku też jednak wiceminister nie przekazał dobrych informacji. Bo wynika z nich, że do 2020 r. powstanie jedynie odcinek z Warszawy do Białegostoku. Reszta, czyli budowa trasy Białystok - Ełk - Suwałki stoi pod wielkim znakiem zapytania.

Najprawdopodobniej więc jeszcze przez wiele lat wszyscy jadący z centrum kraju na jego północno-wschodnie krańce będą skazani na obecnie istniejące połączenia. Zdaniem przedstawicieli branży kolejowej, którzy wolą pozostać anonimowi, skrócenie czasu podróży z Białegostoku do Suwałk nie wymagałoby aż tak wielkich nakładów. Na początku wystarczyłoby na powrót uruchomić tory w mniejszych miejscowościach, jak np. Szczepki, gdzie wcześniej pociągi mogły się mijać, a obecnie nie mogą.

Potem przydałaby się modernizacja torów w niektórych miejscach oraz przeprowadzenie trakcji elektrycznej z Sokółki do Suwałk. - W skali planowanych inwestycji kolejowych w centralnej Polsce, to wcale nie są duże nakłady - twierdzą nasi informatorzy.

Jednak zdaniem posła PO Roberta Tyszkiewicza, sprawę modernizacji tej linii powinniśmy sobie darować. - Najważniejsza dla regionu jest budowa trasy Rail Baltica - mówi poseł. - A tutaj istnieje duża szansa, że cała inwestycja zostanie jednak zrealizowana do 2020 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
Coach Outlet Store Online
Coach Outlet Store Online and ill will.Even the most Coach Outlet Store Online of friends acknowledge that sometimes it is necessary to cross out some Coach Factory Outlet from Coach Factory Outlet.Coach Outlet
a
aron
Pociągi regionalne w woj. podlaskim nie majom sensu ekonomicznego. Może by się dziennikarze zainteresowali budową obwodnicy Augustowa. No bo ekolodzy z Wrocławia przyjeżdżali w obronie żab i wieszali się na drzewach w Augustowie, a jak u nich wybito żaby budując obwodnicę Wrocławia to siedzieli cicho.
L
Lech
Od czasu reformy administracyjnej i utraty wojwództwa suwalszczyzna spychana jest na pozycję skansenu.
Następny krok: ogrodzić i sprzedawać bilety.Linię kolejową wkrótce zamkną dla ruchu pasazerskiego bo przy takich parametrach przestanie być konkurencyjna wobec połączeń drogowych i ilośc przewożonych pasażerów będzie spadać.
M
Maciek z Lublina
140km osobówką w 2,5 godziny , to wynik dobry. W wypadku pociągu TLK to niestety zaledwie przeciętnie.
Jeśli rzeczywiście wystarczy rekonstrukcja paru nieczynnych mijanek i już się przepustowość powiększa , robić to bez chwili wahania!
s
sondor
Suwałki zostaną, jak ta wieś zagubiona w śród pagórków. Turyści znajdą ją na mapie ale " za Chiny" do niej nie dojadą, dlaczego? - a no ważniejsze szlaki komunikacyjne są w Polsce do zrobienia - tak twierdzi Tyszkiewicz, ja z kolei mogę stwierdzić jedno - przyjdzie czas to podziękujemy dla Tyszkiewicza za "dobre serce".
Takich patriotów to nam nie potrzeba.
Suwałki były i są traktowane po macoszemu. Z Białegostoku do Suwałk przez Ełk, to tak jak z Suwałk do Augustowa przez Sejny, to jakaś paranoja, czy ci co to wymyślają byli kiedy kolwiek u psychiatry - zalecałbym im to, bo na taką głupotę to i brak słów.
K
Kazik
Pan Tyszkiewicz powinien darować sobie posłowanie skoro nie stara się o modernizację naszych kolei, nie wspominając o drogach. A Rail Baltica patykiem na wodzie pisana.
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie