Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tablice interaktywne przydatne w pracy i w szkole

Alina Konieczna, www.gs24.pl
Fot. Monday PR
Tablice interaktywne to szkolne narzędzia, które oszczędzają czas nauczycieli, sprzyjają współpracy z uczniami oraz tworzeniu przyjaznej atmosferze podczas lekcji.

Jak wykazały badania przeprowadzone przez TNS OBOP, według Polaków, zawód nauczyciela jest jedną z najbardziej stresujących profesji - w rankingu ustępuje miejsca jedynie lekarzowi. Według statystyk Eurostatu 20 % pracowników sektora edukacji doświadcza ryzyka zawodowego, a stres jest drugim najczęściej podawanym problemem zdrowotnym związanym z wykonywana pracą.

Obecnie na nauczycielach spoczywa nowe odpowiedzialne zadanie - muszą jak najlepiej przygotować uczniów do odnalezienia się w społeczeństwie informacyjnym, nauczyć młodzież współpracy oraz rozwiązywania problemów. Aby osiągnąć sukces edukacyjny nauczyciele powinni umieć odnaleźć się w multimedialnej rzeczywistości, która stała się już naturalnym środowiskiem funkcjonowania młodzieży. Z badań przeprowadzonych w Ameryce Północnej, Europie i Azji wynika, że większość nauczycieli odczuwa stres związany z wprowadzaniem nowoczesnych technologii - tylko 15% z nich nie ma obaw w obliczu konieczności ich stosowania.

Uwzględniając sposób zachowania i podejście nauczycieli do nowych technologii, naukowcy ze SMART Technologies opracowali narzędzia interaktywne, które dzięki łatwej, intuicyjnej obsłudze umożliwiają bezproblemowe wejście w świat nowych technologii.
Badania przeprowadzone przez niezależne grupy badawcze wskazują także, że tablice interaktywne pomagają wyeliminować dwie główne przyczyny stresu: zbyt duże obciążenie pracą oraz brak możliwości spełnienia potrzeb wszystkich uczniów. Stosowanie tablic interaktywnych w klasach pozytywnie wpływa na planowanie zajęć, przedstawianie oraz powtarzanie materiału. Nauczyciele, którzy nie czują się obciążeni zadaniami, odczuwają mniejszy niepokój i pracują efektywniej.
reklama

Tablice interaktywne oszczędzają czas planowania lekcji i przygotowania materiałów, pomagają różnicować zadania i skupiać się na indywidualnych potrzebach uczniów. Duży wpływ na poprawę jakości pracy ma możliwość udostępniania materiałów lekcyjnych online, dzięki czemu nauczyciele mogą dzielić się między sobą zadaniami oraz korzystać z lekcji przygotowywanych wcześniej. Zapisywanie materiałów w formie cyfrowej minimalizuje kłopoty z ich fizycznym przechowywaniem. Nauczyciele mogą w prosty sposób wracać do lekcji z poprzednich lat, wykorzystywać je na bieżąco oraz dostosowywać do obecnych potrzeb. Znika także problem przekazywania informacji o zajęciach nieobecnym w szkole uczniom, gdyż wszystkie informacje mogą zostać zapisane i wykorzystane w przyszłości.

- Dzięki tablicom interaktywnym świat multimediów staje się bliski, dostępny dosłownie na wyciągnięcie ręki. Wystarczy dotknąć, by przenieść się z kosmosu do mikrokosmosu, by przenieść się w czasie, zobaczyć, posłuchać, powtórzyć, dopisać, dorysować, brać czynny udział w kreowaniu edukacyjnej rzeczywistości - mówi Dariusz Stachecki, wicedyrektor Gimnazjum im. Feliksa Szołdarskiego w Nowym Tomyślu.

Źródło: Na interaktywnej tablicy - www.gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna